Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gravity Rush 2 PS4

Gravity Daze 2

Kontynuacja trzecioosobowej gry akcji Gravity Rush (znanej w rodzimej Japonii jako Gravity Daze). W grze wcielamy się ponownie w postać Kat, która wykorzystuje swe unikalne zdolności manipulowania siłami przyciągania celem niesienia pomocy mieszkańcom miasta, opanowanego przez tajemniczą grawitacyjną burzę i sprowadzone przez nią potwory.

Akcji, przygodowe gry akcji, sandbox, science fiction, TPP.

Gravity Rush 2 - screen - 2017-04-28 - 343795Gravity Rush 2 - screen - 2017-04-28 - 343794Gravity Rush 2 - screen - 2017-04-28 - 343793Gravity Rush 2 - screen - 2017-04-28 - 343792Gravity Rush 2 - screen - 2016-12-05 - 335267Gravity Rush 2 - screen - 2016-12-05 - 335266Gravity Rush 2 - screen - 2016-12-05 - 335265Gravity Rush 2 - screen - 2016-10-27 - 333199Gravity Rush 2 - screen - 2016-10-27 - 333198

wersja językowa:
PL napisy, EN napisy i dialogi

Data premiery gry Gravity Rush 2 | PS4

18stycznia2017

18stycznia2017

PSN

Sony PlayStation 4
Okładka Gravity Rush 2 (PS4)
Gravity Rush 2

Gravity Rush 2 to kontynuacja bardzo dobrze przyjętej, trzecioosobowej gry akcji (znanej w Japonii pod nazwą Gravity Daze), która zadebiutowała na początku 2012 roku jako jedna z pierwszych produkcji, opracowanych z myślą o przenośnej konsolce PS Vita, zaś 4 lata później doczekała się zremasterowanej wersji na PlayStation 4. Gra została zapowiedziana we wrześniu 2015 roku, podczas odbywających się w Japonii targów Tokyo Game Show, a za jej powstanie odpowiada ponownie jedno z wewnętrznych studiów koncernu Sony. Nie dziwi więc fakt, że gra pozostała w dalszym ciągu tytułem ekskluzywnym, wydanym wyłącznie na platformie japońskiego producenta.

Fabuła

Akcja gry osadzona została tuż po wydarzeniach znanych z pierwszej części serii. Główna bohaterka imieniem Kat, która posiadła unikalną zdolność manipulowania grawitacją, na skutek niefortunnego wydarzenia traci swe moce i opuszcza rodzinne miasteczko Hekseville, a następnie trafia do retrofuturystycznej metropolii w chmurach. Tam stopniowo odzyskuje swe nadprzyrodzone zdolności, dzięki którym może w dowolnej chwili zanegować siły przyciągania i fruwać nad ziemią, a także spacerować po pionowych ścianach, odbijać się od elementów otoczenia oraz używać specyficznych typów ataków. Swoje umiejętności wykorzystuje zaś celem niesienia pomocy mieszkańcom miasta i stawiania czoła zastępom zróżnicowanych potworów, które pojawiły się na Ziemi wraz z tajemniczą burzą grawitacyjną.

Mechanika

Pod względem mechaniki, Gravity Rush 2 nie odbiega w sposób znaczący od rozwiązań znanych z pierwowzoru, będąc swego rodzaju podrasowaną wersją jedynki. Mamy więc ponownie do czynienia z przygodową grą akcji z otwartym światem, w której warstwa fabularna stanowi jedynie pretekst do widowiskowych walk oraz zręcznościowych sekwencji rodem z najlepszych platformówek. Podczas zabawy możemy wedle upodobania wpływać na grawitację i latać bądź biegać – zarówno w poziomie, jak i w pionie – podejmując się kolejnych zróżnicowanych misji oraz wyzwań i zbierając specjalne kryształy, pozwalające na sukcesywny rozwój bohaterki. W trakcie gry najwięcej czasu spędzamy jednak na mocno zręcznościowej walce z rozmaitymi przeciwnikami i bossami, podczas której czynimy użytek ze zróżnicowanych ciosów oraz ataków specjalnych i korzystamy z pola grawitacyjnego, które pozwala strzelać do przeciwników rozmaitymi przedmiotami. W porównaniu do pierwowzoru, zarówno nasza protagonistka, jak i jej przeciwnicy zyskali jednak nowe moce i umiejętności, które czynią zabawę bardziej atrakcyjną.

Kwestie techniczne

Oprawa graficzna wydanej na platformie PlayStation 4 gry Gravity Rush 2 utrzymana została w znanym z pierwszej części stylu anime, wykorzystującym dodatkowo elementy cel shadingu. <br>Sporą dynamikę zabawy potęgują dynamicznie zmieniające się ujęcia kamery, zaś będąca nowością w serii możliwość destrukcji otoczenia, wsparta atrakcyjnymi efektami cząsteczkowymi, wpływa na walory wizualne. Całości towarzyszy dość skromna liczba dialogów oraz oryginalna ścieżka dźwiękowa, łącząca muzykę orkiestrową ze szczyptą jazzu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.07 / 10 na podstawie 40 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.2 / 10 na podstawie 26 głosów czytelników.

