Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 grudnia 2015, 13:30

Mafia III bez tajemnic - wszystko, co wiemy o nowej odsłonie kultowej serii - Strona 2

Trzecia część Mafii to niewątpliwie jedna z najbardziej oczekiwanych premier nadchodzącego roku. Czy będzie to zwykły klon GTA, czy godny następca kultowej „jedynki”? Oto wszystko, co do tej pory wiadomo o nowej Mafii!

W Mafii III pokierujemy Lincolnem Clayem, wychowanym w domu dziecka czarnoskórym przestępcą, który wrócił właśnie do kraju po odsłużeniu tury w Wietnamie. Będąc na bakier z prawem już wcześniej, Clay po prostu powraca w szeregi swojego wpływowego gangu, współpracującego aktualnie z jedną z włoskich rodzin mafijnych, na czele której stoi niejaki Sal Marcano. Szybko dochodzi jednak do zdrady, bliscy Lincolnowi ludzie zostają zabici, a on sam poprzysięga zemstę, która staje się głównym motorem jego postępowania. W trakcie pojawia się jednak plan, by na gruzach włoskiej organizacji zbudować nową, własną – kierowaną przez Claya. By to osiągnąć, nasz bohater będzie potrzebować wsparcia innych wpływowych gangsterów w mieście, którzy również nie darzą sympatią Włochów. Pomocy udzieli nam więc szef irlandzkiego gangu – Burke, przywódczyni Haitańczyków – Cassandra oraz znany z drugiej części Mafii Vito Scaletta. Będą oni naszymi „porucznikami”, którym zlecimy kontrolę nad każdym zdobytym terytorium, a nasze relacje z nimi okażą się kluczowym elementem narracji. Nie tylko zdobędziemy informacje o ich przeszłości, ale i dostęp do różnego rodzaju nagród i bonusów. Na przykład bliska współpraca z Burkiem, który posiada punkty złomowania pojazdów, ma oznaczać spory wybór części ulepszających nasze samochody, z kolei obdarzenie większym zaufaniem Vita pozwoli dostrzec wiele otwartych wątków z drugiej części Mafii, do której „trójka” będzie w paru miejscach nawiązywać. To, jak bardzo zaprzyjaźnimy się z danym porucznikiem, ma zależeć tylko od nas i czasem możemy sobie wręcz zablokować pewną zawartość gry związaną z mniej lubianą postacią, jeśli fabuła posunie się za daleko naprzód.

Autorzy chcą skupić się na niewielkiej liczbie bohaterów, za to każdy z nich ma być bardzo wyrazisty i wiarygodny. Spotkamy m.in. katolickiego księdza, który wszystko będzie chciał załatwiać pokojowo czy byłego towarzysza broni i agenta CIA – Johna Donovana, odpowiedzialnego za dostarczanie nam informacji o Salu Marcano. W pewnym momencie to my jako gracz odkryjemy, jak duży wpływ mamy na to, kim tak naprawdę może być sam Lincoln Clay – szaleńcem, który rozjeżdża przechodniów i w każdej akcji zabija mnóstwo policjantów, a może skupionym na swoim zadaniu profesjonalistą, który polując tylko na ludzi Marcano, unika ofiar postronnych. Autorzy przyznają, że ogromną inspiracją była dla nich druga połowa filmu Chłopcy z ferajny, a zwłaszcza osoba Henry’ego Hilla (wzorowana zresztą na prawdziwym mafioso) grana przez Raya Liottę. Wzloty i upadki gangsterów, szaleństwo i paranoja powodowane przez uzależnienie od narkotyków – to właśnie znajdziemy w Mafii III.

Jest taki dom w innym Nowym Orleanie – świat gry

Wbrew wcześniejszym pogłoskom w grze nie odwiedzimy Nowego Orleanu i Mafia III nie będzie pierwszą grą z tej serii osadzoną w realnym mieście. Autorzy stworzyli własną, ponownie fikcyjną metropolię, która jest jedynie silnie inspirowana Nowym Orleanem, podobnie jak Empire Bay z Mafii II Nowym Jorkiem. Na razie nie znamy nazwy nadanej przez deweloperów swojemu miastu. Jednym z powodów stworzenia fikcyjnego miejsca akcji są ogromne zmiany, jakie poczyniono w układzie ulic i rozlokowaniu ikonicznych lokacji, tak by jak najbardziej odpowiadały grze i jej mechanikom, np. drogi musiały być odpowiednio szersze i skręcać pod innym kątem, by szybka jazda samochodem była płynna i nie powodowała frustracji. W trakcie prac zastosowaną zasadę obowiązującą w parkach rozrywki Walta Disneya – gdziekolwiek by się nie było, zawsze z każdego miejsca widać najbardziej charakterystyczne obiekty w mieście. Nie oznacza to jednak, że Nowy Orlean w grze oparto całkowicie na fantazji projektantów. Ogromny wysiłek włożono w prześledzenie historii tamtego okresu, tego, jak ludzie się ubierali, jakimi samochodami jeździli, o czym rozmawiali w barach czy jak wyglądała ówczesna architektura (specjalnie na potrzeby gry odtworzono nieistniejący już budynek opery na Bourbon Street).

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.