Wyszukiwarka gier
Anachronox

Anachronox

PC
po premierze

Data wydania: 27 czerwca 2001

RPG, TPP, Science fiction, Turowe, Humorystyczne, Elementy przygodowe, Klasyczne RPG, Singleplayer

Kolejny projekt zespołu Ion Storm, twórców krytykowanej Daikatany i wspaniałego Deus Ex. Jest to produkcja z gatunku RPG rozgrywająca się w dalekiej przyszłości. Pomimo amerykańskiego zespołu produkcyjnego całość mechanizmami rozgrywki przypomina raczej japońskie gry tego gatunku niż ich zachodnie odpowiedniki.

7.7

GRYOnline

7.6

Gracze

7.5

Steam

OCEŃ
Oceny

Anachronox jest kolejną produkcją zespołu Ion Storm, twórców krytykowanej Daikatany i wspaniałego Deus Ex. Jest to gra z gatunku cRPG rozgrywająca się w dalekiej przyszłości. Akcja rozpoczyna się w futurystycznym mieście Anachronox, gdzie poznajemy detektywa Sylvestra „Sly” Boots’a w dość nieprzyjemnych okolicznościach, tzn. lekko poturbowany wylatuje on przez okno własnego biura. Jest to ponaglenie dotyczące niespłaconych długów, które trzeba szybko uregulować.

Od tej chwili gracze przejmują kontrolę nad bohaterem. Początkowo wraz z jego niezastąpioną sekretarką Fatimą Doohan (od swej śmierci biologicznej w wieku 28 lat egzystującej w formie cyfrowej) muszą znaleźć pracę. Jednak z czasem zwykła próba wyplątania się z osobistych kłopotów zamienia się w epicką przygodę, w której Sly stara się dowiedzieć jakie tajemnicze siły próbują zniszczyć istniejący świat i dlaczego chcą to zrobić. Podczas jego podróży przyłączy się do niego wiele interesujących postaci, miedzy innymi: Grumpos Matavastros (były kustosz muzeum MysTech), śmiertelnie niebezpieczny najemnik, pani Stiletto Anyway i Doktor Rho Bowman.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

Producent: Ion Storm

Wydawca: Square Enix

Polski wydawca: Cenega S.A.

Ograniczenia wiekowe: 12+

Publicystyka

8.0
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Anachronox

Anachro-nox, trucizna z przeszłości. Tak można swobodnie przetłumaczyć tytuł tej gry. Gry, na którą przyszło nam czekać tak długo. Tutaj pojawia się pytanie – czy było warto?

Anachronox - recenzja gry
Recenzujący:
Ryszard Chojnowski
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
21 września 2001
Opinie

8 października 2017

8 niezłych gier, które nie odniosły sukcesu finansowego

Są takie gry, które – choć nieźle oceniane – dostarczyły swoim twórcom więcej powodów do zmartwień niż radości (czyt. nie zarobiły na siebie). Przed Wami osiem takich właśnie produkcji.

8 niezłych gier, które nie odniosły sukcesu finansowego
8 niezłych gier, które nie odniosły sukcesu finansowego
Opinie

20 lutego 2001

Anachronox - przed premierą

Jeśli jesteście zagorzałymi fanatykami RPGów, tudzież klimatu Sci-Fi i Cyberpunk’u, to ten tytuł musicie zapamiętać. Anachronox ma ambicje stać się godnym konkurentem takich gier jak System Shock 2 czy Deus Ex. Czy stanie się hitem? Ma na to spore szanse.

Anachronox - przed premierą

Wiadomości

Takich gier już się nie robi i ciężko się dziwić. W 2001 roku Anachronox przerosło twórców, pozostawiając fanów na lodzie

Takich gier już się nie robi i ciężko się dziwić. W 2001 roku Anachronox przerosło twórców, pozostawiając fanów na lodzie

Prywatny detektyw, planeta oraz superbohater wchodzą do baru – i nie jest to początek kiepskiego dowcipu, lecz absurdalna codzienność w Anachronox. Inspirowana Chrono Triggerem gra przerosła studio Ion Storm. Mimo to fani wciąż czekają na finał tej opowieści.

opinie

Krzysztof Kałuziński

2 sierpnia 2025 12:00

Takich gier już się nie robi i ciężko się dziwić. W 2001 roku Anachronox przerosło twórców, pozostawiając fanów na lodzie

Square Enix przekazuje marki Anachronox, Gex oraz Fear Effect w ręce twórców niezależnych

W ramach programu Square Enix Collective, który przeznaczony jest dla niezależnych twórców gier, japoński koncern chce wskrzesić stare marki należące do brytyjskiej firmy Eidos oraz studia Crystal Dynamics. Zespoły deweloperów z całego świata mogą od dziś zgłaszać projekty zupełnie nowych tytułów opartych na grze Anachronox oraz seriach Fear Effect i Gex.

gry

Michał Kułakowski

17 lutego 2015 19:30

Square Enix przekazuje marki Anachronox, Gex oraz Fear Effect w ręce twórców niezależnych

Niekończąca się lawina patchy...

