Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 września 2002, 10:55

autor: Jacek Hałas

XIII - zapowiedź - Strona 3

Komputerowa adaptacja jednej z najciekawszych serii komiksowych stworzonych przez Jeana Van Hamme. XIII to gra akcji/FPS wykorzystująca najnowszy silnik Unreal Warfare, jednak w znacznym stopniu odmienna od innych dzisiejszych produkcji tego gatunku.

Przeczytaj recenzję XIII - recenzja gry

Niewiele wiadomo jeszcze o miejscach, które odwiedzimy w trakcie gry. Akcja „XIII” prawdopodobnie w dużej mierze rozegra się na obszarze USA chociaż przypuszczam, że pojawią się również etapy rozgrywane w egzotycznych rejonach naszej planety. Bohater gry będzie przeczesywał tajne bazy wojskowe, laboratoria, siedziby bossów mafijnych. Słowem – zobaczymy wszystko to, co powinno pojawić się w dobrym singlowym shooterze. Wiadomo już natomiast co nieco o uzbrojeniu z jakiego przyjdzie nam skorzystać. Na pewno pojawią się pistolety, proste karabinki maszynowe, nieco mocniejsze AK-47 oraz M-16 czy karabinki snajperskie. Ponieważ większość gry rozegramy w ukryciu dojdą również specjalne pistolety z tłumikiem, kusze z trującymi nabojami czy też harpuny do walk podwodnych. Bohater będzie mógł rzucać nożem na co najmniej kilka sposobów, a po udanym trafieniu podniesie ciało wroga i schowa je w jakimś ustronnym miejscu. W połączeniu z interaktywnym otoczeniem sprawi to, że prawdopodobnie nie będziemy narzekali na brak środków w walce z oponentami...

Oprócz rozbudowanego trybu single-player w grze pojawi się również możliwość urządzenia sobie partyjki z żywymi osobnikami. „XIII” pozwoli na jednoczesną grę aż 32 zawodnikom. Oprócz tak oczywistych trybów jak Deathmatch czy Capture the Flag pojawi się również kilka oryginalnych. Ciekawie zapowiada się na przykład tryb Cover-Me. W każdej drużynie będą dwie osoby: snajper i jego przyjaciel. Snajper nie rusza się z miejsca i cały czas ochrania wskazaną osobę a ta próbuje wypełniać ustalone z góry cele. Razem z grą wydany zostanie również specjalny edytor map (a być może nawet i bardziej zaawansowany program, np. od modyfikacji zachowań przeciwników). Pozwoli to przyszłym fanom w szybki i prosty sposób stworzyć ciekawe etapy.

„XIII” zapowiada się na kolejną po bardzo udanym „Freedom Force” grę opartą na komiksie. Jeżeli autorzy dopracują tylko efekty specjalne znane z tradycyjnych gier FPP, a całość zaopatrzą w odpowiednią ścieżkę dźwiękową to o jej jakość i sukces możemy być raczej spokojni. Niestety, premierę „XIII” zapowiedziano dopiero na pierwszy kwartał 2003 roku (dokładnie na 13 miesiąc od momentu rozpoczęcia prac :-)) a więc przyjdzie nam na nią jeszcze trochę poczekać.

Jacek „Stranger” Hałas

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.