Graliśmy w Tyranny - nową grę RPG twórców Pillars of Eternity - Strona 2
Studio Obsidian tworzy kolejną klasyczną grę RPG, która na pierwszy rzut oka wygląda jak zapchajdziura między pierwszą a drugą częścią Pillars of Eternity. Diabeł tkwi jednak w szczegółach.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Tyranny - RPG dramatycznych kontrastów
Już na samym początku wywiązała się potyczka z rebelianckimi wojskami. Starcia bardzo przypominają te z Pillars of Eternity. Walka toczy się w czasie rzeczywistym z opcją włączenia aktywnej pauzy. Możemy zdefiniować zachowanie naszych towarzyszy, jednak zawsze o wiele korzystniejsze okazuje się indywidualne zarządzanie. Sposób, w jaki funkcjonują umiejętności, również przypomina ten z poprzedniej gry Obisidianu. Posiadamy więc zdolności ofensywne, defensywne oraz wzmacniające. Niektóre z nich działają tylko na pojedyncze cele, ale do dyspozycji mamy również akcje obszarowe. Ciężko stwierdzić, ile dokładnie umiejętności i czarów będzie dostępnych w grze. W ogrywanym fragmencie widziałem ich już całkiem sporo, a otrzymałem informację, że to tylko część tego, co zobaczymy w pełnej wersji.
Nowością w systemie walki jest mechanika umiejętności grupowych. Towarzysze będą mogli wykazać się specjalnymi zdolnościami, wspomagającymi poczynania bohatera. Na przykład jeden z kompanów powali przeciwnika, a my wbijemy mu miecz w pierś. Tego typu sekwencje oczywiście mają być uzależnione od skillów, które rozwiniemy, a także od reputacji, jaką nasz heros cieszy się wśród towarzyszy. Nie jest to oczywiście żadna wielka innowacja – widzieliśmy to już kilkakrotnie, ale mimo wszystko stanowi fajny dodatek do konwencji klasycznej gry RPG.
Na plus zaliczyć można też przemodelowany interfejs użytkownika, który jest teraz o wiele bardziej czytelny. Występują również kontekstowe zadania tekstowe, które wykonujemy, wybierając odpowiednie linie dialogowe. Zazwyczaj polegają one na przetestowaniu poziomu naszych zdolności. Takie próby pojawiają się również w klasycznych rozmowach z postaciami niezależnymi. Odpowiednio wysoki poziom konkretnej umiejętności odblokowuje dodatkową kwestię dialogową. Dowiedziałem się, że opcja ta w Tyranny ma pojawiać się częściej niż w Pillars of Eternity.