Producenci gier, zamiast oddawać w nasze ręce produkcje pozbawione rażących błędów, wyraźnie wolą - po pewnym czasie od premiery swoich dzieł – udostępniać do pobrania specjalnie poprawki systemowe. Tym razem „padło” na następujące tytuły: Blitzkrieg (wojenny RTS) oraz Anachronox (gra przygodowa z elementami RPG).

gry

Krzysztof Bartnik

28 maja 2003 10:05

Niekończąca się lawina patchy...

Rozkład jazdy dla Wojowników i Magów

Razem z napływającymi informacjami, możemy się pokusić o sporządzenie „Rozkładu jazdy” dla rasowych cRPG’owców. A będzie w czym wybierać gdyż producenci zachęceni zeszłorocznym sukcesem gatunku nie spoczęli na laurach. Mamy więc kilka bardzo ciekawych kontynuacji i kilka nowych perełek.

gry

Wojciech Antonowicz

30 września 2001 16:55

Rozkład jazdy dla Wojowników i Magów

Recenzja Anachronox’a

Anachro-nox, trucizna z przeszłości. Tak można swobodnie przetłumaczyć tytuł tej gry. Gry, na którą przyszło nam czekać tak długo. Tutaj pojawia się pytanie – czy było warto? Po odpowiedź na nie zapraszam zwyczajowo do właśnie zamieszczonej na naszych stronach recenzji.

gry

Janusz Burda

21 września 2001 12:29

Recenzja Anachronox’a

ION Storm bez Johna i Toma

Menadżer PR Eidosu Bryan "The Flying Tri-pod" Davies poinformował, że twórca Daikatany John Romero i twórca Anachronoxa Tom Hall od dziś oficjalnie nie pracują w firmie ION Storm (a raczej w tym co z niej pozostało).

gry

Fajek

20 lipca 2001 09:38

ION Storm bez Johna i Toma

Anachronox - demo

Wszyscy, którzy chcieliby bliżej zapoznać się ze wspomnianym przeze mnie nieco wcześniej Anachronox’em jeszcze przed jego polską premierą, będą mieli ku temu bardzo dobrą okazję, a to za sprawą dema tej gry, które ukazało się właśnie na sieci.

gry

Janusz Burda

7 lipca 2001 13:49

Anachronox - demo

Anochronox zbiera pochwały

Po sposobie w jaki Anachronox został „ozłocony” (oddział nad nim pracujący został zamknięty) spodziewać się można było, iż do rąk graczy może trafić niedopracowany półprodukt. Na szczęście pierwsze, ukazujące się na zachodzie jego recenzje temu zaprzeczają.

gry

Janusz Burda

7 lipca 2001 09:51

Anochronox zbiera pochwały

Nowa firma Johna Romero?

Od pewnego czasu docierają do nas kolejne informacje na temat firmy Johna Romero a właściwie zamknięcia jednego z jej oddziałów.

gry

Fajek

29 czerwca 2001 11:13

Nowa firma Johna Romero?

Anachronox wydany !!!!!

Jest 27 czerwca 2001 roku (zapamiętajcie tą datę), czyli dzień w którym gra pt. Anachronox tworzona przez zespól ION Storm's od bodajże pięciu lat w końcu trafiła do sprzedaży. Równocześnie na sieci pojawił się jej trailer.

gry

Przemysław Bartula

27 czerwca 2001 17:51

Anachronox wydany !!!!!
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Anachronox.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Anachronox:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 400MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.7

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.6

Ocena Graczy

Średnia z 165 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.5

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 602 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.0
PC

Ryszard Chojnowski

Recenzent GRYOnline.pl

2001.09.21

Anachro-nox, trucizna z przeszłości. Tak można swobodnie przetłumaczyć tytuł tej gry. Gry, na którą przyszło nam czekać tak długo. Tutaj pojawia się pytanie – czy było warto?

