Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 czerwca 2016, 11:40

autor: Szymon Liebert

Mount & Blade II: Bannerlord na targach E3 – oblężenia, realizm i wierność pierwotnej idei - Strona 3

Studio TaleWorlds pokazało system zdobywania fortec w Mount & Blade II: Bannerlord. Gra wprowadzi wiele nowości, ale zachowa dobrze znaną formułę.

A po wygranej bitwie...

...przychodzi pora na charakterystyczne dla Mount & Blade wiwatowanie jednostek. Później pojawia się nowa rzecz – podsumowanie starcia. Autorzy przyznali, że fani często pytali o taką funkcję, więc znajdzie się ona w drugiej odsłonie serii. Na specjalnym ekranie odczytamy wówczas informacje na temat ofiar, skuteczności naszych jednostek itd. Zauważyliśmy też opcję nazwaną mapą taktyczną oraz przycisk „play”, co być może oznacza, że pojawi się także pewna forma „powtórek”, która pozwoli przeanalizować przebieg starcia.

Wróćmy jednak do samych konsekwencji udanego oblężenia. Wygranie bitwy oznaczało uratowanie wspomnianego kompana, który dołączył na powrót do armii gracza. Bohater mógł rozmówić się również z władczynią warowni i później zdecydować, co z nią zrobić. Opcji jest tu kilka, bo dzięki pozyskaniu takiej ważnej persony będziemy mogli podjąć negocjacje z lokalnymi twierdzami albo na przykład zażądać haraczu i się obłowić. Tego typu polityczne zagrywki mają odgrywać ważniejszą niż dotychczas rolę w grze. Pojmane jednostki można będzie też zamienić w więźniów i wsadzić do lochu lub próbować przekabacić je na swoją stronę.

Opowiadając o oblężeniach, producenci Mount & Blade II napomknęli o kilku innych aspektach gry, które pewnie okażą się interesujące dla fanów. Po pierwsze, mapa świata będzie większa niż w Warbandzie i zastaniemy na niej osiem różnych frakcji – trzy z nich powstały na skutek rozpadu jednego z księstw. Na mapie kampanii dało się wypatrzyć nowe rodzaje ikonek, poza znanymi miastami i twierdzami. Autorzy wytłumaczyli, że to pewne specjalne miejsca, które mogą pełnić różną funkcję, ale na razie nie chcieli przybliżyć szczegółów. W samym filmie widzieliśmy w akcji jeden z północnych ludów, znany jako Sturgianie, który może poszczycić się nieustraszonymi piechurami preferującymi miecze oraz topory. Jego wojska, wyposażone w hełmy osłaniające twarz i oczy, będą świetnie sprawdzać się podczas oblężeń zamków. Wspomnieć trzeba również o znaczącym usprawnieniu interfejsu. Chociaż TaleWorlds zachowało w grze charakterystyczną czcionkę i wygląd różnych menu, zmodyfikowało wiele szczegółów. Dzięki temu dużo łatwiej manipuluje się przedmiotami, dozbraja postacie czy zarządza armią.

Zamek zdobyty

Ocena Mount & Blade II po krótkiej prezentacji i pogawędce z deweloperami jest trudna, bo z jednej strony gra wygląda naprawdę obiecująco, a z drugiej nie zmieniła się aż tak bardzo, jak być może życzyliby sobie tego niektórzy fani. Temat średniowiecznych starć, rycerzy i zdobywania zamków powrócił ostatnio między innymi za sprawą For Honor czy wciąż pozostającego w sferze fantazji Kingdom Come. Niedawno spore wrażenie zrobił też zwiastun Of Kings And Men, właściwie przetwarzający motywy z Mount & Blade. Jak konkurować z takimi efektownymi wizjami opartymi na lepszych technologiach? TaleWorlds wydaje się znać odpowiedź na to pytanie. Trzeba pozostać wiernym pierwotnej idei i starać się zachować jej kształt, przy jednoczesnym dopieszczeniu różnych detali. Bannerlord wygląda i działa jak Mount & Blade, ale jest to lepsza, bardziej złożona i dopracowana pozycja.

Oglądając oblężenie zamku i słuchając komentarza twórców, miałem w głowie tylko jedno: kiedy wreszcie dacie mi w to zagrać? Producent nie mógł jeszcze, niestety, podać konkretnej daty, ale zapewnił, że już w tym roku powinna odbyć się pewnego rodzaju zamknięta beta. Oby się udało, bo konkurencja nie śpi i wypróbowuje własny „symulator średniowiecznego lorda”.

Szymon Liebert | GRYOnline.pl

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?