Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

2016Najciekawsze zapowiedzi gier przygodowych

Materiały przedpremierowe dotyczące gier przygodowych opublikowane w 2016 roku.

Test gry The Long Dark - próbujemy przeżyć zimę stulecia

Test gry The Long Dark - próbujemy przeżyć zimę stulecia

zapowiedź gry25 stycznia 2016

Zimno, samotnie, z ograniczonymi surowcami, wśród drapieżników – The Long Dark podchodzi do kwestii przetrwania znacznie poważniej i bardziej realistycznie niż większość konkurencyjnych tytułów, dając prawdziwy wycisk graczom nieuczącym się na błędach.

Test gry The Long Dark - próbujemy przeżyć zimę stulecia
Graliśmy w Silence – śliczne The Whispered World powraca

Graliśmy w Silence – śliczne The Whispered World powraca

zapowiedź gry27 października 2016

Czym zadziwi nas tym razem, przemierzana poprzednio w towarzystwie cyrkowego klauna Sadwicka, kraina snu? Czy Noah i Renie uda się wrócić do swojego świata?

Graliśmy w Silence – śliczne The Whispered World powraca
Graliśmy w The Last Guardian - niech mnie ktoś uszczypnie

Graliśmy w The Last Guardian - niech mnie ktoś uszczypnie

zapowiedź gry12 listopada 2016

Czekaliśmy, czekaliśmy i czekaliśmy. Premiera The Last Guardian wydaje się być nareszcie niezagrożona, ale czy tytuł sprosta puchnącym oczekiwaniom fanów?

Graliśmy w The Last Guardian - niech mnie ktoś uszczypnie
Graliśmy w polskie Agony – najlepsza wizja piekła w grach wideo?

Graliśmy w polskie Agony – najlepsza wizja piekła w grach wideo?

zapowiedź gry25 listopada 2016

Polskie Agony zabiera nas do piekła, bynajmniej nie na herbatkę z demonami. Twórcom z MadMind udało się w bardzo sugestywny sposób oddać domniemany klimat podziemnego królestwa.

Graliśmy w polskie Agony – najlepsza wizja piekła w grach wideo?
Without Memory – rosyjski Heavy Rain w klimacie Black Mirror

Without Memory – rosyjski Heavy Rain w klimacie Black Mirror

zapowiedź gry16 grudnia 2016

Davidowi Cage’owi, twórcy między innymi Heavy Rain i Beyond: Two Souls, rośnie konkurencja. Moskiewski zespół Dino Games przygotowuje psychologiczny thriller będący kalką rozwiązań francuskiego dewelopera z Quantic Dream. Czy uczeń przerośnie mistrza?

Without Memory – rosyjski Heavy Rain w klimacie Black Mirror
Widzieliśmy grę Husk – list miłosny do fanów gier Silent Hill i Resident Evil

Widzieliśmy grę Husk – list miłosny do fanów gier Silent Hill i Resident Evil

zapowiedź gry19 września 2016

Husk wygląda przede wszystkim na laurkę dla horrorów sprzed lat, a dopiero potem na samodzielną produkcję. I to wcale nie przytyk, bo choć niektóre rozwiązania są sztampowe, w budowaniu atmosfery grozy spisują się na medal.

Widzieliśmy grę Husk – list miłosny do fanów gier Silent Hill i Resident Evil
Widzieliśmy w akcji grę Detroit: Become Human, czyli Heavy Rain 2

Widzieliśmy w akcji grę Detroit: Become Human, czyli Heavy Rain 2

zapowiedź gry15 czerwca 2016

Studio Quantic Dream tworzy produkt, który ma dużą szansę zatrzeć złe wrażenie po grze Beyond: Dwie dusze. Choć akcja Detroit: Become Human rozgrywa się w niedalekiej przyszłości, tytuł wykazuje sporo podobieństwo do innego hitu tej firmy - Heavy Rain.

Widzieliśmy w akcji grę Detroit: Become Human, czyli Heavy Rain 2
Graliśmy w ALICE VR – Alicja w krainie wirtualnej rzeczywistości

Graliśmy w ALICE VR – Alicja w krainie wirtualnej rzeczywistości

zapowiedź gry21 czerwca 2016

Przetestowaliśmy ALICE VR – jeden z ambitniejszych polskich projektów, wykorzystujących technologię VR. Podczas pokazu zatraciliśmy się w dziwacznym świecie, czerpiącym zarówno z Alicji w Krainie Czarów, jak i literatury oraz kina science fiction.

