Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 stycznia 2015, 14:00

autor: Luc

Zapowiedź Batman: Arkham Knight – Mroczny Rycerz po raz ostatni ratuje Gotham - Strona 3

Po odrobinę słabszym Arkham Origins, Batman ma szanse powrócić na właściwe tory. Arkham Knight nie tylko zwieńczy czteroczęściową opowieść o nocnym mścicielu, ale zapowiada się również na najlepszą z dotychczasowych odsłon.

Rycerz na czarnym koniu

O tym, że nareszcie będziemy korzystać z opancerzonego wozu Batmana wiemy już wprawdzie od dawna, wciąż wypada mu jednak poświęcić odrobinę uwagi. Walka przy jego pomocy również nabije nam licznik, a to prawdopodobnie oznacza, że Mroczny Rycerz bez większych problemów połączy potyczki zza kokpitu z bardziej bezpośrednimi starciami. Wszystko wskazuje także na to, że w momencie, w którym Batmobil zostawimy w naszym pobliżu, zyskamy możliwość wykorzystania nowych typów ataków. Siła pięści i potężnego działka brzmią jak zabójcza kombinacja, ale pamiętajmy, że Batman do morderców nie należy – nawet przy udziale potężnej salwy w któryś z wrogich czołgów nikogo nie zabijemy. Etyczne zasady Człowieka-Nietoperza nie będą nam szczęśliwie przeszkadzać w totalnej rozwałce na mieście – zniszczymy niemal wszystkie pomniejsze elementy jakie staną na naszej drodze. O równaniu budynków z ziemią wprawdzie nie ma co marzyć, ale niższe murki czy miejskie barykady nie będą stanowić żadnego wyzwania dla naszego opancerzonego pojazdu. Jego działa i wyrzutnie znajdą za to zastosowanie podczas oczyszczania miasta z posterunków utworzonych przez oddziały Arkham Knighta. Niemal całe Gotham będzie nimi „upstrzone”, ale co ważniejsze – ich obecność poważnie utrudni nam poruszanie się po mieście. Jeżeli zechcemy swobodnie biegać i latać po okolicy, eliminacja wszystkich członków danego garnizonu okaże się obowiązkowa.

Nareszcie zasiądziemy za sterami Batmobilu. I to w dowolnym momencie gry! - 2015-01-11
Nareszcie zasiądziemy za sterami Batmobilu. I to w dowolnym momencie gry!

W mroku wszystko lepiej widać

Niszczenie posterunków to jednak nie jedyna „atrakcja” jaka czeka nas podczas przemierzania otwartego świata. Równie interesująco zapowiada się zwiedzanie Gotham na piechotę, a to za sprawą fantastycznej oprawy graficznej. Prezentowane materiały zawsze należy traktować z pewną dozą ostrożności, ale nawet po uwzględnieniu tego aspektu, Batman: Arkham Knight zapowiada się w tej kwestii obłędnie. Gra wprawdzie opiera się na Unreal Engine 3, a nie „czwórce”, ale z odrobinę starszego silnika wciąż wyciągnąć można cuda, zwłaszcza iż gra tworzona jest jedynie na PC oraz konsole ósmej generacji. Twórcy zaznaczają jednocześnie, iż planują wprowadzenie wizualnego parytetu dla konsol, tak aby gra wyglądała identycznie (w zamyśle – równie dobrze) zarówno na PlayStation 4 jak i Xbox One.

Nic tak nie pomaga w obijaniu zbirów jak efektowne otoczenie. - 2015-01-11
Nic tak nie pomaga w obijaniu zbirów jak efektowne otoczenie.

Na straży nocy do samego końca

Oczekiwania względem ostatniej odsłony serii są ogromne, ale Rocksteady ma już pod ręką złotą formułę, którą należy jedynie odpowiednio doszlifować. Rewolucji pod kątem mechaniki rozgrywki z pewnością nie będzie, ale proponowane zmiany brzmią całkiem sensownie i bez zbędnego mieszania w tym „co znamy i kochamy” powinny wprowadzić do serii odrobinę potrzebnej świeżości. Jeżeli do pakietu zostanie dołączona ponownie trzymająca wysoki poziom fabuła, to szykuje się nam godne pożegnanie z Gotham i Mrocznym Rycerzem.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.