Data wydania: 20 maja 2005
Trójwymiarowa gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. Akcja gry toczy się w Kolumbii. Gracz musi odnaleźć swoją zaginioną córkę i przeciwstawić się licznym przeciwnikom.
GRYOnline
Gracze
Steam
Boiling Point: Road to Hell to trójwymiarowa gra akcji/FPP stworzona przez ukraiński zespół Deep Shadows, twórców silnika graficznego Vital Engine. Poprzednio został on wykorzystany w grze Codename: Outbreak, tu zaś mamy do czynienia z jego drugą, udoskonaloną wersją (wsparcie dla kart GeForce 3 i 4 oraz pakietu DirectX 9). Gracz staje się byłym żołnierzem Legii Cudzoziemskiej - Saulem Myersem. Wyrusza on na poszukiwania zaginionej w tajemniczych okolicznościach córki, Lisy. Fabuła zaprowadzi nas do malowniczej południowo amerykańskiej dżungli, na teren fikcyjnego kraju Realia. Przybywamy do miejsca gdzie rządzi przemoc oraz kartele narkotykowe i nikt nie liczy się z ludzkim życiem. Prosta z początku akcja gry, z każdym kolejnym etapem zaczyna się komplikować, zahaczając wręcz o elementy mistyczne.
Oprócz zwykłej strzelanki FPS znajdziemy tu wiele elementów zaczerpniętych z RPG, w tym stopniowy wzrost doświadczenia głównego bohatera oraz rozwój dwudziestu specyficznych zdolności, typu umiejętność samodzielnego ulepszania czy naprawiania broni. W grze występuje sześć różnych ugrupowań (rząd, ludność cywilna, kartele narkotykowe, Indianie, bandyci i CIA) nastawionych do siebie antagonistycznie. W naszej misji odnalezienia córki będziemy musimy dokonywać dramatycznych wyborów, np. pomagając jednej stronie narazimy się na pogorszenie stosunków z innymi.
W świecie Boiling Point: Road to Hell za wszystko musimy płacić, jak w prawdziwym życiu. Trzeba być więc finansowo przygotowanym na zakup broni, amunicji i innego wypożyczenia. W grze zetkniemy się z bogatym arsenałem broni, począwszy od zwykłych pistoletów a na wyrzutniach rakietowych kończąc, oraz z kilkunastoma pojazdami, w tym autobusem, samochodami typu pick-up, czołgiem Abrams, Hammerem i czterema typami śmigłowców: Mi-8, Bell–AH 1S, Bell CH 412 oraz Bell CH 47. Do wykonania czeka ponad 25 misji rozgrywających się na jednej dużej mapie o rozmiarach 25km x 25km (twórcy zrezygnowali ze sztucznego podziału na mniejsze lokacje). Boiling Point: Road to Hell pozwala na rozgrywkę wieloosobową w kilku trybach, m.in.: Cooperative, Capture the Flag oraz Deathmatch.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Deep Shadows
Wydawca: Atari / Infogrames
Recenzja GRYOnline
Po niespełna 5 miesiącach od premiery światowej, doczekaliśmy się polskiego wydania Boiling Ponta. Choć zwykle nie recenzujemy polskich wersji, to w przypadku Drogi do Piekła pokusiliśmy się o mały wyjątek. Dlaczego?
Recenzja GRYOnline
Bohaterem gry jest Saul Myers, były legionista. Mieszka w Paryżu, jest rozwiedziony. Jego córka, Lisa, tworzy reportaże w niewielkim państewku w Południowej Ameryce – Realii. Niestety, Lisa nie dzwoni już od czterdziestu ośmiu godzin.
5 marca 2003
Xenus to trójwymiarowa gra akcji/FPP stworzona przez ukraiński zespół Deep Shadows, twórców silnika graficznego Vital Engine.
