Jak naprawić strzelaniny? Tworzymy Call of Duty nowej generacji
Czy powrót do tematu drugiej wojny światowej to rzeczywiście najlepszy sposób, by ożywić skostniały gatunek strzelanin FPS i zapewnić sukces nowemu Call of Duty?
Spis treści
- Jak naprawić strzelaniny? Tworzymy Call of Duty nowej generacji
- Wiarygodny konflikt
- Misje, misje, misje!
- Dobór wyposażenia i konsekwencje z tym związane
- Pojazdy, śmigłowce, czołgi, samoloty - zadania dodatkowe
- Strzelanie
- Efekty wizualne, pogoda
- Mechanika gry
- Podsumowanie
Dobór wyposażenia i konsekwencje z tym związane
Po odprawie powinniśmy dobrać odpowiedni ekwipunek. Kiedyś było to normą w każdej grze singlowej, dziś możemy to zrobić jedynie w trybie multiplayer oraz w serii ARMA (ale nawet tam znacząco to ograniczono w kampanii dla pojedynczego gracza). Od właściwego wyboru uzbrojenia i gadżetów powinno zależeć powodzenie misji, powinniśmy mieć też możliwość konfiguracji broni. Jeśli potyczki będą toczyć się na dalsze odległości, lepiej wybrać lunetę x4 niż celownik holograficzny oraz karabin zamiast strzelby. W walkach w budynkach nie przyda się broń snajperska. W misjach nocnych nie powinniśmy zapomnieć noktowizora czy celownika laserowego, a w „skradankowych” – tłumika. Wybór narzędzi powinien też być adekwatny do narodowości i rodzaju odtwarzanego w grze wojska. Różnice często są nawet między sprzętem jednostek z tego samego kraju. Ważne jest też to, by ilość przenoszonego ekwipunku była adekwatna do ludzkich możliwości i nie przypominała worka bez dna z erpegów. Przesadę w tej kwestii widzimy w Medal of Honor (2010), gdzie nasza postać niesie oprócz pistoletu i karabinka M4 dodatkowy karabin wyborowy Mk.14 EBR.