Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 29 kwietnia 2010, 09:08

autor: Grzegorz Bobrek

Protossi w StarCraft II

Dumna rasa galaktycznych wojowników w drugiej części StarCrafta ponownie zademonstruje wszystkim swoją potęgę. Jak będzie grać się tym razem Protossami?

Spis treści

Siły naziemne

Zealot

Podstawowa jednostka bojowa Protossów powróci w pełnej krasie. Popularny, władający dwoma śmiercionośnymi ostrzami wojownik jest jedną z ikon serii. Wyspecjalizowany w starciach w zwarciu, szybki i w miarę wytrzymały – formacja Zealotów przechodzi przez wczesne oddziały konkurencji niczym nóż przez masło. W części drugiej główna rola Zealotów nie ulegnie zmianie. Wzmocniona możliwością bardzo szybkiego zbliżenia się do przeciwnika (dzięki umiejętności szarży, działającej jedynie w linii prostej) poniesie mniejsze straty przy frontalnym ataku na rażące z dystansu oddziały. Zealoci nadal będą całkowicie bezbronni wobec ataków z powietrza.

Stalker

Unowocześniony koncept Dragoona, czyli wczesnej jednostki atakującej z dystansu, istotnej przy odpieraniu wrogich eskadr. W rzeczywistości zmiany będą tu jedynie kosmetyczne. Atak wiązkami promieni nie okaże się specjalnie silny, jednak dosięgnie celów naziemnych i powietrznych. Formacja Stalkerów zaskoczy nas natomiast na polu mobilności. Dzięki umiejętności teleportowania się ułatwione zostanie przeprowadzanie nagłych ataków na tyły wroga oraz pokonywanie przeszkód terenowych.

Immortal

Zgodnie z fabularną otoczką w wyniku zwycięstwa Zergów Protossi stracili możliwość produkowania Dragoonów. Pozostali wojownicy z tej wymarłej formacji przekształceni zostali w nowe ugrupowanie – potężnych Immortali (Nieśmiertelnych). Ten mech, wyposażony w dwa ogromne przeciwpancerne działka, wykaże się w osłabianiu wrogich fortyfikacji i zwalczaniu pojazdów naziemnych. Spora wytrzymałość oraz specjalne osłony (osłabiające obrażenia najpotężniejszych ataków) sprawią, że Immortale spełnią również funkcję chodzącej tarczy, zbierającej na siebie ogień przeciwnika. Z pewnością będzie to kapitalne uzupełnienie dla grup m.in. Zealotów. Mimo swojej nazwy jednostka okaże się jak najbardziej śmiertelna. Szczególne problemy sprawi jej odgonienie hordy wrogów biologicznych, a więc użycie Immortala przeciwko Zergom okaże się prawdopodobnie niezbyt rozsądnym rozwiązaniem.

Colossus

Kompletnie nowy nabytek armii Protossów, a zarazem jedna z najpotężniejszych jednostek w grze. Ten (dosłownie) kolos, ziejący śmiercionośnymi promieniami, dzięki swojej wielkości będzie mógł wspinać się po łagodniejszych wzniesieniach i pokonywać przeszkody terenowe. Niestety, jego znaczne gabaryty okażą się również wadą. Jako jedyna jednostka w grze, Colossus będzie celem zarówno naziemnym, jak i powietrznym. Wynika z tego, że każda formacja otrzyma możliwość rażenia Colossusa. Tym samym, niezależnie od tego, jak potężne nie byłyby jego tarcze, ten olbrzymi kroczący pojazd może mieć trudności w przetrzymaniu zmasowanej nawałnicy ogniowej, prowadzonej z każdego dostępnego poziomu.

Zergi w StarCraft II
Zergi w StarCraft II

Jedna z najciekawiej zaprojektowanych frakcji w historii RTS-ów powróci nieco odmieniona, ale nadal niesamowicie skuteczna. Jakie będą Zergi w drugiej części StarCrafta?

Terranie w StarCraft II
Terranie w StarCraft II

Rozpoczynamy nasz cykl artykułów, poświęcony stronom konfliktu, które staną do walki w drugiej części StarCrafta. Na pierwszy ogień idą ludzie.