Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 marca 2016, 12:10

Bohemian Killing – jedna z bardziej oryginalnych gier powstaje w Polsce - Strona 3

Jednoosobowe studio The Moonwalls ma zamiar zrobić coś, czego w grach do tej pory nie było: sądowy dramat z kompletnie nieliniową strukturą. I choć może się wydawać, że projekt ten to porywanie się z motyką na słońce, zapowiedzi twórcy brzmią intrygująco.

To może być jeden z nieszczęśników, który przez nasze zeznania straci głowę. Cóż, tak kończą ci, którzy nie wiedzą, że kieliszek z winem białym powinno trzymać się za nóżkę.

Bohemian Killing – jedna z bardziej oryginalnych gier powstaje w Polsce - ilustracja #2

Jednym z ciekawszych – ale i dość abstrakcyjnych – pomysłów w Bohemian Killing miało być korzystanie z wszelkiego rodzaju zegarków oraz pasów na klatę piersiową, mierzących puls gracza. Używanie takich przyrządów miało bezpośrednio wpływać na przebieg przesłuchań. Obecnie idea ta została zarzucona, bowiem urządzenia nie działały tak, jak życzył sobie tego deweloper.

Ta nieliniowość ma być największym atutem Bohemian Killing. Makaj przyznaje, że tego właśnie brakowało mu w Phoenix Wright: Ace Attorney: „To świetna gra, ale bardzo irytowało mnie to, że byliśmy zobligowani do grania tak, jak sobie twórcy zaplanowali”. Tutaj każde działanie ma wywoływać pewną reakcję. Zatnij się niechcący przy goleniu, a będziesz w stanie przekonać sędziego, że krew na twojej koszuli należała do ciebie, nie ofiary. Nie staw się na umówione spotkanie, a zniszczysz swoje szanse na przekonujące alibi. Liczyć ma się też umiejętność łączenia faktów i zapamiętywania szczegółów: jeśli powiemy coś, co kompletnie zaprzeczy aktom sprawy, możemy liczyć na zgilotynowanie w tempie natychmiastowym.

Wszystko to zaś pozostawione bez pretensjonalnych wpływów wyborów moralnych. Oczywiście, jesteśmy mordercą i zasługujemy na karę, jednak deweloper nie kładzie na ten element aż tak dużego nacisku. Głównym aspektem przyciągającym do Bohemian Killing ma być możliwość kombinowania, perfidnego kłamania i urabiania innych do momentu, w którym sam sędzia nie będzie pewien, czy przypadkiem to nie on popełnił omawianą zbrodnię.

Elementy steampunku nie są obecne na każdym kroku, a Paryż zachowuje bardzo elegancki styl.

To projekt wyjątkowo ambitny, ale w dużej mierze już ukończony – w najbliższym czasie powinniśmy go zobaczyć w programie Steam Greenlight. I trudno nie będzie trzymać za niego kciuków, bo choć fakt, że gra jest dziełem tylko jednej osoby (z pewną pomocą ze strony siostry) może nie nastawiać optymistycznie, zapowiedzi Marcina Makaja brzmią wyjątkowo obiecująco. I już w najbliższych miesiącach będziemy mieli okazję sprawdzić, na ile były one rzeczywiste.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.