Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Uncharted 4: A Thief's End Przed premierą

Przed premierą 3 listopada 2015, 18:23

Graliśmy w tryb multiplayer gry Uncharted 4: Kres Złodzieja i zabiliśmy Drake'a

Na Paris Games Week prezentację Uncharted 4: A Thief’s End ograniczono do pokazania trybu wieloosobowego. Mieliśmy okazję w niego zagrać – studio Naughty Dog po raz kolejny dostarcza kompetentnego, pełnego akcji multiplayera.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Uncharted 4: Kres złodzieja - najlepszy tytuł ekskluzywny na PS4

Artykuł powstał na bazie wersji PS4.

Nie będę ukrywać – na Uncharted 4 czekałem podczas konferencji Sony na Paris Games Week z wypiekami na twarzy. Zawiodłem się. Bynajmniej nie dlatego, że na niecałe pół roku przed premierą najnowsze dzieło Naughty Dog wypada poniżej oczekiwań, bo tak nie jest. Mój zawód był spowodowany wyłącznie faktem, że studio zdecydowało się pokazać jedynie tryb wieloosobowy, który akurat w czwartej części przygód Nathana Drake’a interesuje mnie raczej średnio. Niemniej – do stolicy Francji przybyłem, zobaczyłem... a i nawet pograć się udało!

MULTIPLAYER W UNCHARTED 4 TO:
  1. rozgrywka bardziej skupiona na współpracy w ramach zespołu;
  2. mistyczne zdolności o różnorodnych właściwościach, kupowane w trakcie rozgrywki;
  3. sterowani przez sztuczną inteligencję pomocnicy, pełniący różne funkcje na polu walki;
  4. lina z hakiem, umożliwiająca szybsze przemieszczanie się i ataki z powietrza;
  5. beta od 4 do 13 grudnia oraz – niestety – mikrotransakcje.

W multiplayerze w Uncharted 4 zajdą dość spore zmiany, nastawiony będzie on bowiem mocno na współpracę całego zespołu – ten, kto spróbuje samotnie biegać, skakać i strzelać, szybko może znaleźć się w sytuacji, kiedy ogień otworzy do niego kilku przeciwników. To akurat deweloperom wyszło: rzeczywiście starcia prezentują się znacznie lepiej, gdy trzymamy się w kupie. Z drugiej strony ci, którzy zaryzykują i postanowią na własną rękę obejść centrum walki, zawsze mogą zajść nieprzyjaciół od tyłu, bowiem na mapie, którą miałem okazję wypróbować, bardzo mało było miejsc całkowicie zamkniętych. Często dochodziło więc do sytuacji, że ostrzeliwałem pozycję wroga, a z dwóch kolejnych stron nacierali na mnie inni gracze – w takich chwilach potrafiło zrobić się naprawdę bardzo gorąco. Twórcy nie ukrywają zresztą, że takie było ich zamierzenie: multiplayer ma serwować momenty rodem z kina przygodowego i w trakcie jednego meczu w moim przypadku co najmniej dwa razy mu się to udało.

Graliśmy w tryb multiplayer gry Uncharted 4: Kres Złodzieja - ilustracja #4

Naughty Dog nie kryje się z faktem, że w grze pojawią się mikrotransakcje. Za prawdziwe pieniądze kupimy sobie pomocników, zdolności mistyczne i broń, na szczęście jednak obędzie się bez przedmiotów dostępnych wyłącznie dla osób gotowych zainwestować w Uncharted 4 dodatkową gotówkę. Pocieszający jest fakt, że wirtualną walutę dostajemy niemal za wszystko, od zabicia wroga po zbieranie leżących na ziemi „skarbów”, więc zdobywanie jej przebiega szybko i stosunkowo bezboleśnie. Przynajmniej na razie.

Nie mam natomiast pewności, czy tak samo trafiony jest kolejny eksperyment, czyli zdolności mistyczne. Naughty Dog poszło tu w stronę elementów nadprzyrodzonych, toteż za pieniądze zarobione w grze (lub dzięki mikrotransakcjom) będziemy mogli wykupić dostęp do pięciu różnych umiejętności, które dadzą nam przewagę na polu walki. Na razie zaprezentowano trzy z nich, każda powiązana w jakiś sposób z poprzednimi wydarzeniami z serii, np. kamień Cintamani czy totem El Dorado. Ten pierwszy pozwala na uleczenie zarówno siebie, jak i pobliskich sojuszników, drugi z kolei atakuje nieprzyjaciół, pokazując przy tym ich pozycję. Trzecią i ostatnią z zaprezentowanych zdolności mistycznych stanowi teleport na krótki dystans, przydatny zarówno w ofensywie (dzięki temu talentowi potrzebujemy zaledwie dwóch ciosów, by powalić przeciwnika w walce wręcz), jak i w defensywie. Problem jednak w tym, że jakoś żadna z osób, z którymi grałem, nie była skłonna do stosowania tych nowinek – zaledwie raz w trakcie całego meczu mogliśmy zobaczyć w akcji El Dorado. Powód był prosty: i bez tego tryb wieloosobowy w Uncharted 4 dawał radę jako kompetentna strzelanka TPP, a kupowanie ulepszeń podczas nieustannych wymian ognia z przeciwnikiem nie było zbyt rozsądnym pomysłem.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.