Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 stycznia 2003, 15:12

autor: Krzysztof Żołyński

Black & White 2 - przed premierą - Strona 2

Black & White 2 to kontynuacja przebojowego tytułu zespołu Lionhead Studios, którego pomysłodawcą był legendarny Peter Molyneux.

Przeczytaj recenzję Black & White 2 - recenzja gry

Jest jeszcze inna przepiękna rzecz tych wojen. Twoi poddani będą uczyć się od Ciebie jak walczyć. Zupełnie inaczej niż w RTS-ach, gdzie zaznaczasz, klikasz i wydajesz komendy swym jednostkom. Twoi ludzie mają swe własne, doskonale przygotowane AI. Wpływ boskiego przywódcy wskaże drogę jak walczyć i zwyciężać albo, jeśli zechcesz przegrywać.

Oczywiście i tym razem nie zabraknie zupełnie szczególnych pomocników, którzy pomogą Ci kierować swym ludem. O tak, te stworzenia to Chowańce. Jeśli wciąż posiadacie jakieś stworzenia zapisane z Black&White lub dodatku Creature Isle to uśmiechnijcie się. Nie ma najmniejszego problemu, aby importować taką postać do drugiej części gry i grać dalej. Nie powiem, fajne to. Wezmą one udział w wojnie i na pewno zaznaczą swą obecność. Wyobraźcie sobie 50 stopowego Chowańca roznoszącego w pył wieś i dołóżcie do tego jeszcze kilka setek uzbrojonych po zęby ludzi podążających w ślad za nim.

Ponieważ może się zdarzyć, że przeciwnik okaże się szybszy i pierwszy zaatakuje Twą siedzibę przyda się kolejna dodana opcja. W drugiej części gry będziesz mógł wznosić mury obronne. Jasne, że nie sam. Ty wyznaczysz jedynie zarys, a resztę wykonają malutcy podwładni. Kiedy staną mury postawisz swych ludzi na ich szczytach i nakażesz bohaterską obronę osady. To właśnie sedno Black&White 2.

Wydaje mi się, że jedną z ciekawszych nowości jest rezygnacja z typowego dla pierwszej części gry mikrozarządzania. Nie można przez to powiedzieć, że go nie będzie. Dostaniemy do pomocy kilku nowych pomocników, którzy zajmą się czarną robotą i zatroszczą się o nasze interesy. My w tym czasie możemy spokojnie skupić się na prowadzeniu wojen. Tym razem właśnie wojaczka zajmie pierwszorzędne miejsce w Black&White 2. Nawet większość umiejętności i aktywności osadników jest na to ukierunkowana. Nasi wieśniacy spędzą swój czas budując, wychowując potomstwo, jedząc, ścinając drzewo i oddając hołd swemu jedynemu, ukochanemu i nieomylnemu bogowi-wiadomo, kto nim będzie, prawda?

Pojawią się nowe surowce (oprócz tych, które były, czyli jedzenie, drzewo, itp.)-jednym z nich ma być metal. To oczywiście ma związek z licznymi wojnami, jakie przeprowadzimy i produkcją uzbrojenia.

Twórcom gry najwyraźniej nie wystarczyło, że za poprzednią część zostali wpisani do Księgi Guinnessa. Postanowili jeszcze raz wziąć na warsztat postaci występujące w grze i podrasować ich inteligencję. Wiem, że bardzo trudno to sobie wyobrazić. Niemniej jednak tak ma się stać. Każdy z podległych nam ludzi ma być jeszcze bardziej niezależny i samodzielny niż poprzednio, a ponadto odróżniać się nawykami i zachowaniem. Wspólną cechą wszystkich naszych poddanych jest bezustanne rozmyślanie o wojnie. Zresztą cała gra kręci się wokół tego tematu.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!