Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 czerwca 2016, 10:48

Graliśmy w Tyranny - nową grę RPG twórców Pillars of Eternity - Strona 2

Studio Obsidian tworzy kolejną klasyczną grę RPG, która na pierwszy rzut oka wygląda jak zapchajdziura między pierwszą a drugą częścią Pillars of Eternity. Diabeł tkwi jednak w szczegółach.

Już na samym początku wywiązała się potyczka z rebelianckimi wojskami. Starcia bardzo przypominają te z Pillars of Eternity. Walka toczy się w czasie rzeczywistym z opcją włączenia aktywnej pauzy. Możemy zdefiniować zachowanie naszych towarzyszy, jednak zawsze o wiele korzystniejsze okazuje się indywidualne zarządzanie. Sposób, w jaki funkcjonują umiejętności, również przypomina ten z poprzedniej gry Obisidianu. Posiadamy więc zdolności ofensywne, defensywne oraz wzmacniające. Niektóre z nich działają tylko na pojedyncze cele, ale do dyspozycji mamy również akcje obszarowe. Ciężko stwierdzić, ile dokładnie umiejętności i czarów będzie dostępnych w grze. W ogrywanym fragmencie widziałem ich już całkiem sporo, a otrzymałem informację, że to tylko część tego, co zobaczymy w pełnej wersji.

Nowością w systemie walki jest mechanika umiejętności grupowych. Towarzysze będą mogli wykazać się specjalnymi zdolnościami, wspomagającymi poczynania bohatera. Na przykład jeden z kompanów powali przeciwnika, a my wbijemy mu miecz w pierś. Tego typu sekwencje oczywiście mają być uzależnione od skillów, które rozwiniemy, a także od reputacji, jaką nasz heros cieszy się wśród towarzyszy. Nie jest to oczywiście żadna wielka innowacja – widzieliśmy to już kilkakrotnie, ale mimo wszystko stanowi fajny dodatek do konwencji klasycznej gry RPG.

Na plus zaliczyć można też przemodelowany interfejs użytkownika, który jest teraz o wiele bardziej czytelny. Występują również kontekstowe zadania tekstowe, które wykonujemy, wybierając odpowiednie linie dialogowe. Zazwyczaj polegają one na przetestowaniu poziomu naszych zdolności. Takie próby pojawiają się również w klasycznych rozmowach z postaciami niezależnymi. Odpowiednio wysoki poziom konkretnej umiejętności odblokowuje dodatkową kwestię dialogową. Dowiedziałem się, że opcja ta w Tyranny ma pojawiać się częściej niż w Pillars of Eternity.

Mateusz Araszkiewicz

Mateusz Araszkiewicz

Pierwsze materiały wideo oraz tekstowe o grach tworzy od ponad dziesięciu lat – najpierw były to materiały typu let’s play, potem recenzje oraz publicystyka dla serwisów Gametoon oraz MiastoGier.pl. Politolog z wykształcenia. Od 2014 roku współpracownik tvgry. Od 2015 stały członek ekipy. Tworzy materiały wideo oparte o szeroko pojęty gaming. Prowadzi również streamy na kanale tvgryplus. Gra od 30 lat. W szczególności upodobał sobie strzelanki pierwszoosobowe, cRPGi, gry typu rouge-lite oraz strategie czasu rzeczywistego. Nie przepada za wyścigami oraz grami sportowymi. Ulubiona gra? Oczywiście, że Star Wars: Dark Forces. Poza graniem uwielbia czytać, składać klocki LEGO, chodzić po górach oraz jeść cieszyńskie kanapki ze śledziem.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.