autor: Radosław Wasik
10 świetnych modów do Mount & Blade – zanim Bannerlord odmieni serię
Chociaż do premiery Mount & Blade II coraz bliżej, to jednak wciąż daleko. Gdy nachodzi więc ochota, by pograć w M&B, na ratunek przychodzą moderzy. Oto 10 ciekawych modyfikacji do gier z cyklu Mount & Blade, które powstały w ostatnich latach.
Spis treści
- 10 świetnych modów do Mount & Blade – zanim Bannerlord odmieni serię
- Floris Mod Pack (Warband)
- A World of Ice and Fire (Warband)
- The Red Wars, Calradia 1923 (Warband)
- March of Rome (Warband)
- 1866: Western Mod (Mount & Blade)
- Nowa ojczyzna (Warband)
- Sands of Faith (Warband)
- Solid and Shade (Mount & Blade)
- Knights of the Last Battle (Warband)
- Phantasy Calradia (Warband)
Sands of Faith (Warband)
- Przeznaczone dla: Mount & Blade: Warband
- Język: angielski
- Twórca: The Wandering Knights
- Rozmiar: 1,5 GB
- Obecna wersja: 2.3 (stan na sierpień 2017)
Sands of Faith to potężny projekt przenoszący akcję gry na Bliski Wschód, a konkretnie do roku 1185 i okresu wypraw krzyżowych. Modyfikacja cechuje się niesamowitym wykonaniem i dopracowaniem chyba wszystkich możliwych szczegółów. Rozgrywkę możemy rozpocząć jako przywódca jednej z dostępnych frakcji (np. Królestwa Jerozolimskiego czy Sułtanatu Ajjubidzi) lub jako samotny poszukiwacz przygód. W tym drugim przypadku można się potem zaciągnąć do dowolnej armii i służyć pod sztandarem chrześcijan lub muzułmanów. Cała zabawa odbywa się na dobrze odwzorowanym obszarze Bliskiego Wschodu.
Mod wprowadza mnóstwo historycznego wyposażenia oraz szereg jednostek. Bitwy w Sands of Faith stoją o klasę wyżej od tych z oryginalnej gry. Wszystko to za sprawą nowych animacji, scenerii, wielu elementów i efektów graficznych, a także dźwięku – autorzy przygotowali nowe odgłosy towarzyszące walkom, a nawet dodali okrzyki bojowe, którymi można motywować swoich wojaków. Potyczki stały się po prostu imponujące.
Ponadto modyfikacja ulepsza dyplomację oraz proponuje zaawansowany system handlu – towary da się przesyłać drogą morską lub za pomocą wozów, a całość jest kontrolowana przez dodaną księgowość. Szlaki handlowe wesprzemy natomiast poprzez współpracę z bankami albo właścicielami gruntów.
Na Ziemi Świętej nie brakuje rycerzy, więc nie zapomniano o kompleksowej zmianie systemu turniejowego, a także o możliwości stworzenia własnego zakonu krzyżackiego. Mod oferuje również wydarzenia wymagające podejmowania decyzji oraz ponoszenia ich późniejszych konsekwencji. W celu odstresowania się i odpoczęcia od walk można udać się do karczmy i zagrać w karty, oczywiście na pieniądze.