Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 października 2015, 12:00

Deus Ex: Rozłam Ludzkości – co nowego u Adama Jensena? - Strona 3

Pokaz Deus Ex: Rozłam Ludzkości na targach Warsaw Games Week 2015 to dobra okazja, by raz jeszcze przyjrzeć się tej grze RPG studia Eidos Montreal. Czego nowego dowiedzieliśmy się o tej cyberpunkowej przygodzie?

Choć przez obrazki takie jak ten trochę trudno w to uwierzyć, Adam Jensen potrafi być przykładnym pacyfistą. - 2015-10-24
Choć przez obrazki takie jak ten trochę trudno w to uwierzyć, Adam Jensen potrafi być przykładnym pacyfistą.

Pozostańmy jeszcze przy mechanice gry, by wspomnieć o paru mniejszych nowościach. Po pierwsze, rozbudowany został system automatycznego przemieszczania się między osłonami. Możemy teraz nie tylko wykonywać skoki na boki, ale również podbiegać sprintem do bardziej wysuniętych pozycji – wskazujemy celownikiem odpowiednie miejsce, wciskamy przycisk i obserwujemy, jak Adam przemyka w linii prostej tam, gdzie chcemy (wciąż w widoku TPP). Na uwagę zasługuje też zmodyfikowany system odnawiania energii. Zamiast ładujących się powoli odrębnych komórek otrzymamy jeden wspólny pasek. Nadal będzie podlegał on automatycznej regeneracji, ale żeby nie było zbyt łatwo, w przypadku co potężniejszych wszczepów każda ich aktywacja uszczupli maksymalny poziom tego zasobu. Do pierwotnego stanu przywrócimy go przy użyciu biokomórek, ale przydadzą się nam one również w interakcji z otoczeniem (np. do aktywacji urządzeń, które otworzą dodatkowe przejścia), więc warto będzie rozsądnie gospodarować tymi przedmiotami i energią.

Na koniec wspomnę jeszcze o paru ciekawostkach w sferze technicznej Rozłamu ludzkości. Zakładam, że niektórzy z Was, tak jak ja, oglądając prezentację rozgrywki, odnieśli wrażenie, iż interfejs użytkownika jest nieco przeładowany treściami. Na szczęście nic nie stanie na przeszkodzie, by dostosować HUD do własnych preferencji, korzystając z szerokiego wachlarza ustawień (znacznie bogatszego niż w Buncie ludzkości). W grę wejdzie np. skalowanie poszczególnych elementów oraz ich ukrywanie (jak choćby licznika amunicji zawieszonego tuż przy broni). Kolejne informacje wiążą się z wersją na komputery osobiste. Po pierwsze, zostanie w nią wbudowany benchmark – narzędzie już od wielu lat rzadko widywane w grach, a bardzo użyteczne, bo pozwalające komfortowo regulować ustawienia graficzne i na bieżąco testować ich wpływ na płynność animacji. Po drugie, Deus Ex: Mankind Divided będzie oferował pełne wsparcie dla bibliotek DirectX 12 już od dnia debiutu. W połączeniu ze wspomnianym wcześniej benchmarkiem może to więc dać popularną platformę do testów wydajności komputerów na najbliższe lata.

Piękna sceneria na romantyczny spacer... gdyby nie uzbrojona po zęby straż, snajperzy oraz śmigłowce patrolujące niebo. No i deszcz. - 2015-10-24
Piękna sceneria na romantyczny spacer... gdyby nie uzbrojona po zęby straż, snajperzy oraz śmigłowce patrolujące niebo. No i deszcz.

Podsumowując, nie pozostaje mi powiedzieć nic innego niż to, co mówili moi poprzednicy przy okazji wcześniejszych zapowiedzi – Deus Ex: Mankind Divided zapowiada się po prostu wybornie. Najpiękniejsze jest w nim to, że powinien zaspokoić oczekiwania miłośników tylu różnych gatunków – i strzelanek, i skradanek, i „rolplejów” z wyrazistym klimatem i głęboką warstwą fabularną. Oczywiście, hurraoptymizm nie jest wskazany, ale pamiętając, jak dobrą grą był Bunt ludzkości, i widząc ewolucję jego mechanizmów na przedpremierowych materiałach z Rozłamu ludzkości, trudno pohamować entuzjazm.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.