Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

S.T.A.L.K.E.R. 2 Przed premierą

Przed premierą 30 maja 2018, 15:00

autor: Jakub Mirowski

Miłośnik gier dla jednego gracza – niby przez lepszy klimat, ale tak naprawdę jest słaby w multi.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Zapowiadana premiera gry: 2021.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Odważni są deweloperzy z ukraińskiego studia GSC Game World. Ich S.T.A.L.K.E.R. – seria trzech usprawnianych z każdą odsłoną gier, wydawanych w latach 2007–2010 – to pozycja, która żyje po dziś dzień dzięki uwielbieniu swojej społeczności oraz wyśmienitym modyfikacjom. I wydawałoby się, że tym już zostanie: niedoszlifowaną, ale jednak genialną w swej surowości, kultową produkcją, która nigdy nie doczeka się dalszego ciągu. A tu niespodzianka – w połowie ubiegłego miesiąca Ukraińcy zapowiedzieli, że pracują nad kontynuacją, której premiery możemy spodziewać się w 2021 roku.

Czy próba dorównania legendzie ma w ogóle szansę zakończyć się sukcesem? Głupotą byłoby dawać jednoznaczną odpowiedź w momencie, kiedy gra dopiero została ogłoszona. Toteż nie to będzie głównym tematem tego artykułu. Zbierzemy w nim natomiast wszystkie znane już szczegóły dotyczące S.T.A.L.K.E.R.-a 2 (choć na razie jest ich jak na lekarstwo), zastanowimy się nad tym, co powinni, a czego nie powinni robić twórcy, a także rzucimy okiem na to, jak w pierwotnych założeniach miała wyglądać druga część cyklu.

Choć do ewentualnej premiery S.T.A.L.K.E.R.-a 2 jest jeszcze mnóstwo czasu, sama jego zapowiedź spowodowała olbrzymie poruszenie na fanowskich forach. - 2018-05-30
Choć do ewentualnej premiery S.T.A.L.K.E.R.-a 2 jest jeszcze mnóstwo czasu, sama jego zapowiedź spowodowała olbrzymie poruszenie na fanowskich forach.

Cheeki breeki iv damke

Gracze, którzy nie są wielkim fanami tej serii, mogą tego nie pamiętać, ale kontynuacja znalazła się w planach GSC Game World już w 2010 roku. Kilka miesięcy po premierze Zewu Prypeci Ukraińcy zapowiedzieli, że na debiut pełnoprawnej „dwójki” poczekamy co najmniej dwa lata. Niestety, zanim deweloperzy zdołali na dobre rozpędzić się z produkcją, dopadły ich poważne kłopoty finansowe, przez które najpierw trzeba było zwolnić kilkudziesięciu pracowników, a następnie rozwiązać cały zespół. S.T.A.L.K.E.R. 2 został anulowany, zaś ci, którzy go tworzyli, postanowili uformować nowe studio – Vostok Games, odpowiedzialne za sieciowe Survarium.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy? - ilustracja #2

Jeśli zastanawiacie się, jak poczynają sobie deweloperzy z GSC Game World, którzy po anulowaniu pierwszej wersji S.T.A.L.K.E.R.-a 2 zdecydowali się kontynuować pracę w branży – śpieszę poinformować, że powodzi im się całkiem nieźle.

Ekipa Vostok Games, której pierwszym projektem był sieciowy FPS Survarium, niedawno zapowiedziała swoją drugą grę: Fear the Wolves – osadzone w okolicach elektrowni jądrowej w Czarnobylu battle royale. Jak Ukraińcy mają zamiar urozmaicić spopularyzowaną przez Fortnite’a i PlayerUnknown’s Battlegrounds formułę? Poprzez dodanie anomalii, zabójczych zwierząt i promieniowania. Dzięki temu Fear the Wolves ma wciągać jeszcze mocniej – bo oprócz innych graczy nieustannie zagrażać będzie nam środowisko. Premiera tego tytułu powinna nastąpić jeszcze w tym roku.

Od czasu zapowiedzi kontynuacji aż do zamknięcia GSC Game World Ukraińcy niechętnie dzielili się jakimikolwiek szczegółami dotyczącymi ich planów. Mimo to wiemy co nieco na temat tego, jak miał wyglądać tamten S.T.A.L.K.E.R. 2. Przede wszystkim w drugą część zagraliby nie tylko posiadacze odpowiednio mocnych komputerów: deweloperzy pracowali nad technologią, która pozwoliłaby odwiedzić Zonę także graczom konsolowym. W kontynuacji zabrakłoby ekranów ładowania pomiędzy obszarami – Strefa byłaby jednym otwartym i stale zmieniającym się światem. Ponadto grafiki koncepcyjne, które wyciekły do sieci w tym samym czasie, kiedy ogłoszono zamknięcie studia, sugerowały m.in. potężniejsze anomalie oraz w pełni funkcjonalne pojazdy.

Z pierwszej wersji S.T.A.L.K.E.R.-a 2 pozostały tylko grafiki koncepcyjne, którymi podzielił się artysta Nikolaj Gatilov, później pracujący także przy Survarium. (Źródło: galeria grafik Nikolaja Gatilova). - 2018-05-30
Z pierwszej wersji S.T.A.L.K.E.R.-a 2 pozostały tylko grafiki koncepcyjne, którymi podzielił się artysta Nikolaj Gatilov, później pracujący także przy Survarium. (Źródło: galeria grafik Nikolaja Gatilova).

W sieci można też znaleźć szczegółowy plan Zony oraz zarys fabuły, która miała stanowić podstawę S.T.A.L.K.E.R.-a 2. Jeśli im wierzyć, w kontynuacji wejście do Strefy byłoby możliwe legalnie, za pośrednictwem Instytutu Badawczego, w którym pracuje teraz sam Striełok – protagonista Cienia Czarnobyla. Nasz bohater trafiłby do Zony w poszukiwaniu odpowiedzi na dziwaczny, powtarzający się sen, ale wrobiony w morderstwo i uwięziony musiałby zacząć walczyć o przetrwanie w nieprzyjaznym świecie. Po drodze spotkalibyśmy dobrze znane postacie, takie jak np. Doktor, dotarlibyśmy też do odwiedzanych w poprzedniej części miejsc, np. do baru „100 Radów”.

Grałem w grę Shadow of the Tomb Raider – i wiem czy sięgnę po „pełniaka”
Grałem w grę Shadow of the Tomb Raider – i wiem czy sięgnę po „pełniaka”

Przed premierą

Miesiąc przed premierą najnowszego Tomb Raidera spotkałem się z Larą Croft, aby przekonać się, czy twórcy Deus Ex zdołali utrzymać wysoką formę cyklu. Rewolucji co prawda nie ma, ale Shadow of the Tomb Raider zapowiada się nieźle.

Doom Eternal – tak powinno się traktować legendy!
Doom Eternal – tak powinno się traktować legendy!

Przed premierą

Doom Eternal nie zapowiada się na bezpieczny sequel. To będzie coś jak druga część Terminatora czy Obcego przy swoich pierwowzorach, a ponadto prawdziwy hołd oddany klasycznej wersji Dooma. Tak powinno się traktować legendarne marki z lat 90.!

Marvel's Spider-Man na PS4 – jak w Batmanie, tylko lepiej?
Marvel's Spider-Man na PS4 – jak w Batmanie, tylko lepiej?

Przed premierą

Spider-Man i inni bohaterowie uniwersum Marvela święcą triumfy na ekranach kin, ale wciąż nie mogą sobie poradzić na komputerach i konsolach. Czy kolejna efektowna piaskownica Sony ma szansę to zmienić?

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
30.05.2018 17:02
1
zanonimizowany1240960
5
Pretorianin

Marzę o kontynuacji. Wtedy będę już w liceum.

