Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Cyberpunk 2077 Publicystyka

Publicystyka 1 grudnia 2020, 14:47

8 rzeczy z innych gier, które chciałbym zobaczyć w Cyberpunku 2077

Jaki będzie Cyberpunk 2077? Jeszcze nie mamy pojęcia. Wiemy za to, jakie rozwiązania i mechaniki twórcy z CDPR mogliby podpatrzeć z innych gier i umieścić w swojej – teraz lub w ramach późniejszych aktualizacji.

Spis treści

Aktywacja pewnych funkcji głosem

Tryb Brain Dance to jeden z modułów, gdzie mogłoby się sprawdzić sterowanie głosem. - 8 rzeczy z innych gier, które chciałbym zobaczyć w Cyberpunku 2077 - dokument - 2020-12-01
Tryb Brain Dance to jeden z modułów, gdzie mogłoby się sprawdzić sterowanie głosem.

Fani pierwszej części Łowcy androidów z 1982 roku z pewnością pamiętają scenę, w której Deckard powiększał na ekranie zdjęcie, używając tylko swojego głosu. Wtedy było to totalnie futurystyczne i cyberpunkowe. Dziś sterowanie głosem w grach kojarzy się głównie z jakimiś casualowymi produkcjami na Kinecta, ale są też inne przykłady dobrego wykorzystania tej funkcji.

Sterowanie głosem możliwie jest w grze Destiny 2, dzięki czemu da się bardzo szybko zmieniać ekwipunek i wyposażać bohatera w potrzebną akurat broń. Niestety, do tego niezbędny jest domowy asystent Amazonu – Alexa. Najlepiej chyba zrobiło to studio Codemasters w serii gier o Formule 1. Zadając naszemu mechanikowi przez headset naturalne pytania o pogodę, stan toru czy przeciwników, dostajemy wszelkie niezbędne informacje szybko i bez konieczności odrywania palców od kierownicy. To nie tylko bardzo wygodne przy jeździe z prędkością 300 km/h, ale też niezwykle klimatyczne i autentyczne.

Wymaga to oczywiście wypowiadania kwestii po angielsku, ale nawet przy braku znajomości języka nauczenie się paru fraz nie powinno stanowić problemu, a nauka w ten sposób na pewno będzie ciekawsza niż niejedna lekcja. W tak ogromnej grze RPG i do tego jeszcze w cyberpunkowym uniwersum z pewnością można by interesująco zaimplementować aktywację różnych funkcji głosem, by poczuć się jak filmowy Deckard.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jaki dubbing wybierzesz w Cyberpunku 2077?

Polski
42,7%
Angielski
55,9%
Inny
1,4%
Zobacz inne ankiety
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077
4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077

Wielkie miasto, samochody, strzelaniny – te rzeczy na pewno łączą Cyberpunka i GTA. W prawie ośmioletniej już grze Rockstara widać oznaki starości, co więc mogłoby podpatrzeć GTA 6 od produkcji RED-ów?

Cyberpunk 2077 kontra świat - ile jest w nim z GTA i Deus Ex?
Cyberpunk 2077 kontra świat - ile jest w nim z GTA i Deus Ex?

CD Projekt Red może utrzymywać, że Cyberpunk 2077 to przełomowe, bezprecedensowe zjawisko, ale prawda jest taka, że ta gra wzrosła na ramionach olbrzymów – zwłaszcza serii GTA i Deus Ex. Przyjrzyjmy się bliżej, jak CP2077 wypada na ich tle.

Ile kosztuje kebab w Night City – twórcy Cyberpunka 2077 odpowiadają na Wasze pytania
Ile kosztuje kebab w Night City – twórcy Cyberpunka 2077 odpowiadają na Wasze pytania

System rozwoju postaci, dzielnice, gangi, aktywności poboczne, fabuła - jest tyle rzeczy, o które można zapytać twórców Cyberpunka 2077. Porozmawialiśmy z Mateuszem Tomaszkiewiczem z CD Projekt RED i poznaliśmy wiele nowych szczegółów nadchodzącego hitu.