Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 października 2016, 15:10

autor: Adrian Werner

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni - Strona 2

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Społeczny sandbox

Yandere Simulator obejmie dziesięć tygodni, podczas których pojawi się dziesięć rywalek, każda z własną osobowością, cechami szczególnymi i unikatową taktyką w walce o względy obiektu uczuć Ayano. Naszym zadaniem będzie ich stopniowe eliminowanie. Cel ten ma być możliwy do osiągnięcia wieloma metodami. Równie dobrze jak morderstwo sprawdzi się np. szantaż lub skompromitowanie danej postaci wśród innych uczniów. Jeśli nie odnajdziemy w sobie zbrodniczych skłonności, będzie można doprowadzić też do wydalenia rywalki ze szkoły lub zaaranżować dla niej alternatywny romans, przez co straci ona zainteresowanie naszym ulubieńcem.

Jednocześnie kluczową rolę odegra ukrywanie swoich niecnych uczynków. Ayano będzie musiała zachować pozory bycia niewinnym aniołkiem, gdyż utrata reputacji sprawi, że inne postacie przestaną jej w pełni ufać, co mocno utrudni realizację naszych planów. Nieostrożność pod tym względem może nawet doprowadzić do tego, że o postępkach bohaterki dowie się jej wybranek, co ostatecznie zaprzepaści szanse na romantyczny sukces.

Yandere Simulator – Postal na siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni - ilustracja #1

Trzeba podkreślić, interakcje z obiektem uczuć mają być bardzo mocno ograniczone. Yandere Simulator to gra o sabotowaniu związków innych osób, a nie o tworzeniu własnego. Ayano zdecyduje się na wyznanie swoich uczuć dopiero wtedy, gdy wszystkie rywalki zostaną zneutralizowane – dotarcie do tego momentu zakończy grę.

Zabawę napędzać ma system symulujący społeczność szkoły. Ta będzie stanowić niemalże żywy organizm, realistycznie reagujący na wszystkie wydarzenia. Przykładowo śmierć kilku osób sprawi, że atmosfera wśród uczniów stanie się ponura i wielu z nich zacznie mieć problemy z radzeniem sobie ze stresem. System ten obejmie pojedyncze postacie, których zachowaniem sterować mają skomplikowane moduły sztucznej inteligencji, odpowiadające za decyzje i reakcje na każdą naszą akcję. Jeszcze bardziej rozbudowane SI przypisane zostanie rywalkom, które otrzymają odrębne plany dnia i romantyczne eventy, zaprojektowane tak, aby wyeliminowanie tych osób było znacznie trudniejsze niż zwykłych uczniów. W połączeniu z bogatym wyborem dostępnych czynności stworzy to w sumie mały społeczny sandbox, w którym każdy czyn będzie mieć swoje konsekwencje, gracz otrzyma niemalże nieskończoną liczbę metod osiągania celów, a każda rozgrywka przebiegnie w odmienny sposób.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.