Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 28 grudnia 2017, 12:43

autor: Michał Pajda

Wielcy nieobecni 2017 roku – gry, które miały być, ale jeszcze ich nie ma

Rok 2017 był dobry, ale miał być przecież jeszcze lepszy. Ileż to gier miało wyjść przed końcem grudnia, ale wpadło w poślizg i koniec końców odleciało w mniej lub bardziej odległą przyszłość? Oto przegląd 10 najbardziej nieodżałowanych „spadochroniarzy”.

Spis treści

Gwint: Wiedźmińska gra karciana (fabuła)

Taki trochę Wiedźmin, ale jakby Cuphead, nie? - 2018-01-10
Taki trochę Wiedźmin, ale jakby Cuphead, nie?

Materiał na GRYOnline.pl bez wzmianki o słowiańskim zabójcy potworów to nie materiał – dlatego też w zestawieniu „wielkich nieobecnych 2017” należy wypunktować Gwinta: Wiedźmińską grę karcianą. Gwint, wzorem innych karcianek pokroju Hearthstone’a, skupia się na kompletowaniu talii i rozgrywaniu batalii multiplayer, które toczą się online między graczami – jego zasady natomiast opierają się na minigierce z Wiedźmina III. Jak na razie pojedynki dostępne są wyłącznie w fazie publicznej bety, ale oficjalna premiera fabularnego wątku dla jednego gracza, zatytułowanego „Wojna krwi”, miała mieć miejsce w 2017 roku.

Premiera tego trybu – podobnie zresztą jak i Squadrona 42 ze Star Citizen – planowana była na ten rok, jednak twórcy musieli przełożyć ją na 2018. Powodów takiego postępowania może być wiele, jednak w przypadku CD Projektu należy być pewnym, że chodzi o jakość serwowanej produkcji. W FAQ na głównej stronie Gwinta można przeczytać, że beta-testy zakończą się, gdy twórcy będą przekonani, iż gra oferuje dobrze zbalansowaną i przede wszystkim ciekawą rozgrywkę. Dla mnie jest to najbardziej solidne zobowiązanie w całym zestawieniu. Tej jednej gry – zarówno pod względem jakości, jak i tego, że w ogóle wyjdzie – możemy być pewni w stu procentach.

Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy
Wielcy nieobecni 2018 roku – gry, na które się nie doczekaliśmy

2018 rok przyniósł nam kilka naprawdę solidnych tytułów, ale nie brak było i takich, na których premierę liczyliśmy, i które zawiodły nasze nadzieje.

Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji
Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji

Czas na najważniejsze z podsumowań 2017 roku – które gry wideo z minionych dwunastu miesięcy były najlepsze? Prezentujemy osiemnaście redakcyjnych wyborów – to te tytuły pokochaliśmy najmocniej.

Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam
Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam

Jeszcze trwa czas podsumowań: największych oczekiwań, zaskoczeń... i rozczarowań. Poświęciliśmy się dla Was i wybraliśmy sześć gier, przed którymi musimy Was ostrzec – to jedne z najgorzej zaprojektowanych produkcji mijających dwunastu miesięcy.