Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 września 2015, 13:31

autor: Asmodeusz

Dark Souls III wchodzi na ostatnią prostą - co wiemy o symulatorze umierania? - Strona 3

W związku ze zbliżającym się wielkimi krokami Dark Souls III nadal mnóstwo pytań pozostaje bez odpowiedzi. Gra tworzona przez studio From Software ma korzystać z najlepszych rozwiązań wprowadzonych w pierwszej i drugiej odsłonie Soulsów.

Zmianom uległ też system magii. Zlikwidowano limity używania poszczególnych zaklęć wymuszające na graczu częste wizyty przy ognisku. Powraca znany z Demon’s Souls system punktów magii – od tej pory będziemy musieli się zastanowić, czy zamierzamy rzucić trzy kule ognia, czy sześć błyskawic, czy też może skorzystać z pośredniego rozwiązania. Z drugiej strony możliwe będzie łatwiejsze dostosowanie czarów do aktualnej sytuacji; wszak nie będziemy musieli oszczędzać naszego najpotężniejszego uroku na czarną godzinę. Oprócz tego poszczególne szkoły magii będą różnić się między sobą znacznie bardziej niż dotychczas. Minęły czasy, kiedy największą różnicą między kulą ognia, błyskawicą czy kryształową włócznią był rodzaj zadawanych obrażeń. Teraz każde zaklęcie ma posiadać swój własny, unikatowy efekt, przez co wybór konkretnej szkoły magii stanie się jeszcze ważniejszy.

W kupie raźniej

W Dark Souls III pojawią się stare i sprawdzone rozwiązania dotyczące rozgrywki sieciowej. Po nieudanym systemie soul memory z Dark Souls II (zliczającym całkowitą ilość zdobytych dusz) tryumfalnie powraca znany z pierwszego Dark Souls system soul level (biorący pod uwagę jedynie dusze wydane na punkty statystyk). W rezultacie ci, którzy lubią odwiedzić każdy zakamarek świata gry, nie będą sztucznie karani za nadmierną ciekawość – przy dobieraniu graczy ma się liczyć jedynie poziom postaci, a nie ilość zdobytej waluty. Dodatkowo zapowiedziany został usprawniony system respecjalizacji postaci, dzięki czemu możliwa będzie realokacja punktów statystyk bez wymuszonego tworzenia nowego herosa. Również system przywoływania bohatera oraz dokonywania inwazji został znacznie uproszczony. Nie będzie już przedmiotów limitujących naszą możliwość atakowania innych graczy (takich jak Cracked Red Eye Orb) – jedynym ogranicznikiem pozostanie soul level.

Oprócz wymienionych zmian w Dark Souls III pojawi się sporo mniejszych poprawek. Szybkość psucia się broni zostanie wypośrodkowana pomiędzy tym, co znamy z pierwszego Dark Souls, a tym, jak wyglądało to w Dark Souls II. Zmiana o tyle przydatna, iż odkrywanie sekretnych przejść będzie ponownie polegać na okładaniu ścian za pomocą broni białej. Miyazaki stwierdził, że o wiele ciekawsze jest przypadkowe otwarcie nowej drogi podczas starcia z potworami niż oczyszczenie lokacji, a następnie metodyczne klikanie X przy każdej napotkanej ścianie. Dodatkowo pozbyto się w ten sposób problemu blokowania tajnych przejść za pomocą wiadomości zostawionych na ziemi.

Czy Dark Souls III odniesie sukces? Niewątpliwie tak, wszak twórcom nadal nie udało się zaspokoić fanów żądnych trudniejszych gier. Jednak trzeba mieć w pamięci słowa Miyazakiego: „Dark Souls III nie będzie ostatnią grą z serii, a zaledwie punktem zwrotnym w Soulsach”. Dodatkowo niektórzy nadal nie mogą autorom zapomnieć wycięcia całych fragmentów historii świata w Dark Souls II i oferowania ich później jako DLC. Czy seria Dark Souls powoli zmierza w kierunku wydawanego w krótkich odstępach czasu tasiemca? O tym przekonamy się dopiero za kilka lat. Teraz pozostaje jedynie czekać na Dark Souls III, by ponownie umrzeć, próbując odkryć tajemnice kolejnej przeklętej krainy.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.