Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 stycznia 2015, 10:09

autor: Kamil Zwijacz

Human Element - studio Robotoki zawiesza działalność

Studio Robotoki, pracujące od kilku lat nad ciekawie zapowiadającym się Human Element, ze względów finansowych wstrzymało swoją działalność oraz zawiesiło prace nad pierwszym tytułem, który miał ukazać się pod koniec bieżącego roku.

Studio Robotoki przegrało walkę o życie. - Human Element - studio Robotoki zawiesza działalność - wiadomość - 2015-01-21
Studio Robotoki przegrało walkę o życie.
Human Element w skrócie:
  • Gatunek: survivalowa gra akcji
  • Deweloper: Robotoki
  • Wydawca: brak
  • Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
  • Stan prac: wstrzymane

Studio Robotoki zaprzestało dalszej działalności, a produkcja gry Human Element została wstrzymana - poinformował Robert Bowling, szef dewelopera. Ujawnił on, że nie jest w stanie dłużej samemu finansować działalności swojego zespołu, a negocjacje z nowym wydawcą nie zostały jeszcze zakończone. Naturalnie nie wyklucza to możliwości dokończenia prac w przyszłości, gdy znajdzie się sponsor, jednak obecnie firma istnieje tylko na papierze.

Proces tworzenia Human Element, głośnej produkcji studia Robotoki, od samego początku był dosyć burzliwy. Pierwotnie zakładano, że powstaną dwie odsłony tytułu, z których jedna będzie prequelem i ukaże się tylko na konsoli Ouya. W marcu 2014 roku ujawniono jednak, że wersja ta została anulowana, twórcy postanowili zmienić technologię na CryEngine i skupić się na edycjach przeznaczonych dla PlayStation 4, Xboksa One i komputerów osobistych. Dwa miesiące później informowaliśmy, że deweloper nawiązał współpracę z koreańską korporacją Nexon, która została wydawcą projektu. Romans obu firm zakończył się jednak w listopadzie, gdy twórcy postanowili przeskoczyć z modelu biznesowego free-to-play na tradycyjną dystrybucję Human Element.

Human Element miało być survivalową grą akcji z elementami horroru. Podczas zabawy gracze przejmowaliby kontrolę nad osobami, które przetrwały apokalipsę zombie, a naszym zadaniem byłoby odbudowanie zniszczonej cywilizacji. Produkcja powstawała w studiu Robotoki założonym w 2012 roku przez byłą „twarz” serii Call of Duty - Roberta Bowlinga.