Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Mount & Blade II: Bannerlord Przed premierą

Przed premierą 18 czerwca 2016, 11:40

autor: Szymon Liebert

Mount & Blade II: Bannerlord na targach E3 – oblężenia, realizm i wierność pierwotnej idei

Studio TaleWorlds pokazało system zdobywania fortec w Mount & Blade II: Bannerlord. Gra wprowadzi wiele nowości, ale zachowa dobrze znaną formułę.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Bannerlord - lepsza piaskownica niż RPG

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Nie potrafię zliczyć, ile godzin spędziłem z Mount & Blade czy późniejszym wydaniem Warband, a także z przeróżnymi pobocznymi odsłonami oraz modyfikacjami tej pozycji. Studio TaleWorlds swoim pomysłem na „symulator średniowiecznego lorda” trafiło w dziesiątkę, serwując grę wciągającą, nieprzewidywalną i po prostu wiarygodną. W tym wszystkim było jednak sporo niedociągnięć, bo przecież mówimy o pracy niewielkiego dewelopera z ograniczonym budżetem. Tymczasem apetyty i ambicje tureckiej ekipy wcale nie maleją – jej nadchodzące dzieło Mount & Blade II: Bannerlord ma oznaczać dla serii duży krok naprzód. Na targach E3 producent nie był jeszcze gotowy, by pozwolić nam w zagrać w Bannerlorda, ale pokazał obszerny fragment rozgrywki. Po tym, co zobaczyliśmy, możemy potwierdzić, że TaleWorlds szykuje niezłe oblężenie, chociaż za cel obiera głównie skupioną wokół tytułu społeczność. Czy uda się skruszyć mury niepewności, sforsować fosę wygórowanych oczekiwań i szturmem wedrzeć do serc graczy?

Oblężenie lub głodzenie

Ekipa TaleWorlds zademonstrowała dziennikarzom przede wszystkim system zdobywania warowni, choć nie omieszkała skomentować też paru innych aspektów rozgrywki. Jeśli zechcemy przejąć jakąś twierdzę, będziemy musieli zbliżyć się do niej i przygotować do oblężenia, co zabierze sporo czasu i pieniędzy, szczególnie gdy postanowimy wykorzystać potężne machiny oblężnicze. Jeszcze z poziomu mapy kampanii otrzymamy podstawowe informacje na temat danego grodu, w tym portret władcy lub władczyni, status morale każdej z armii, a także wskaźnik zapasu żywności zgromadzonej przez obrońców. Ten ostatni element wiąże się oczywiście z możliwością zagłodzenia przeciwnika, chociaż doprowadzenie do tego wcale nie będzie łatwe i może się na nas zemścić. Twierdza odcięta od świata przez nasze wojska nie otrzyma wprawdzie żywności ani innych zasobów, ale też nie będzie wysyłać na zewnątrz swoich towarów. W zależności od znaczenia gospodarczego danego miasta taka blokada może odbić się na ekonomii całego regionu.

W krótkim demie autorzy postanowili zaatakować lokalną fortecę, w której przetrzymywany był jeden z kompanów bohatera. Tu pojawiła się pierwsza ciekawostka – gra pokazuje teraz bardziej obrazowo, co dzieje się w trakcie oblężenia. Na mapie kampanii widać na przykład małe katapulty ostrzeliwujące mury, przy czym nie jest to tylko dodatek wizualny. Taka animacja informuje, że trwa wstępny atak, który może zakończyć się zrobieniem wyrwy, ułatwiającej dostanie się na dziedziniec i sforsowanie pozycji obronnych wroga. Samych warowni spotkamy w grze wiele rodzajów, a ta, którą widzieliśmy i którą możecie oglądać w materiale tvgry.pl, na pewno nie jest największą. Zapytałem deweloperów czy będzie można modyfikować wygląd naszych grodów. W tym zakresie pojawią się co prawda pewne opcje dostosowania różnych elementów, ale na rozbudowany system rodem z Twierdzy raczej nie ma co liczyć. Większe fortece mają jednak cechować się wieloma wejściami, bramami, pozycjami obronnymi, co stworzy wiele możliwości taktycznych dla każdej ze stron: obrońców i atakujących.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?