7.0
Orzech
PC

Orzech

Ekspert

2022.09.08

Mam mieszane odczucia, generalnie można tej grze trochę wytknąć ale w jednym konkretnym aspekcie Anachronox bryluje tak jak mało który RPG.Przede wszystkim, jeśli ktoś nigdy nie grał a ma zamiar spróbować to przycisk "\" przyspieszający grę jest niczym błogosławieństwo. Dzieje się tak dlatego, że JRPG-owy system walki oparty na ATB w tej grze jest bardzo monotonny, do tego walki często są niemiłosiernie przedłużane przez długie animacje. Może to być bardzo frustrujące, tym bardziej że w grze zdaje się nie ma informacji na temat tego że można rozgrywkę przyspieszyć. Gra nie posiada również żadnej mapy, a od samego początku gracz porusza się po lokacjach pełnych NPCów, platform, zakrętów, alejek itd. pozostaje posiłkować się tabliczkami informacyjnymi. Dziennik również jest bardzo ubogi w treść, właściwie możemy w nim podglądać jedynie notki na temat głównego zadania, żadnych wzmianek o zleceniach pobocznych, pozostaje za wczasu odpalić notatnik. Bedąc przy questach to w zasadzie nie wyróżniają się niczym szczególnym, większość side questów jest raczej nudna, wiele opiera się na robieniu zdjęć, główny wątek do pewnego momentu też nie porywał(poza Democratusem, jego mieszkańscy i wątek z głosowaniem był świetny) do tego historia pozostawia spory niedosyt przez to że nie jest skończona, pod koniec gry pojawia się cliffhanger i okazuje się że to tak naprawdę dopiero początek... który jak się okazało nigdy nie doczekał się rozwinięcia. Wizualnie cyberpunkowy świat prezentuje się nienajgorzej, natomiast tego samego nie mogę powiedzieć o niektórych melanchonijnych, usypiających soundtrackach, rzadko kiedy trafiam w grach na ścieżkę dźwiekową która podczas kilkugodzinnej sesji sprawia dyskomfort.Można by pomyśleć, że to wszystko składa się na co najwyżej średnią całość, ale tak jak wspomniałem jest jeden element który absolutnie w Anachronox uwielbiam. Mowa oczywiście o Sly Bootsie i jego towarzyszach, to jak przedstawione są ich relacje, dialogi wypełnione humorem oraz oni sami(od tonącego w długach cwaniaczka po będącą towarzyszem planetę) sprawia, że na kapitalne cutscenki czeka się z niecierpliwością i właściwie w pewnym momencie spostrzegłem że to główna rzecz która trzymała mnie przy grze. Zdecydowanie ścisła czołówka jeśli chodzi o kompanów w RPG-ach. Szkoda tylko, że to jedyny aspekt który wywarł tak duże wrażenie, cała reszta boryka się z mniejszymi bądź większymi problemami przez co można odnieść wrażenie niespełnionego potencjału.

7.0
ArtystaPisarz
PC

ArtystaPisarz

Ekspert

2019.01.25

8.5
Bartosz Woldański
PC

Bartosz Woldański

GRYOnline.pl Team

2016.03.18

Ocena STEAM

7.5

W większości pozytywne (602)

[title]

Główne zalety gry

  • Fascynująca fabuła i postacie: Wiele osób chwaliło narrację gry, opisując ją jako angażującą, humorystyczną i pełną niezapomnianych postaci oraz interakcji. Dialogi są uznawane za interesujące i dowcipne.
  • Unikalna estetyka i atmosfera: Wizualny styl gry oraz projekt świata otrzymały pozytywne opinie, a gracze docenili różnorodność scenerii i ogólną atmosferę.
  • Kreatywny i oryginalny design: Gra jest doceniana za swoje pomysłowe podejście do opowiadania historii i rozgrywki, oferując odmienną doświadczenie w porównaniu do innych tytułów w tym gatunku.
  • Nostalgiczny urok: Niektórzy gracze podkreślili, że gra jest ukrytym skarbem i klasykiem, który wyróżnia się swoją oryginalnością i wdziękiem.

Główne wady gry

  • Powtarzalna walka: Znaczna liczba recenzji wskazała, że system walki jest nużący, wolny i pozbawiony głębi, co prowadzi do monotonnej rozgrywki z czasem.
  • Brak wyboru i personalizacji dla gracza: Wiele osób wyraziło rozczarowanie ograniczonymi elementami RPG, w tym automatycznym przydzielaniem punktów umiejętności i minimalnymi opcjami dialogowymi, co umniejszało poczucie postępu i autonomii gracza.
  • Problemy techniczne i błędy: Kilku graczy zgłosiło błędy, awarie i problemy z kompatybilnością, szczególnie na nowoczesnych systemach, co utrudniało ich ogólne doświadczenie.
  • Tempo i struktura: Tempo gry zostało skrytykowane za nierówność, z długimi przerywnikami, których nie można pominąć, oraz poleganiem na powrocie do wcześniejszych lokacji i zadaniach typu „przynieś-zanieś”, co sprawiało, że rozgrywka wydawała się nużąca.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Rozszerzone opcje personalizacji: Użytkownicy zauważyli brak znaczącej personalizacji postaci i wyboru dla gracza, co mogłoby wzbogacić doświadczenie RPG.
  • Ulepszone mechaniki walki: Recenzenci apelowali o bardziej angażujący i dynamiczny system walki, z sugestiami dotyczącymi większej głębi strategicznej i różnorodności w starciach.
  • Zadania poboczne i możliwość ponownej gry: Gra była postrzegana jako uboga w zadania poboczne i dodatkową zawartość, które mogłyby dodać głębi i zachęcić do ponownego przechodzenia.
  • Ulepszenia jakości życia: Wiele osób wyraziło chęć do nowoczesnych aktualizacji, takich jak lepsza grafika, poprawa interfejsu użytkownika oraz naprawa błędów, aby poprawić doświadczenie rozgrywki.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, podczas gdy "Anachronox" jest chwalony za swoją narrację i kreatywność, cierpi na znaczące niedociągnięcia w rozgrywce i techniczne, które wpływają na jego przyjemność.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl