Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 26 sierpnia 2016, 13:30

autor: Adam Zechenter

Redaktor. Historyk. Miłośnik strategii, gier sieciowych i dobrej literatury.

Graliśmy w grę Get Even – Ethan Carter z pistoletem

O polskim Get Even zrobiło się głośno przede wszystkim dzięki obietnicom fotorealistycznej oprawy graficznej. Na tegorocznych targach gamescom miałem okazję sprawdzić tytuł w akcji i zobaczyć czym tak naprawdę Get Even jest.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Get Even – Splinter Cell spotyka Władcę marionetek

Artykuł powstał na bazie wersji PS4.

GET EVEN:
  1. przygodowa gra akcji...
  2. ...z elementami FPS-a…;
  3. …i możliwością interakcji z wieloma obiektami;
  4. klimat mrocznego thrillera;
  5. dwóch bohaterów (detektyw Black i tajemniczy inwalida);
  6. oprawa wykonana techniką fotogrametrii.

Polskie Get Even to projekt równie intrygujący, co tajemniczy. Zapowiedziana dwa lata temu strzelanka studia Farm 51 zwróciła na siebie uwagę głównie w związku z obietnicą wprowadzenia fotorealistycznej oprawy graficznej. Już Zaginięcie Ethana Cartera pokazało, że fotogrametria, czyli skanowanie prawdziwych miejsc i obiektów, a następnie przenoszenie ich do świata gry, działa wyśmienicie. Nie dziwi więc nasza ciekawość, jak sprawdzi się ta technika w tytule dużo bardziej dynamicznym. Na targach gamescom 2016 wreszcie położyliśmy łapki na polskim FPS-ie (a konkretnie – na padzie) i zagraliśmy w kilkunastominutowe demo. Teraz wiemy już o grze dużo więcej, co nie znaczy, że poznaliśmy odpowiedź na pytanie z plakatów: „Co jest prawdą?”. Jesteśmy jej jednak ciut bliżej.

Strzelanka?

Akcja gry toczyć się będzie w Wielkiej Brytanii – słychać to wyraźnie w akcencie występujących postaci. W Anglii znajduje się też siedziba firmy, która skonstruowała corner gun, broń pozwalającą strzelać zza rogu ściany, mającą zapewne odegrać dodatkową rolę w opowiadanej historii.

Zacznijmy od tego, że Get Even nie jest strzelanką. W prezentowanym demie oddałem co prawda parę strzałów, zabijając łącznie kilku przeciwników, ale były to bardzo proste starcia – jeden wróg stał tyłem, dwóch załatwiłem w na poły wyreżyserowanej scence, a ostatni po prostu wybiegł na mnie, ginąc od jednej kuli. W przypadku produkcji studia Farm 51 mamy do czynienia raczej z rozbudowaną grą przygodową z elementami eksploracji i horroru. Get Even z powodu realistycznej oprawy graficznej skojarzyło mi się z Zaginięciem Ethana Cartera – tyle tylko, że ze spluwą. Jeśli więc spodziewaliście się shootera, nawet w stylu bardziej nastawionego na fabułę Half-Life, to musicie zrewidować swoje oczekiwania.

Graliśmy w The Division 2 - to mogłoby być The Division 1,5
Graliśmy w The Division 2 - to mogłoby być The Division 1,5

Przed premierą

Druga część sieciowej strzelanki Ubisoftu przynosi sporo drobnych zmian, ale ostatecznie gra wygląda tak bardzo podobnie do poprzedniej części, że naprawdę trudno będzie Wam opędzić się od uczucia déjà vu.

Graliśmy w Anthem – walka jest super! A fabuła? No nie wiem...
Graliśmy w Anthem – walka jest super! A fabuła? No nie wiem...

Przed premierą

Anthem według graczy to coś jedynie dla fanów Destiny. Według twórców z BioWare z kolei to coś zupełnie innego niż Destiny. A my troszkę już pograliśmy i wiemy, jak jest naprawdę.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
26.08.2016 17:50
YasonB
11
Legionista

I szykuje się kolejna w miarę spokojna gra. Co prawda z większą ilością elementów [niż u Ethana], które mają nas straszyć. Szkoda, że fotogrametria nie wywołała takie "wow" jakiego się wszyscy spodziewali. Nie mniej jednak warto ten tytuł śledzić. To kolejna polska produkcja, która ma szansę na zawojowanie rynku gier. W przyszłym roku, oprócz GE, będzie miął tez premierę rodzimy Sniper Ghost Warrior 3, który po targach zbiera pochlebne opinie. Zapowiada się dość ciekawy rok dla polskiej branży gamedevowej.

27.08.2016 01:06
odpowiedz
Pan Dzikus
134
Generał

Przyszły rok będzie najlepszym rokiem w dotychczasowej historii dla polskiej branży producentów gier. Na Get Even czekam od kilku lat więc lepiej niech nie spieprzą tej gry.

27.08.2016 10:45
odpowiedz
1 odpowiedź
Hydro2
120
Legend

Po Agony druga z najlepszych gier 2017. Trzecia to Prey. Najlepsze jest to, że deie pierwsze robią Polacy. Nasi widać idą po rozum do głowy i przestają brać się za nudnawe sandboxy, jakich na rynku jest od zalania

post wyedytowany przez Hydro2 2016-08-27 10:47:02
04.09.2016 13:16
yadin
102
Legend

Sanboksy może są i nudne. Pogram w cokolwiek innego, pod warunkiem że nie będą to gry o strukturze liniowej. Warto czasem dopuścić do siebie fakt, że ludzie bardzo się różnią. Jeden lubi Mozarta, inny rock and rolla.

04.09.2016 11:34
odpowiedz
yadin
102
Legend

W produkcji gry był taki czas, kiedy studio kompletnie zamilkło. Sądzę, że podczas pracy zaczęli uzyskiwać zupełnie inne efekty od tych, jakie sobie założyli. Gra im podryfowała i dziś ma zupełnie innych charakter. Downgrade graficzny to dla mnie spore rozczarowanie. Należało się go jednak spodziewać. Na takie efekty trzeba odpowiedniego sprzętu i masy ludzi. Studio Farm 51 jest malutkie, a jego niektóre pomieszczenia znajdują się na poddaszu.

10.09.2016 13:10
odpowiedz
Nolifer
113
The Highest

Oby się tylko po premierze nie okazało, że tylko fotorealistyczna grafika będzie plusem tej produkcji.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze