Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 października 2014, 12:00

autor: Marcin Skierski

Spacebase DF-9 - premiera symulatora stacji kosmicznej Double Fine

Wczoraj w serwisie cyfrowej dystrybucji Steam oficjalnie zadebiutowała pełna wersja gry Spacebase DF-9. Niezależna strategia ekonomiczna studia Double Fine do tej pory była dostępna w ramach wczesnego dostępu w usłudze firmy Valve.

Wczoraj posiadacze gry Spacebase DF-9 doczekali się wydania aktualizacji 1.0, zamieniającej wersję beta produkcji studia Double Fine w końcowy produkt. Co więcej, tytuł do 3 listopada jest dostępny z 40% zniżką za 11,99 euro (ok. 51 zł). Ma to zachęcić niezdecydowanych graczy do zainwestowania w ten produkt. Osoby, które zakupiły grę w ramach wczesnego dostępu, automatycznie uzyskali dostęp do pełnej wersji. Łatka 1.0 przynosi ze sobą przede wszystkim tryb Tutorial Mode, który jest tradycyjnym samouczkiem wyjaśniającym wszelkie meandry rozgrywki. Wprowadzony został również system celów monitorujący postępy graczy w wykonywaniu różnych zadań. Oprócz tego doszło sporo innych usprawnień i naprawiono wykryte błędy. Dokładną listę zmian znajdziecie pod tym adresem.

Prace nad nową zawartością do gry Spacebase DF-9 zostały zakończone

Wydanie pełnej wersji Spacebase DF-9 spotkało się z licznymi kontrowersjami. Twórcy ogłosili bowiem, że od tej pory nie będą wypuszczać nowej zawartości do swojego dzieła, a co najwyżej zajmą się eliminowaniem ewentualnych błędów. To nie spodobało się graczom uważającym, że tytuł powinien doczekać się jeszcze wielu zmian i poprawek, a premiera pełnej wersji miałaby być przedwczesna. W zamian deweloper udostępnił kod źródłowy gry, a więc wprowadzanie wszelkich nowości pozostawił w rękach moderów.

Spacebase DF-9 to niezależna strategia ekonomiczna utrzymana w klimatach science-fiction i dostępna wyłącznie na PC. Gracz zajmuje się rozbudową stacji kosmicznej i dbaniem o zadowolenie jej mieszkańców. Pomysł na grę powstał w trakcie jednej z sesji Amnesia Fortnight, gdy studio Double Fine przez dwa tygodnie pracowało nad różnymi prototypami. Tytuł spotkał się z tak pozytywnym przyjęciem, że koszty jego stworzenia zwróciły się w ciągu dwóch tygodni od premiery wczesnej wersji.