Gry podobne do Gravity Rush 2

Klasyfikacja PEGI Gravity Rush 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.
Recenzja gry Gravity Rush 2 – sandboks z głową w chmurach

Recenzja 10 stycznia 2017, 13:17

Fabularyzowane misje poboczne skupiają się na postaciach drugoplanowych i poszerzają naszą wiedzę o świecie gry. Mimo że część z nich jest dość pomysłowa i opowiada jakąś zabawną historyjkę, niektóre zadania odstają od reszty, obsadzając nas np. w męczącej roli kuriera. Osobiście nie mogę przeboleć jednego sidequesta, w którym kazano mi zaopiekować się psem bogatej damy – w zadaniu musiałem rzucać psinie dysk frisbee, a ten z niewiadomych przyczyn zaczął nagle zachowywać się jak piłka lekarska (czego efektem było 15 minut męczenia się z nieprzewidywalną fizyką).

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
17.06.2016 11:49
zanonimizowany508803
74
Konsul

Jedynka to moja ulubiona gra na Vitę więc pewnie dla dwójki kupię ps4.

23.12.2016 13:50
👍
odpowiedz
RedBuuuL
4
Junior
7.5

Spoko się gra... lecz tyłka nie urywa
[link]

14.05.2018 00:49
😢
odpowiedz
Patryk K
12
Legionista
6.5

Strasznie się zawiodłem na tym tytule po tym jak pierwsza część bardzo mi przypadła do gustu. Gra irytowała mnie prawie na każdym kroku. Młodszy odbiorca może szybko się zniechęcić nawet na łatwym poziomie trudnosci. Mimo pozytywnych ocen tej gry zauważyłem, że na trofeach na PS4 widać, że 2 etap ukończyło niecałe 75% grających a 3 etap już tylko niecałe 45%. Powodem mogą być:

1. Wrzucono jakieś elementy sieciowe jak "szukanie skarbów", których nie warto znajdować dla max 20 kryształków itp. - a szukanie irytowało w tym gąszczu miasta.
2. Wyzwania chyba trudniejsze niż w 1 części a to na nich najwięcej zarabiało się waluty do odblokowania dodatkowych umiejętności. Zniechęcało do wykonywania.
3. WTF !? - Elementy skradankowe, które wprowadzały w furię.
4. Postać posiadała ciosy specjalne, które aby naładować trzeba było odbyć całą walkę i nieraz nie zdążyły się naładować - dopiero pod koniec gry szło szybciej.
5. Dostaliśmy sandboksa z latającą bohaterką ale misje często każą przechodzić ją w sposób inny ( np pkt. 3 ) lub ucinają nam połowę zdolności.
6. Tryb foto, który wciśnięty został do misji pobocznych.
7. Walka szła gorzej niż w 1 części - postać z kilku metrów pomimo namierzenia potrafiła nie trafić we wroga - nawet umiejętnością specjalną.
8. Denne misje poboczne typu przynieś, wynieś, pozamiataj i na dodatek zajmowały masę czasu ( wyczuwało się, że specjalnie aby wydłużyć godziny grania ) - po 20 misjach miałem dość i postanowiłem szybko przejść wątek główny inaczej prawdopodobnie nie ukończyłbym gry ( miałem wtedy 17 godzin gry ). Po tych misjach jedyny plus był wtedy kiedy powiększały pasek życia i pasek grawitacji ale nie wszystkie chyba to dawały.
9. Wątek główny zaczął być interesujący w zasadzie dopiero w epilogu ( który jak na epilog był długi ).
10. Zbyt częste powtarzanie przechodzenia danej lokacji za pomocą danej mechaniki pod rząd. Np lokacje z klockami - były fajne ale jak pod rząd dadzą 6 takich no to już robi się nudne i zabija się pomysł.
11. Powtórzono karygodny błąd z pierwszej części - po co kamera połączona jest z akcelerometrem pada ?? I dlaczego do jasnej ch****y nie można tego wyłączyć ?? Psuje to precyzję sterowania. Trzeba było nieraz siedzieć w bezruchu, żeby sobie nie utrudnić rozgrywki.
12. Nietrafiony crafting z talizmanami. Mało co dawały i po 10 rozdziale o nich zapomniałem.
13. Kopalnie - kawał drogi leć do przeciwnika, zabij i wracaj znowu kawał drogi - sztuczne zajmowanie czasu gracza.
14. Szybka podróż trochę niedopracowana - nieraz opłacało się lecieć niż szukać studzienki.
15. Ograniczony czas zmiany grawitacji po czym w misji potem ustawiano masę doładowań po drodze żeby nie zabrakło. A jak zabrakło to ładowało się w 2-3 sekundy - to już lepiej jakby był nieograniczony czas zmiany grawitacji.
16. Dialogi - z 10% to zajmował tekst z cudzysłowia "..." ( 3 kropeczki ) - 50% paplanina bez sensu
17. Zamiast dopracować fabułę itp wrzucono dodatki typu ubioru bohaterki w strój A2 z NieR:Automata

Nie mam pomysłu co za zalety napisać jeśli chodzi o jakieś inne, które nie przeszły tutaj z części pierwszej ale coś wymyślę:

1. Dodatek z historią Raven
2. Możliwość pogrania postacią Raven w podstawie jak i małym DLC
3. Wprowadzenie stylów grawitacji - coś nowego ale bez tego też by się dobrze grało

Gdyby nie to, że byłem ciekaw zakończenia po 1 części to prawdopodobnie nie przeszedłbym do końca. Na szczęście w promocji dałem 59zł na PS Store i więcej ta gra warta nie jest - Jest to pierwsza część z kilkoma małymi dodatkami.

21.06.2018 17:57
odpowiedz
kubaratchet14
2
Chorąży
7.0

Trochę wieje nudą. Zdecydowanie za dużo misji pobocznych, chociaż tyle że część jest ciekawa, ale niestety druga część tych misji bardzo powtarzalna, a czasami nawet irytująca.