Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

RAGE 2 Przed premierą

Przed premierą 15 czerwca 2018, 17:30

autor: Michał Mańka

Najczęściej mainstream, od święta dobre indie. PC-towy beton z dodatkiem konsoli.

Graliśmy w Rage 2 – Doom w postapokaliptycznej piaskownicy

Nowa gra twórców Just Cause 3 i Mad Maksa była jednym z najbardziej zwariowanych tytułów, w jakie graliśmy na E3.

Zapowiadana premiera gry: 2019.

Artykuł powstał na bazie wersji PS4.

W tym roku Bethesda zdecydowała się wzbogacić i tak już imponujący ostatnimi laty katalog gier restartem marki Rage, która może nie zapisała się w naszej pamięci równie mocno jak Doom czy seria The Elder Scrolls, ale ma oddanych fanów. Tym razem Bethesda postanowiła trochę zaszaleć i wciągnąć do współpracy Avalanche Studios, znane chociażby z gier Mad Max czy Just Cause. Razem z id Software szwedzkie studio szykuje jeden z bardziej zwariowanych tytułów, z jakimi można było się zapoznać na E3.

RAGE 2 W SKRÓCIE
  1. strzelanie w stylu nowego Dooma z dodatkiem supermocy;
  2. ogromny, otwarty świat, z różnymi typami krajobrazu;
  3. pojazdy i to nie tylko jeżdżące;
  4. współpraca id Software i studia Avalanche;
  5. data premiery: wiosna 2019 roku;
  6. platformy: PC, Xbox One, PlayStation 4.

Akcja sequela rozpoczyna się 30 lat po wydarzeniach z pierwszej gry. Tym razem wcielimy się w Walkera, ostatniego ze strażników z Vineland, którzy słynęli z korzystania z Nanotrite – nanotechnologii dającej ludziom nadludzkie moce. Dom Walkera został zniszczony przez tajemniczą siłę, nic więc dziwnego, że nasz protagonista jest wściekły i szukając winnego, rozwala wszystko na swojej drodze. W przeciwieństwie do postaci z oryginału główny bohater nie jest niemy i nareszcie wykazuje się charakterem, dzięki czemu cała przygoda wydaje znacznie bardziej przekonująca.

Bethesda zdecydowała się również na wprowadzenie do swojej produkcji ogromnego otwartego świata, w którym nie zobaczymy żadnych ekranów ładowania. Zwiedzimy za to wiele odmiennych pod względem krajobrazu obszarów, w tym także takich, które nie kojarzą się z postapokalipsą. Całość ma jednak zostać uzasadniona fabularnie, więc nie wypada narzekać – na tak dużym terenie różnorodność jest zdecydowanie mile widziana. Grę napędza silnik Apex, czyli flagowa technologia studia Avalanche, której nową wersję zobaczymy chociażby w Just Cause 4.

Doom spotyka Mad Maxa

Dostępne na targach demo nie prezentowało, niestety, dwóch bardzo ważnych elementów Rage’a 2, czyli wspomnianego wyżej otwartego świata oraz przemieszczania się po nim pojazdami. Zamiast tego pokazano niewielki wycinek gry (umiejscowiony w porcie kosmicznym Eden), który nastawiony był na zademonstrowanie rozwałki. Widać, że id Software podąża w tym przypadku ścieżką Dooma. Starcia na dystans, choć są oczywiście możliwe, nie okazują się równie interesujące jak walka z bliska, szczególnie z użyciem będących integralną częścią Rage’a 2 supermocy.

Graliśmy w Rage 2 – Doom w postapokaliptycznej piaskownicy - ilustracja #3

NIE TYLKO NA KOŁACH

Twórcy w jednym z wpisów na Twitterze podkreślali, że w Rage’u 2 znajdziemy nie tylko pojazdy terenowe, takie jak buggie i monster trucki, ale także wiatrakowce, czyli jednoosobowe śmigłowce. Mogliśmy takim czymś polatać już w czwartej części serii Far Cry. Na jednym z trailerów obiecywano też, że będziemy mogli poprowadzić każdy pojazd, jaki zobaczymy w tej postapokaliptycznej piaskownicy.

Ich obecność jest wytłumaczona wspomnianą wcześniej nanotechnologią, która umożliwi Walkerowi korzystanie z wielu przydatnych umiejętności. W trakcie prezentacji mieliśmy okazję zobaczyć trzy z nich: błyskawiczny unik, który działa jak dash i potrafi znacznie ułatwić ucieczkę z linii ognia, skill o nazwie „shatter”, polegający na wyrzuceniu przed siebie potężnej fali energii (miłośnicy Mocy i Jedi będą zachwyceni), oraz „slam” zasadzający się na uderzeniu w ziemię i zadaniu obrażeń obszarowych wszystkim wokół. Ta ostatnia zdolność była szczególnie imponująca. Co ciekawe, im większa wysokość, z której wykonamy tenże ruch, tym większe obrażenia spowodujemy. Taka zabawa satysfakcjonuje również wizualnie, szczególnie gdy oprócz przeciwników w powietrzu zaczynają latać mniejsze elementy otoczenia. Jedno trzeba Rage’owi oddać już teraz – walka z użyciem supermocy sprawia ogromną satysfakcję.

Nieco słabiej wypada standardowy oręż. Jasne, arsenał będzie spory, choć w demie dostępny był jedynie pistolet, karabin maszynowy oraz strzelba, a całość wygląda całkiem nieźle, ale czas potrzebny na zabicie wroga bronią mniejszego kalibru okazuje się zaskakująco długi. Sytuacja poprawia się, kiedy po zrobieniu odpowiedniej demolki oraz odebraniu kilku żyć naładujemy pasek umiejętności o nazwie Overload – Walker ma wtedy zwiększony refleks i zadaje znacznie większe obrażenia. Gra zmienia wówczas również kolorystykę, bijąc po oczach jaskrawymi żółciami i fioletami. Nie zrozumcie mnie źle, strzelanie nie jest nieprzyjemne – po prostu w zestawieniu z nowymi sposobami rozwałki nie sprawia aż tyle radości. Może jednak większy arsenał spowoduje, że w przyszłości zmienię zdanie.

Graliśmy w Darksiders 3 – czy siostra Wojny dorówna Kratosowi?
Graliśmy w Darksiders 3 – czy siostra Wojny dorówna Kratosowi?

Przed premierą

Seria Darksiders powraca wraz z nową, czerwonowłosą bohaterką – Furią. W końcu będziemy mogli poznać kolejny rozdział epopei rozpoczętej jeszcze w 2010 roku. Ja widziałem już jego fragment w siedzibie studia Gunfire Games w Austin.

Graliśmy w Fear the Wolves – oto pięć największych zagrożeń w zonie
Graliśmy w Fear the Wolves – oto pięć największych zagrożeń w zonie

Przed premierą

Własne battle royale zaczęła tworzyć na oko jedna trzecia branży. Moda nie ominęła także twórców Survarium. Akcja ich gry toczyć się będzie w czarnobylskiej zonie. Miałem okazję ją odwiedzić i mogę Wam powiedzieć, że bać się można w niej nie tylko wilków.

Starlink: Battle for Atlas – No Man's Sky z zabawkami
Starlink: Battle for Atlas – No Man's Sky z zabawkami

Przed premierą

Ubisoft za pomocą Starlinka atakuje podupadający rynek gier wykorzystujących do działania zabawki, na którym wcześniej polegli tacy giganci jak LEGO czy Disney. Szaleństwo? Niekoniecznie, bo za tą kosmiczną grą akcji stoi całkiem ciekawy pomysł.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
15.06.2018 18:22
1
Persecuted
75
Senator

Skoro najważniejszy element w tego typu grze (strzelanie) wypada dobrze, to można chyba być spokojnym co do losów całego projektu.

15.06.2018 19:45
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lord .
43
Miłość Przyjaźń itd

Jeśli strzelanie jest rzeczywiście w stylu DOOMa to jestem zainteresowany :)
Czy na tvgry będzie więcej materiałów w tym roku z E3 np. z gry RAGE 2? Kiedyś to były czasy jak z E3 szło po 50 materiałów.

post wyedytowany przez Lord . 2018-06-15 20:18:55
15.06.2018 21:52
Elessar90
43
GRYOnline.pl

GRYOnline.plRedakcja

Mamy jeszcze sporo materiałów przygotowanych, w tym z RAGE'a, które stopniowo będą się pojawiać. Część leci na YT TVGRYpl, część na YT TVGRYplus, a część pojawi się również na naszym kanale Twitch jako materiały VOD (nawet już jakieś są).

16.06.2018 11:40
1
conrad_owl
18
Generał

@Elessar90
Szkoda, że nie idzie wszystko na YT, twitcha nie oglądam. YT tylko na konsoli. Nie chcę instalować apki na tel tylko po to by dostać powiadomienie, że coś jest na Twitch i włączyć wtedy aplikację na konsoli. Nie wiem dlaczego nie można dać wszystkiego w jedno miejsce, rozumiem ideę konta plus, ale przełączanie się pomiędzy różnymi odtwarzaczami by mieć całość materiałów jest strasznie niewygodne. Nie każdy was ogląda poprzez stronę. Może kiedyś się to zmieni, tak czy siak robicie świetną robotę.

16.06.2018 08:38
odpowiedz
Oburzony
46
PC Gamer
10

Od kiedy Bethesda przejela ID, firma i jej tytuły wracaja do dawnej chwały. Quake, DOOM, Wolfenstein to obecnie najlepsze FPSy w swoich kategoriach. Nie watpie, ze i w tym przypadku bedzie podobnie.

16.06.2018 14:30
2
odpowiedz
domino310
48
Burzą Błogosławiony
8.5

Czekam.
Podoba mi się to.

16.06.2018 15:55
odpowiedz
Zdzichsiu
65
Ziemniak

Jak strzela się tak samo dobrze, jak w nowym Doomie, to już mnie mają!

17.06.2018 04:37
odpowiedz
2 odpowiedzi
yadin
99
Legend

A mi się takie gry nie podobają. To cofanie branży do poziomu 7-latków.

17.06.2018 08:38
xittam
98
Konsul

Hmm. Jak miałem 7 lat to grałem w takie coś:
https://www.youtube.com/watch?v=H6uOekgXUho

Z której strony bym nie patrzył to za cholerę nie przypomina to rage 2, ale mogę się nie znać.

17.06.2018 17:49
yadin
99
Legend

Faktycznie, nie znasz się.

18.06.2018 11:44
😡
odpowiedz
1 odpowiedź
eyehategod
9
Legionista

Silnik APEX od Avalanche a nie silnik id tech 6??? Czyli nie bedzie latała na Vulkanie jak DOOM. Czyli badziewny dx11 czyli lipa.....ehh

18.06.2018 12:48
Desolator
78
Pretorianin

Id tech raczej nie nadaje się do sandboxów z dużym światem, ostatni Rage był doskonałym przykładem. Generował sporo problemów technicznych, zwłaszcza z teksturami.

20.06.2018 12:44
odpowiedz
eyehategod
9
Legionista

Do Desolator: oby działał tak dobrze jak Mad Max, tylko nie jak Just Cause 3.....

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze