Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 października 2016, 14:29

Graliśmy w grę Sniper: Ghost Warrior 3 - snajper z kryzysem tożsamości - Strona 3

Sesja z grą Sniper: Ghost Warrior 3 podczas targów WGW nie daje podstaw, by definitywnie stwierdzić, czy pozycja ta okaże się hitem – na wizerunku najambitniejszego FPS-a CI Games widać już natomiast pewne rysy.

Solidnie prezentuje się również oprawa graficzna – choć tak naprawdę w udostępnionym etapie, gdzie wszystko skrywał mrok i ulewny deszcz, trudno było w pełni docenić wizualne walory nowej produkcji CI Games. Widoki są jednak ładne, efekty pogodowe oraz modele broni również, a projekt poziomu może i nie wzbudzał podziwu, niemniej sprawił, że na pewno się podczas gry nie nudziłem. Oczywiście targowy etap nadal był pełen wszelkiej maści błędów, które w moment zmieniały moją poważną symulację snajpera w slapstickową komedię – ale niedawne przesunięcie premiery na kwiecień sugeruje, że twórcy dobrze wiedzą o bolączkach swego dzieła i do debiutu postarają się je naprawić.

Jednak tym, co przekonuje mnie, że Sniper: Ghost Warrior 3 finalnie zrobi na mnie o wiele lepsze wrażenie niż podczas warszawskich targów, jest nie to, co widziałem, ale to, czego zobaczyć nie miałem okazji. Krótka misja podczas masowej imprezy to za mało, by pokazać wszystko, co deweloperzy mają w zanadrzu. A z relacji osób, które mogły spędzić z grą więcej czasu, wyraźnie wynika, że zawartości i opcji będzie bardzo dużo – crafting, personalizacja używanego karabinu, dodatkowe możliwości podczas prowadzenia rekonesansu...

W trzecim Sniperze nie każde zadanie wykonamy przy pomocy karabinu z odległości kilkuset metrów.

Rzucenie gracza w środek etapu pod presją rosnącej kolejki – wszystko to tworzy kiepski klimat do uważnego zwiadu i planowania każdego ruchu. Zastrzeżenia? Oczywiście są, i to spore – ale mimo to nie skreślałbym przedwcześnie nadchodzącej produkcji CI Games. Ostatecznie, jaki wybór mają miłośnicy gier snajperskich? Alternatywą jest chyba wyłącznie Sniper Elite 4 – jednak to, co widzieliśmy podczas gamescomu, sugeruje, że seria w czwartej odsłonie zalicza lekki zastój. Może więc warto dać grze Sniper: Ghost Warrior 3 jeszcze co najmniej jedną szansę, nawet jeśli jej twórcy do tej pory nie mieli w branży opinii strzelców wyborowych.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.