Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Bohemian Killing Przed premierą

Przed premierą 20 marca 2016, 12:10

autor: Jakub Mirowski

Miłośnik gier dla jednego gracza – niby przez lepszy klimat, ale tak naprawdę jest słaby w multi.

Bohemian Killing – jedna z bardziej oryginalnych gier powstaje w Polsce

Jednoosobowe studio The Moonwalls ma zamiar zrobić coś, czego w grach do tej pory nie było: sądowy dramat z kompletnie nieliniową strukturą. I choć może się wydawać, że projekt ten to porywanie się z motyką na słońce, zapowiedzi twórcy brzmią intrygująco.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Bohemian Killing – pomysł świetny, z wykonaniem już gorzej

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

BOHEMIAN KILLING W SKRÓCIE:
  1. gra prawnicza, przygotowana określana jako połączenie Phoenix Wright: Ace Attorney z Gone Home;
  2. miejscem akcji XIX-wieczny Paryż, do którego zawitały elementy steampunku;
  3. działania gracza podczas wspomnień bezpośrednio wpływają na przebieg procesu;
  4. ogromna nieliniowość: możemy zarówno przyznać się do zbrodni, jak i wrobić w nie innych;
  5. możliwość interakcji z niemal każdym napotkanym przedmiotem.

„Lepiej pozostawić bezkarnym występek złoczyńcy, niż skazać niewinnego” – czytamy w zwiastunie Bohemian Killing cytat z Corpus Iuris Civilis. Nie łudźcie się jednak: nowa gra The Moonwalls, studia Marcina Makaja, wcale nie będzie miała na celu chronienia sprawiedliwości i wymierzania słusznej kary. Wejdziemy bowiem w świat fałszywych zeznań, wątpliwej wiarygodności świadków oraz podejrzanych alibi. Jedynym, co nie ulega żadnej wątpliwości, jest wina gracza. Czas więc zakasać rękawy i przekonać wszystkich, że tak naprawdę za tajemniczym morderstwem stoi kto inny.

Prawnicze gry nie rosną ostatnimi czasy (no dobrze, chyba nigdy nie rosły) na drzewach, a znaleźć solidną, dojrzałą produkcję z tego gatunku to już prawdziwy wyczyn. Autor najwidoczniej ma jednak pomysł na to, by zaspokoić nie tylko tych, którym brakuje w interaktywnej rozrywce porządnego sądowego dramatu, ale i tych, którzy sceptycznie podchodzą do wysłuchiwania zeznań i przeglądania sterty dowodów. W Bohemian Killing nie będziemy potrzebowali żadnej wiedzy z zakresu prawa: wystarczy mieć pojęcie na temat tego, jak wygląda przykładowy proces. „Jak ktoś widział chociaż jeden odcinek Sędzi Anny Marii Wesołowskiej, to sobie na pewno poradzi” – żartuje Marcin Makaj.

Bohemian Killing – jedna z bardziej oryginalnych gier powstaje w Polsce - ilustracja #1
Dla Marcina Makaja to pierwsze starcie z silnikiem Unity na PC. Na razie chyba wychodzi z niego obronną ręką.
Bohemian Killing – jedna z bardziej oryginalnych gier powstaje w Polsce - ilustracja #2

Gra osadzona jest w XIX-wiecznym Paryżu i zawiera elementy steampunku. Te ostatnie mogą dziś brzmieć dość groteskowo (rury dostarczające żywność bezpośrednio do domów?), ale są silnie inspirowane obrazkami, przedstawiającymi, jak ludzie z tamtego okresu wyobrażali sobie życie za 100 lat.

Zacznijmy jednak od początku. W przeciwieństwie do serii Phoenix Wright: Ace Attorney, na której w dużej mierze wzorowany jest omawiany tytuł, tutaj nie prowadzimy obrony oskarżonego, a sami nim jesteśmy. Jako wynalazca Alfred Ethon musimy przekonać sąd, że to nie my dokonaliśmy morderstwa. Jest jednak jeden haczyk. „Fakt, że główny bohater jest winny zabójstwa, jest bezsprzeczny” – mówi nam deweloper. Od nas zależy więc, czy będziemy kłamać jak z nut, wrabiając kolejnych nieszczęśników i kompromitując wiarygodność świadków, czy może potulnie poddamy się karze i wyjdziemy na zimnokrwistego kryminalistę. Każda z takich rozpraw potrwa około sześciu godzin i doprowadzi nas do jednego z ośmiu różnych zakończeń.

