Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Recenzja gry 2 grudnia 2008, 12:27

autor: Marcin Łukański

Recenzja gry Prince of Persia - Książę Persji nowej generacji

Książę obecnej generacji daje przede wszystkim frajdę z gry i pozwala obejrzeć prawdziwą, pięknie przedstawioną, interaktywną baśń.

Recenzja powstała na bazie wersji X360. Dotyczy również wersji PS3

Boski Książę z Persji po raz kolejny uległ gwałtownej metamorfozie. Na początku swej burzliwej historii zręcznie przekroczył magiczny próg trybu 2D i 3D, a teraz, po wielu przygodach, wkracza na kolejny stopień ewolucji. Tym razem czas na prawdziwą księgę z baśniami. Dosłownie i w przenośni.

Otoczenie jest bajkowe i bogate w ciepłe barwy.

Dość oryginalna decyzja firmy Ubisoft była nie tyle odważna, co kontrowersyjna. Pierwsze trailery i pokazy rozgrywki w nowego Prince of Persia wywołały liczne burze na forach internetowych i zręcznie podzieliły fanów serii. Zupełnie nowa oprawa graficzna i kompletna zmiana systemu walki. Na pytanie, czy Księciu była potrzebna tak radykalna odmiana trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Jednak na pewno mogę stwierdzić, że nowy Prince of Persia wygląda niesamowicie, a z rozgrywki czerpie się samą przyjemność. Książę stał się tym, czym w pewnym sensie był jeszcze za czasów animacji 2D – interaktywną baśnią.

Przygodę czas zacząć

Fabuła zaprezentowana w nowym Prince of Persia nie jest niczym oryginalnym. Młody Książę trafia przez przypadek na teren dziwnej oazy i (również przez przypadek) wpada na piękną Elikę. Szybko okazuje się, że oaza, to tak naprawdę magiczne więzienie mrocznego boga, który w dodatku został uwolniony. Młodzian oraz Elika muszą ponownie uwięzić złowrogie bóstwo i tym samym uratować cały świat przed zagładą.

Zabawa opiera się na wędrowaniu w konkretne obszary, wybijaniu sług zła i uzdrawianiu kolejnych lokacji. Gdy uleczymy skażone złą mocą tereny, możemy zebrać magiczne kule energii, które pozwalają Elice odblokowywać drogę do kolejnych rejonów. Aby uwięzić złego boga, gracz musi uleczyć wszystkie obszary ze świata gry. Wydaje się to monotonne? Faktycznie, zbyt wiele urozmaicenia tutaj nie ma, ale na szczęście nowy Prince of Persia jest grą tak śliczną i tak niesamowicie grywalną, że wiele jego wad schodzi na daleki, zapomniany plan.

Wizualne czary-mary

Nie tak dawno, przedstawiając moje wrażenia z zabawy w wersję preview Prince’a, stwierdziłem, że gra – mimo wielu błędów – wygląda bardzo ładnie. Po obcowaniu z pełną, pozbawioną niedoróbek wersją nowego Księcia mogę z pełną świadomością napisać, że wygląda ona wprost prześlicznie. Producent zaserwował pełną wdzięku, efektowną kompozycję, którą potrafi zauroczyć od samego początku.

Prince of Persia - recenzja gry
Prince of Persia - recenzja gry

Recenzja gry

Na pecetowe wydanie przygód perskiego księcia gracze w Polsce musieli poczekać trochę dłużej, niż ich koledzy z Europy zachodniej. Czy naprawdę było warto?

Recenzja gry The Medium - polski Silent Hill... z Polską w tle!
Recenzja gry The Medium - polski Silent Hill... z Polską w tle!

Recenzja gry

The Medium intrygowało od pierwszych zapowiedzi i w finalnej wersji nie zawodzi! To horror, który straszy nie tylko demonami, ale i mrocznymi kartami polskiej historii.

Wilkołak występuje w Puszczy - Recenzja gry Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest
Wilkołak występuje w Puszczy - Recenzja gry Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest

Recenzja gry

Powrót do świata żywych wilkołaków ze Świata Mroku okazuje się ambitniejszy niż mogliśmy przypuszczać – Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to bowiem ciekawa gra tekstowa, która spróbuje udowodnić, że czytelnictwo w Polsce nie jest w odwodzie.