Graliśmy w ALICE VR – Alicja w krainie wirtualnej rzeczywistości
Graliśmy w Agatha Christie: The ABC Murders – Hercules Poirot rzuca wyzwanie Sherlockowi Holmesowi

Graliśmy w Agatha Christie: The ABC Murders – Hercules Poirot rzuca wyzwanie Sherlockowi Holmesowi

zapowiedź gry11 stycznia 2016

Agatha Christie miesza ze sobą wybrane rozwiązania z gier o Sherlocku Holmesie z bardziej klasycznym podejściem do gatunku przygodówek, może się jednak okazać pozycją zbyt łatwą dla spragnionych wyzwań umysłowych graczy.

Graliśmy w Agatha Christie: The ABC Murders – Hercules Poirot rzuca wyzwanie Sherlockowi Holmesowi
Bohemian Killing – jedna z bardziej oryginalnych gier powstaje w Polsce

Bohemian Killing – jedna z bardziej oryginalnych gier powstaje w Polsce

zapowiedź gry20 marca 2016

Jednoosobowe studio The Moonwalls ma zamiar zrobić coś, czego w grach do tej pory nie było: sądowy dramat z kompletnie nieliniową strukturą. I choć może się wydawać, że projekt ten to porywanie się z motyką na słońce, zapowiedzi twórcy brzmią intrygująco.

Bohemian Killing – jedna z bardziej oryginalnych gier powstaje w Polsce
Graliśmy w The Last Guardian - grę piękną i archaiczną

Graliśmy w The Last Guardian - grę piękną i archaiczną

zapowiedź gry4 lipca 2016

Na tegorocznych targach E3 poznaliśmy datę premiery The Last Guardian i mogliśmy zagrać w demo tej produkcji. Dzieło Fumito Uedy robi niesamowite wrażenie, ale technologia może je popsuć.

Graliśmy w The Last Guardian - grę piękną i archaiczną
Batman: The Telltale Series - Nietoperz od innej strony

Batman: The Telltale Series - Nietoperz od innej strony

zapowiedź gry14 lipca 2016

Jak z klasycznej opowieści o Batmanie, pełnej dynamicznej akcji, walk i pościgów zrobić dość statyczną grę przygodową? Skupiając się równie mocno na jego alter ego – Brusie Waynie.

Batman: The Telltale Series - Nietoperz od innej strony
Graliśmy w Phantaruk - Obcy: Izolacja w polskim wydaniu

Graliśmy w Phantaruk - Obcy: Izolacja w polskim wydaniu

zapowiedź gry20 lipca 2016

Polacy nie gorsi i swój horror będą mieli... raz jeszcze. Phantaruk próbuje napędzić nam stracha w przestrzeni kosmicznej, gdzie nikt nie usłyszy naszego krzyku. Krzyku klona, bowiem w tego typu personę przyjdzie nam się wcielić.

Graliśmy w Phantaruk - Obcy: Izolacja w polskim wydaniu
Graliśmy w Beat Cop - polska odpowiedź na Papers, Please jest rewelacyjna

Graliśmy w Beat Cop - polska odpowiedź na Papers, Please jest rewelacyjna

zapowiedź gry14 sierpnia 2016

Dwadzieścia jeden dni z życia krawężnika odmierzanych liczbą zjedzonych pączków i wypisanych mandatów.

Graliśmy w Beat Cop - polska odpowiedź na Papers, Please jest rewelacyjna
Wrażenia z Yesterday Origins – krwiożercze wieprze i satanistyczna intryga

Wrażenia z Yesterday Origins – krwiożercze wieprze i satanistyczna intryga

zapowiedź gry17 sierpnia 2016

"Syn diuka musi umrzeć, syn szatana musi żyć", czyli czego można się spodziewać po Yesterday Origins

Wrażenia z Yesterday Origins – krwiożercze wieprze i satanistyczna intryga
Graliśmy w The Bunker – filmowa apokalipsa

Graliśmy w The Bunker – filmowa apokalipsa

zapowiedź gry29 sierpnia 2016

Postapokaliptyczne klimaty nie są obce grom wideo, ale w takiej formie spotykamy je po raz pierwszy. The Bunker nie jest grą dla wszystkich i nie wszyscy też potraktują go jak grę.

Graliśmy w The Bunker – filmowa apokalipsa