Bohemian Killing – jedna z bardziej oryginalnych gier powstaje w Polsce - ilustracja #3
Na salach sądowych rozgrywały się już wybitne filmowe dramaty. Czy w grach prawniczych jest podobny potencjał?
Without Memory – rosyjski Heavy Rain w klimacie Black Mirror
Without Memory – rosyjski Heavy Rain w klimacie Black Mirror

Przed premierą

Davidowi Cage’owi, twórcy między innymi Heavy Rain i Beyond: Two Souls, rośnie konkurencja. Moskiewski zespół Dino Games przygotowuje psychologiczny thriller będący kalką rozwiązań francuskiego dewelopera z Quantic Dream. Czy uczeń przerośnie mistrza?

Cyberpunk 2077 wygląda rewelacyjnie! Widzieliśmy gameplay na E3
Cyberpunk 2077 wygląda rewelacyjnie! Widzieliśmy gameplay na E3

Przed premierą

Cyberpunk 2077 w ciemno był typowany na grę targów E3 2019 i teraz nie mamy wątpliwości – Polakom udało się spełnić oczekiwania, nawet jeśli dali nam tylko datę premiery, krótki trailer i znanego aktora.

Graliśmy w Star Wars Jedi: Fallen Order – kosmiczne Dark Souls
Graliśmy w Star Wars Jedi: Fallen Order – kosmiczne Dark Souls

Przed premierą

EA w końcu, po latach, pokazało pierwszy gameplay z Fallen Order, swojej pierwszej single-player w świecie Gwiezdnych Wojen. Nie wszystkich zachwyciło to, co zobaczyliśmy na konferencji, ale mieliśmy okazję chwycić pada i zobaczyć, jak to naprawdę działa.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
18.03.2016 19:59
dami3
dami3
61
Konsul

Zapowiada się ciekawie :3

21.03.2016 03:46
yadin
odpowiedz
yadin
102
Legend

"Prawnicza gra"? Kolejna odmiana "Heavy Rain"?

21.03.2016 07:50
HETRIX22
odpowiedz
HETRIX22
138
PLEBS

Dla Marcina Makaja to pierwsze starcie z silnikiem Unity na PC. Na razie chyba wychodzi z niego obronną ręką.

Buhaha :D

21.03.2016 12:22
odpowiedz
Nimfos
18
Chorąży

Szykuje się coś nowego, a to może się udać!
Jestem dobrej myśli i chyba warto zobaczyć czy "prawnicza gra" zdoła nas poderwać w niezapomnianą przygodę pewnego człowieka, który niesłusznie uznany za winnego. Lubię kryminały czytać, oglądać, a nawet grać. Tylko 6h...To troszkę za krótko, ale nie ma co jeszcze oceniać.

21.03.2016 13:09
jackowsky
odpowiedz
jackowsky
180
Dobry Wojak Szwejk

Nieźle się zapowiada. Zobaczymy co z tego wyniknie.

22.03.2016 08:50
odpowiedz
stokroc
7
Legionista

Brzmi bardzo ciekawie

post wyedytowany przez stokroc 2016-03-22 08:50:51
22.03.2016 14:48
premium274090
😃
odpowiedz
premium274090
26
Legionista
9.0

mam nadzieję że nagle nie będzie boom przez grę na studiowanie prawa jak po wyemitowaniu prawa agaty czy innych suits

prawo to nie bycie harvey specterem czy inną agatą, pamiętajcie

czekam z niecierpliwością

03.04.2016 12:59
Nolifer
odpowiedz
Nolifer
117
The Highest

Fajny pomysł, podoba mi się ta cała nieliniowość i możliwość perfidnego wrabiania innych. :)

post wyedytowany przez Nolifer 2016-04-03 13:00:01
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze