Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 sierpnia 2016, 13:30

Graliśmy w grę Get Even – Ethan Carter z pistoletem - Strona 3

O polskim Get Even zrobiło się głośno przede wszystkim dzięki obietnicom fotorealistycznej oprawy graficznej. Na tegorocznych targach gamescom miałem okazję sprawdzić tytuł w akcji i zobaczyć czym tak naprawdę Get Even jest.

Historia zapowiada się bardzo ciekawie, ale póki co wiele więcej o niej napisać nie mogę. Black po wypadku związanym z wybuchem miał stracić pamięć, a to, co widzi, wydaje się istnieć tylko w jego głowie. Jeśli tak jest faktycznie, to będzie to jeszcze jedno podobieństwo do Zaginięcia Ethana Cartera.

Fotorealizm?

Mroczny thriller

Get Even zaprojektowano tak, żeby gra sprawdziła się w działaniu z hełmem do oglądania wirtualnej rzeczywistości. Na pokazie graliśmy co prawda normalnie, ale twórcy przygotowali słuchawki z dźwiękiem 3D. Trzeba przyznać, że połączenie ponurych, tajemniczych lokacji z dochodzącymi zewsząd niepokojącymi odgłosami stworzyło kapitalny nastrój. Nie był to banalny horror, ale coś na kształt mrocznego thrillera – miałem skojarzenia z filmem Seven z 1995 roku.

Get Even zapowiadano jako grę fotorealistyczną. Skanowanie prawdziwych obiektów i przenoszenie ich do wirtualnego świata zapowiadało się świetnie, a udostępnione przez twórców screeny wyglądały wprost obłędnie – ciężko było uwierzyć, że to gra, a nie rzeczywistość. Zaprezentowane demo jest pod tym względem znacznie słabsze – nie znaczy to jednak, że Get Even wygląda źle, ale na pewno w obecnej formie daleko mu do zapowiedzi. Najsłabiej wypada roślinność, ale tę, zdaje się, trudniej zeskanować niż proste, nieruchome obiekty. Zauważalne było także nie tyle doczytywanie się tekstur, ile ich wyostrzanie, jednak obecni na miejscu przedstawiciele wydawcy obiecali, że problem ten zostanie wyeliminowany. Zwróciłem również uwagę na występujące w różnych punktach to samo graffiti – nie musi być to jednak wcale niedoróbka, a celowe działanie. Jak pisałem, można odnieść wrażenie, że akcja gry dzieje się w głowie samego Blacka, co tłumaczyłoby wszystkie „nadnaturalne” sytuacje, w stylu zamykających się za nami drzwi czy powtarzających się murali.

Inaczej, ale fajnie

Idąc na pokaz Get Even, oczekiwałem zupełnie innej gry. Spodziewałem się fotorealistycznej strzelanki z naciskiem na fabułę, a dostałem rozbudowaną przygodówkę z elementami akcji, osadzoną w dziwnym, mrocznym miejscu i serwującą niejasną historię o prawdzie i odkupieniu (?). Całość, choć mniej efektowna niż na screenach, zaintrygowała mnie na tyle, że jestem bardzo ciekawy, jak dalej potoczy się zaplanowana przez twórców opowieść. Przez 30 minut nieźle się bowiem z Get Even bawiłem, błyskawicznie też poddałem się niepokojącemu klimatowi, z którego nie wyrywały mnie nawet komunikaty organizatorów gamescomu nadawane przez głośniki. Wychodzi na to, że Polacy znowu udowodnią, iż potrafią robić świetne gry.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 do 2025 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego; szefował też działowi wideo i prowadził podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.