Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 października 2016, 14:29

Graliśmy w grę Sniper: Ghost Warrior 3 - snajper z kryzysem tożsamości - Strona 3

Sesja z grą Sniper: Ghost Warrior 3 podczas targów WGW nie daje podstaw, by definitywnie stwierdzić, czy pozycja ta okaże się hitem – na wizerunku najambitniejszego FPS-a CI Games widać już natomiast pewne rysy.

Solidnie prezentuje się również oprawa graficzna – choć tak naprawdę w udostępnionym etapie, gdzie wszystko skrywał mrok i ulewny deszcz, trudno było w pełni docenić wizualne walory nowej produkcji CI Games. Widoki są jednak ładne, efekty pogodowe oraz modele broni również, a projekt poziomu może i nie wzbudzał podziwu, niemniej sprawił, że na pewno się podczas gry nie nudziłem. Oczywiście targowy etap nadal był pełen wszelkiej maści błędów, które w moment zmieniały moją poważną symulację snajpera w slapstickową komedię – ale niedawne przesunięcie premiery na kwiecień sugeruje, że twórcy dobrze wiedzą o bolączkach swego dzieła i do debiutu postarają się je naprawić.

Jednak tym, co przekonuje mnie, że Sniper: Ghost Warrior 3 finalnie zrobi na mnie o wiele lepsze wrażenie niż podczas warszawskich targów, jest nie to, co widziałem, ale to, czego zobaczyć nie miałem okazji. Krótka misja podczas masowej imprezy to za mało, by pokazać wszystko, co deweloperzy mają w zanadrzu. A z relacji osób, które mogły spędzić z grą więcej czasu, wyraźnie wynika, że zawartości i opcji będzie bardzo dużo – crafting, personalizacja używanego karabinu, dodatkowe możliwości podczas prowadzenia rekonesansu...

W trzecim Sniperze nie każde zadanie wykonamy przy pomocy karabinu z odległości kilkuset metrów.

Rzucenie gracza w środek etapu pod presją rosnącej kolejki – wszystko to tworzy kiepski klimat do uważnego zwiadu i planowania każdego ruchu. Zastrzeżenia? Oczywiście są, i to spore – ale mimo to nie skreślałbym przedwcześnie nadchodzącej produkcji CI Games. Ostatecznie, jaki wybór mają miłośnicy gier snajperskich? Alternatywą jest chyba wyłącznie Sniper Elite 4 – jednak to, co widzieliśmy podczas gamescomu, sugeruje, że seria w czwartej odsłonie zalicza lekki zastój. Może więc warto dać grze Sniper: Ghost Warrior 3 jeszcze co najmniej jedną szansę, nawet jeśli jej twórcy do tej pory nie mieli w branży opinii strzelców wyborowych.

Jakub Mirowski | GRYOnline.pl

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.