Na platformę Steam zmierza 18-letni FPS z otwartym światem, którego można nazwać nieoficjalnym prekursorem drugiej i późniejszych odsłon serii Far Cry.
gry
Marcin Przała
29 października 2023
Wszelkie obniżki cen oryginalnych programów na naszym rynku cieszą się zrozumiałym zainteresowaniem graczy, z tym większą przyjemnością pragniemy Was poinformować, że na taki miły krok zdecydowała się firma Atari.
gry
Krystian Smoszna
27 lutego 2006
W sierpniu zeszłego roku informowaliśmy Was, że rozpoczęto prace nad kolejną produkcją z cyklu Boiling Point. Wówczas nie wiedzieliśmy jeszcze, czy nowy projekt będzie rozszerzeniem podstawowej wersji gry, czy pełnoprawną kontynuacją, wiadomość ta nie była również oficjalnie potwierdzone przez producenta programu. Dziś wiemy już nieco więcej na ten temat...
gry
Karolina Talaga
3 lutego 2006
Po dość długim oczekiwaniu, gra Boiling Point: Road to Hell trafiła do naszych sklepów. Ważną informacją jest zaimplementowanie w polskiej wersji patcha 2.0, który ważył prawie 200MB.
gry
Łukasz Malik
7 października 2005
Kilkanaście dni temu informowaliśmy Was o fakcie opublikowania łatki 2.0 dla gry Boiling Point: Road to Hell dedykowanej wyłącznie rosyjskiej wersji tej produkcji. Wówczas Deep Shadows zapowiedziało, że w ciągu najbliższych tygodniu światło dzienne ujrzy patch dla wersji europejskiej. I tak też się stało.
gry
Marcin Kolasiński
10 sierpnia 2005
Fanowska witryna internetowa BoilingPoint.net powołując się na informacje uzyskane wprost od głównego projektanta Deep Shadows twierdzi, iż owe studio nie pracuje jedynie nad grą akcji/FPS pt. Precursors. Bowiem rozpoczęte zostały prace nad kolejną produkcją z cyklu Boiling Point.
gry
Marcin Kolasiński
9 sierpnia 2005
Pod koniec czerwca informowaliśmy Was o planach firmy Deep Shadows związanych z opublikowaniem nowej „łaty” do gry Boiling Point: Road to Hell, oznaczonej liczbą 2.0. Prace nad poprawką zostały już zakończone, aktualnie mogą z niej korzystać użytkownicy rosyjskiej wersji gry.
gry
Krystian Smoszna
25 lipca 2005
Poradnik do gry „Boiling Point: Road to Hell” zawiera opis przejścia zadań głównego wątku, kilkunastu zadań pobocznych oraz informacje jak znaleźć sześć części kamienia o nazwie Xenus.
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
18 lipca 2005
Zaledwie dziesięć dni minęło od momentu pojawienia się w Internecie świeżego oficjalnego patcha (wersja 1.1; 72,5 MB) dla Boiling Point: Road to Hell, a programiści z korporacji Deep Shadows już planują rychłe wypuszczenie kolejnej poprawki systemowej, dedykowanej tej trójwymiarowej grze akcji.
gry
Radosław Grabowski
21 czerwca 2005
Dosłownie kilka dni po opublikowaniu patcha do europejskiej wersji sygnowanego przez Deep Shadows FPSa Boiling Point: Road to Hell, firma Atari, wydawca gry, zdecydowała się na wypuszczenie kolejnej łatki o numerze 1.1. Wszyscy gracze, którzy mają problemy z rozgrywką (oczywiście natury technicznej) powinni zaopatrzyć się w to "lekarstwo".
gry
Maciej Myrcha
11 czerwca 2005
Popularne pliki do pobrania do gry Boiling Point: Road to Hell.
patch Boiling Point: Road to Hell - v.2.0 EU - 10 sierpnia 2005
trainer Boiling Point: Road to Hell - + 5 trainer - 11 października 2005
trainer Boiling Point: Road to Hell - +2 trainer - 12 lipca 2005
patch Boiling Point: Road to Hell - v.1.1 US - 22 czerwca 2005
mod Boiling Point: Road to Hell - Renegade Storm v.1.2 - 14 września 2016
mod Boiling Point: Road to Hell - Boiling Point Aspect Ratio Fix v.5072016 - 19 października 2018
Wymagania sprzętowe gry Boiling Point: Road to Hell:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Pentium 4 3.0 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce FX 5700 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 2000/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 667 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 101 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Łukasz Malik
Recenzent GRYOnline.pl
2005.10.26
Po niespełna 5 miesiącach od premiery światowej, doczekaliśmy się polskiego wydania Boiling Ponta. Choć zwykle nie recenzujemy polskich wersji, to w przypadku Drogi do Piekła pokusiliśmy się o mały wyjątek. Dlaczego?
Insekt6 Generał
Cechy gry:
- samolot po przechyleniu spada w dół, jakby był przeciągnięty.
Terenowy samochód jedzie wolniej na asfalcie niż w terenie.
Śmigłowce nie mogą latać na boki, tylko skręcać za pomocą wirnika w ogonie.
- głupia inteligencja kierowców, którzy zderzają się ze wszystkim.
- nieprzyzwoita ekonomia. Nowy karabinek kosztuje 800, a handlarz daje za niego 14. Wszyscy chcą pieniędzy, prawie nigdy nie można załatwić sprawy w inny sposób.
- z czasem może zniknąć samochód razem z całym dobytkiem, zapaść się pod ziemię.
- przy szybszym ruchu myszy przybliżone przyrządy celownicze oddalają się z powrotem. W trakcie trzymania klawisza Ctrl nie można zmienić broni.
zanonimizowany768165 Legend
Przeszedłem.
Niezła ale nie idealna. Mimo wszystko wolę ją niż sequel - Xenus 2 White Gold.
Grałem w polską wersję od Cenegi, bałem się instalować ją bo czytałem, że w czeskich wersjach i innych dorzucali w gratisie StarForce więc myślałem, że wywiną podobny numer co z Fallout3, gdzie wersja na zachód czysta a u nas z tym syfem...
Jakbym grał jeszcze raz to pojechałbym do drugiego miasta, kupił za tequilę drogę do skarbu i korzystał z buga, gdzie skarb się odnawiał. Taniej i szybciej.
Miałbym kasy na łapówki i neutralne stosunki ze wszystkimi.
Tak to jeździsz i zbierasz fanty po wojnach ugrupowań. No i kupujesz/sprzedajesz wiadra amunicji by poćwiczyć Handel i coś zarabiać przy sprzedawaniu innych towarów. Tak to jest kiepsko...
Irytowało mnie to, że postać była spowalniana przed przekroczeniem maksymalnego ładunku np. w plecaku miałeś 50kg a max to 60kg i nawet maszerować się nie dało.
Drugim bajerem było to, że gra obniżała czułość myszki do minimum gdy nasza postać została trafiona, to było niesamowicie głupie i dawno nie pamiętam niczego podobnego z innych gier czy modów.
Finał to był ponury żart. Arena z respiącymi się przeciwnikami a ty masz zniszczyć granatnikami (swoje ważą) jakieś maszyny. Jest ich osiem więc osiem RPGów które najpewniej nie uniesiesz.
Ale i tak ostatnie dwie maszyny rozwalałem spamiąc przycisk z środkami leczniczymi - strzykawki i pączki. Czemu one? Bo nie są lekami, na które postać się uodparnia. A to trzeba leczyć a że nie mamy dostępu do lekarza w ostatniej misji...
Irek22 Legend
Jeżeli ktoś napisze tutaj krok po kroku, jaki jest sprawdzony i skuteczny sposób, aby uruchomić oryginalnego Boiling Pointa na Windows 10 z pominięciem tego chędożonego Star Force'a (przykład na to, że tego typu zabezpieczenia były bez sensu, bo piraci i tak je obchodzili, a uczciwi gracze, którzy kupowali grę oryginalną, dostają od twórców w podzięce po rzyci), tego Bozia pobłogosławi.
P.S. Tak, próbowałem różnych trików, włącznie z pomocą z oficjalnej strony Star Force'a (aktualizacja, usuwanie tego łajna za pomocą oficjalnych aplikacji itp. itd.). I nic.
zanonimizowany768165 Legend
Gra z lekkim poślizgiem przybędzie na Steam.
https://store.steampowered.com/app/2000760/Boiling_Point_Road_to_Hell/
Mam nadzieję, że ktoś ma gdzieś zachowane patch notes do tej gry - są rewelka do poczytania.