Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 sierpnia 2015, 13:10

Widzieliśmy Elex – science fantasy RPG od twórców Gothica - Strona 3

Narracja, otoczenie, eksploracja i symulacja to najważniejsze elementy nowej gry studia Piranha Bytes. Pierwsze konkrety z gamescomu 2015 pokazują, dlaczego Elex ma szansę stać się najlepszym tytułem w dorobku niemieckiego studia.

Choć graficznie Elex nie wydaje się żadnym przełomem, widać znaczące usprawnienia wizualne w stosunku do ostatniego Risena. Studio korzysta ze swojego sprawdzonego, choć poprawionego o najnowsze możliwości, silnika graficznego. Na zaprezentowanych fragmentach zdarzało się, że niektóre tekstury musiały się jeszcze doczytać, ale należy pamiętać, że był to materiał z wersji pre-alpha i wciąż możemy spodziewać się konkretnych zmian w wyglądzie gry.

Elex zostanie wydany na komputery osobiste i konsole PlayStation 4 oraz Xbox One. Twórcy podkreślają, że wersje na wszystkie platformy powstają w studiu Piranha Bytes, gdyż partnerstwo z Nordic Games oraz architektura bieżącej generacji sprzętu pozwalają na taki ruch, pomimo dość ograniczonych zasobów ludzkich. Dzięki tej decyzji twórcy mają pełną kontrolę tak nad procesem twórczym, jak i jakością portów. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, Elex ujrzy światło dzienne na wszystkich platformach jednocześnie już pod koniec przyszłego roku.

Pozostaje jeszcze pytanie – czy fani Gothica i Risena mają tu czego szukać? Bjorn Pankratz mówi, że zdecydowanie tak. Elex zaoferuje dużo mroczniejszy klimat, ale nie zabraknie również humoru, choć nie tak karczemnego jak w przypadku Risena. Twórcy podkreślają, że wiedzą, jakie błędy popełnili w swojej poprzedniej serii, i są zdeterminowani, aby Elex miał w sobie jak najwięcej z tego, za co ludzie pokochali Gothica. Dlaczego więc nie nowy Gothic? Autorzy uważają, że oczekiwania fanów są bardzo konkretne (jak choćby obowiązkowa obecność Xardasa czy Miltena), przez co nie mieliby kreatywnej wolności w pisaniu historii i tworzeniu nowego świata:

„Kiedy zapytasz trójkę ludzi, co było niesamowitego w Gothicu, otrzymasz pięć różnych opinii, ale centralnym punktem każdej wypowiedzi jest zawsze klimat, który był obecny w naszej grze. Przeanalizowaliśmy wszystkie nasze poprzednie tytuły i zauważyliśmy, że gry te miały pewne niesamowite momenty. Chcemy teraz umieścić to wszystko w najnowszej produkcji. Powodem, dla którego nie tworzymy nowego Gothica, jest to, że bardzo chcemy zrobić Elexa”.

Jeśli jesteście fanami gier studia Piranha Bytes, Elex na pewno przypadnie Wam do gustu. Przed twórcami jeszcze półtora roku intensywnej pracy, ale to, co już zostało pokazane, pozwala mieć nadzieję, że Elex będzie najlepszym dziełem w dorobku Bjorna Pankratza i spółki od czasów Gothica II.

Michał Mańka | GRYOnline.pl

Michał Mańka

Michał Mańka

Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w kwietniu 2015 roku od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Później zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure.com i jego kanałem na YouTube, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry.pl. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 roku jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. Zatrudnienie w GRYOnline.pl po części zawdzięcza filologii angielskiej. Mimo że obecnie pracuje na wielu frontach, najbliższy jego sercu nadal pozostaje gaming. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?