Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, co wiemy o wielkim dodatku do Dzikiego Gonu - Strona 3
Premiera Krwi i wina już za pasem, więc zebraliśmy ujawnione dotąd informacje o drugim dodatku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Atrakcje Toussaint, zarys fabuły, nowości w mechanice i wiele innych – wszystko w jednym miejscu.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Wiedźmin 3: Krew i wino - wszystko, czego pragniesz od dodatku
Toussaint
Bodaj czy nie największą atrakcją dodatku może okazać się nowy obszar – mlekiem i miodem (a właściwie winem) płynące księstwo Toussaint, wyjęte jakby wprost z baśni i rycerskich legend. Na pierwszy rzut oka bajkowe jest tu praktycznie wszystko – od architektury przez klimat po kulturę i sposób bycia mieszkańców. I choć pod tym względem niedostępne wcześniej tereny znacząco różnią się od Velen, Novigradu czy Wysp Skellige, region ten obfituje również w rozmaite niebezpieczeństwa... czyli atrakcje w sam raz dla wiedźmina.
Jeśli interesuje Was bardziej szczegółowa charakterystyka Toussaint – geografii, ludności czy obyczajów księstwa – polecamy Waszej uwadze nasz wcześniejszy artykuł, w którym dokładnie opisaliśmy ten obszar w oparciu o informacje dostarczone przez Andrzeja Sapkowskiego w książkach:
Trudno precyzyjnie określić wielkość tej krainy. Jedne źródła podają, iż jest ona porównywalna z Wyspami Skellige, inne, że ma jeszcze większe rozmiary i dorównuje raczej Velen i Novigradowi razem wziętym. Jedno nie ulega wątpliwości – będziemy mieć do czynienia z rozległym obszarem, który powinien zadowolić miłośników eksploracji. Dość powiedzieć, że na mapie znajduje się kilka większych lokacji z tablicami ogłoszeń.
Studio CD Projekt Red przewidziało ok. 40 punktów zainteresowań (ang. points of interest) – winnic, zameczków, ruin, lochów, obozów bandytów, zakątków z ukrytymi skarbami itd. Nie zabrakło przy tym pewnych nowych typów miejsc do odkrycia albo modyfikacji tych już istniejących, poza tym położono nacisk na wzajemne oddziaływanie na siebie owych punktów. Gdy gracz na przykład oczyści z bandytów ich główną kryjówkę w zrujnowanej warowni, spotka mniej zbójów w obozach rozsianych po okolicy.
Życie w księstwie koncentruje się w jego stolicy, czyli w Beauclair – a zwłaszcza we wznoszącym się nad miastem pałacu Anny Henrietty – ale gracz otrzyma do dyspozycji własną bazę wypadową. Po wykonaniu kilku zadań głównego wątku fabularnego Geralt zostanie uhonorowany poprzez przekazanie mu na własność winnicy Corvo Bianco. W ten sposób dorobimy się klasycznej siedziby, pełniącej funkcję analogiczną (aczkolwiek znacznie skromniejszą) chociażby do Podniebnej Twierdzy w Dragon Age: Inkwizycji. Przeprowadziwszy wstępny remont generalny, gracze cierpiący na nadmiar koron w sakiewce, będą mogli przeznaczyć spore sumy na rozmaite ulepszenia, nierzadko zapewniające bohaterowi konkretne premie. Przykładowo zainwestowanie w stajnie poprawi wytrzymałość Płotki, a lepsze łóżko zapewni Geraltowi większą żywotność. Będzie można również zasiać zioła w ogrodzie albo postawić sobie na dziedzińcu koło szlifierskie do czasowego zwiększania zadawanych obrażeń. Nie zabraknie też opcji zapewniających korzyści czysto estetyczne, jak eksponowanie broni i zbroi na stojakach, zdobienie ścian obrazami albo wyposażenie rezydencji w bibliotekę czy laboratorium. Warto też wspomnieć, że na zaimplementowanie każdej nowości w Corvo Bianco będziemy musieli odczekać kilka wirtualnych dni. Oprócz tego – i to jest chyba największa ciekawostka – otrzymamy możliwość zapraszania do winnicy rozmaitych bohaterów niezależnych (aczkolwiek nie wiadomo jeszcze, jaką właściwie będą pełnić funkcję).