Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 grudnia 2015, 13:30

Mafia III bez tajemnic - wszystko, co wiemy o nowej odsłonie kultowej serii - Strona 4

Trzecia część Mafii to niewątpliwie jedna z najbardziej oczekiwanych premier nadchodzącego roku. Czy będzie to zwykły klon GTA, czy godny następca kultowej „jedynki”? Oto wszystko, co do tej pory wiadomo o nowej Mafii!

Autorzy podkreślają, jak autentyczny okaże się świat, w którym żyje główny bohater i który pośrednio postawi nas w różnych, niecodziennych sytuacjach. Gra nie unika problemu segregacji rasowej, który w tamtym okresie był w USA bardzo poważny, i niejednokrotnie staniemy w obliczu decyzji, co zrobić z delikwentem obrażającym nas tylko z powodu koloru skóry. W niektórych lokacjach miasta będziemy z miejsca bardziej podejrzani i inaczej zareaguje na nas policja, która ma być w trzeciej części naprawdę hardcorowa. Wszystko po to, by wymusić na graczu pewien odruch – czy naprawdę warto w danej chwili zwracać na siebie uwagę, czy lepiej uważnie się rozejrzeć i nie prowokować rozróby z większą liczbą wrogów. Chłodna kalkulacja ma się opłacać przez całą grę, której główną osią będzie rozpoznanie i ostatecznie przejęcie miejsc kontrolowanych przez włoską rodzinę. Po pozytywnej identyfikacji, np. obserwacji jakieś dziwnej transakcji na ulicy, możemy śledzić handlarza w drodze do meliny. Dokonując odpowiednio dużego sabotażu, przyciągniemy uwagę jego szefa. Eliminacja bossa otworzy drogę do przejęcia terenu.

Interesy, które prowadzi organizacja Marcano, mają być zróżnicowane i w całości oparte na prawdziwej działalności mafii w tamtym okresie. W każdym przypadku otrzymamy sporą dozę swobody w poczynaniach – czasem będzie opłacało się działać cicho i skrycie, czasem z wielkim hukiem. Nic nie pozostanie też niezauważone przez naszego adwersarza i Sal Marcano ma odpowiednio reagować na nasze akcje. W grze będziemy podejmować różne decyzje, związane głównie z rolą naszych trzech wspomnianych wcześniej poruczników, toteż wydarzenia w kluczowych momentach mogą wyglądać zupełnie inaczej. To, w jaki sposób ułożymy sobie z nimi relacje, ma mieć istotny wpływ na zakończenie, które nie będzie z góry określone, a w zależności od naszych czynów – jedno z kilku. Przejście gry ma też wyjaśnić wiele kwestii, jakie pozostały otwarte w drugiej części – warto więc odświeżyć sobie Mafię II przed premierą nowej odsłony, choć będą to oczywiście smaczki zauważalne dla największych fanów. Historia Lincolna nie wymaga znajomości poprzednich pozycji z cyklu.

Jak każda wielka produkcja Mafia III pełna jest ambitnych założeń i obiecującej zawartości, co z jednej strony podsyca nasze oczekiwania, a z drugiej budzi obawy, czy aby wszystko uda się zrealizować. Fani porachunków we włoskim stylu, filmów Ojciec chrzestny czy Droga do zatracenia będą musieli przyjąć całkowitą zmianę klimatu, nie oznacza to jednak, że gra będzie od razu gorsza. Ciekawie zaprezentowana i zapadająca w pamięć fabuła przedstawiona w zupełnie nowych realiach może być o wiele lepszym rozwiązaniem niż powrót do raz już wykorzystanego tematu. Czy twórcy z Hangar 13 wkupią się w łaski fanów Mafii? Czy historia Lincolna osadzona w ciepłych klimatach południa Stanów Zjednoczonych dorówna tej z Lost Heaven? Przekonamy się już w nadchodzącym roku!

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.