Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 maja 2015, 10:30

autor: Kamil Zwijacz

Call of Duty: Advanced Warfare najlepiej sprzedającą się grą 2014 r.

W najnowszym raporcie finansowym koncernu Ubisoft opublikowano dwa rankingi gier. Pierwszy dotyczy najlepiej sprzedających się produkcji 2014 roku, a drugi najpopularniejszych marek w latach 2005 - 2014.

Call of Duty: Advanced Warfare wywalczyło tytuł najlepiej sprzedającej się gry 2014 roku. - Call of Duty: Advanced Warfare najlepiej sprzedającą się grą 2014 roku - wiadomość - 2015-05-13
Call of Duty: Advanced Warfare wywalczyło tytuł najlepiej sprzedającej się gry 2014 roku.

Firma Ubisoft zdradziła w najnowszym raporcie finansowym kilka ciekawostek związanych z popularnością gier pochodzących nie tylko z jej obozu. Koncern opublikował dwie listy, które znajdziecie w dalszej części wiadomości. W pierwszym przypadku poznaliśmy najlepiej sprzedające się produkcje 2014 roku, a w drugim najpopularniejsze marki w latach 2005 – 2014. Oba zestawienia oparto na danych pozyskanych z firm analitycznych NPD oraz GfK, które obejmują tylko sprzedaż pudełkowych wydań.

Najlepiej sprzedające się gry 2014 roku / Źródło: Ubisoft. - Call of Duty: Advanced Warfare najlepiej sprzedającą się grą 2014 roku - wiadomość - 2015-05-13
Najlepiej sprzedające się gry 2014 roku / Źródło: Ubisoft.

Tytuł najlepiej sprzedającej się gry w 2014 roku zgarnęła strzelanka Call of Duty: Advanced Warfare na konsole PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 i PC-ty. Produkcji udało się pokonać flagowy tytuł firmy Electronic Arts, FIFA 15, a także Grand Theft Auto V, które w listopadzie 2014 roku zadebiutowało na PS4 i XOne. Co ciekawe, aż pięć z dziesięciu gier na liście to sandboksy, co jasno daje do zrozumienia czego oczekują gracze w dzisiejszych czasach.

Najpopularniejsze marki w latach 2005 – 2014 / Źródło: Ubisoft. - Call of Duty: Advanced Warfare najlepiej sprzedającą się grą 2014 roku - wiadomość - 2015-05-13
Najpopularniejsze marki w latach 2005 – 2014 / Źródło: Ubisoft.

Z kolei w przypadku najpopularniejszych marek ostatnich lat raczej nie ma wielkich zaskoczeń. Call of Duty, Mario, FIFA, GTA i Assassin’s Creed – tak przedstawia się pierwsza piątka. Jeżeli chodzi o poszczególnych wydawców, to największym wygranym jest Electronic Arts, które posiada w swojej ofercie sześć najpopularniejszych marek, Activision Blizzard cztery, a Nintendo, Ubisoft i Take-Two po dwie.

Seria Call of Duty, która zwyciężyła w obu przypadkach, została zapoczątkowana w 2003 roku przez studio Infinity Ward. W następnych latach popularność marki urosła do tego stopnia, że kolejne odsłony strzelanki konkurują nie tylko z innymi grami, ale też z największymi kinowymi hitami. Obecnie nad marką pracują trzy zespoły – wspomniane już Infinity Ward, Treyarch oraz Sledgehammer Games. W tym roku światło dzienne ujrzy Call of Duty: Black Ops III.