30.05.2018 17:11
1
odpowiedz
Predi2222
99
CROCHAX velox

oby tylko dożyć premiery :)

30.05.2018 22:27
odpowiedz
WolfDale
11
Poeta za pięć groszy

Mam nadzieję, że jeżeli faktycznie powstanie to będzie to godny następca. Taki który nie zepsuje marki i nie pójdzie w raki typu milion DLC, skrzyneczki, mikro przykro czy chore zabezpieczenia.

post wyedytowany przez WolfDale 2018-05-30 22:28:00
31.05.2018 09:47
odpowiedz
ajax34
42
Porucznik

Niech nie idzie główną ścieżką wielkich wydawców to wtedy będzie 9/10.

31.05.2018 11:25
👍
odpowiedz
firuell
10
Legionista

Skoro nie mają tyle pieniędzy na stworzenie nowego Stalkera od podstaw z nowymi mechanikami to niech wystartują z jakąś zbiórką pieniędzy. Raczej prawdziwi fani nie będą mieć nić przeciwko żeby sypnąć groszem na samym starcie i mieć większą pewność, że nie będzie to produkcja zrobiona po kosztach. Od zewu prypeci minęła prawie dekada i twórcy muszą brać pod uwagę, że sporo się zmieniło odnoście technologi w grach. Będzie słabo jak dwójka nie wniesie czegoś nowego albo będzie okrojona i wyjdzie bubel. Ja na miejscu GSC postawił bym po prostu na odświeżenie Cieniu Czarnobyla, to napędziło by sprzedaż od nowa i przyniosło sporo gotówki np. z wersji kolekcjonerskich. Fani tym sposobem odświeżają sobie miłość do strefy, a twórcy kasą w kieszeni mogą myśleć o przyszłości stalkera. :)

31.05.2018 17:00
odpowiedz
satanley77
23
Centurion

Czekałem na dwójkę od premiery Zewu Prypeci, który dalej był przyjemną grą ale nie dało się nie wyczuć, że to odgrzewany kotlet. I to ponownie. Pamiętam jak czytałem wtedy wszystkie newsy, zachwycałem się każdym strzępkiem informacji czy grafiką koncepcyjną. Oczywiście drugi Stalker nigdy nie nastąpił. Pojawiły się natomiast zapowiedzi "duchowych następców" takich jak Survarium, Areal (który ostatecznie okazał się scamem) czy ze świeższych Escape from Tarkov. Wszystkie online. Dlatego z dużą rezerwą podchodzę do nowego Stalkera. Chciałbym ale wiem, że wymagałoby to ogromu pracy a co za tym idzie budżetu, żeby nie tylko zadbać o odpowiednią treść ale też mechanikę, kwestie techniczne. Już w 2007 choć Cień Czarnobyla zachwycał klimatem, bezkompromisowością a momentami nawet wizualnie, czuć było jego toporność, że o bugach nie wspomnę. Mam obawy, że skończy się jak Elexem.

31.05.2018 23:29
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1240960
5
Pretorianin

Naprawde wierzycie że ta gra kiedyś wyjdzie?

02.06.2018 07:15
4
n0rbji
54
Siedzący Byk

napewno jest na to wieksza szansa niż na HL3

01.06.2018 06:17
1
odpowiedz
zanonimizowany1240960
5
Pretorianin

.

post wyedytowany przez zanonimizowany1240960 2018-06-01 06:18:31
01.06.2018 08:34
1
odpowiedz
Yarpen z Morii
22
missing gamer
10

Mechanika i model strzelania z Escape from Tarkov w klimacie Zony. Tego oczekuje.

01.06.2018 14:09
odpowiedz
K@m@R
52
Pretorianin

STALKER multi :) https://youtu.be/Jg6Xa35aaCg

04.06.2018 10:34
odpowiedz
UglyDon
33
Centurion
10

Zabieg z lektorem był genialny :) Mega klimatyczny, nie wyobrażam sobie angielskiego lektora z polskimi napisami w zonie. Oby znaleźli jakiegoś sponsora.

04.06.2018 19:29
odpowiedz
yadin
100
Legend

Jak dadzą radę, to będzie fajnie. Życzę im tego, bo dziś większość gier to takie "Vampyry". Aż się źle robi od tej "kreatywności". I oby nie tylko na pecety.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze