Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 stycznia 2013, 12:00

autor: Marcin Skierski

Twórcy DayZ wyjaśniają, dlaczego nie zdążyli z ubiegłoroczną premierą

Dean „Rocket” Hall wypowiedział się na oficjalnym blogu na temat niedotrzymania wcześniej zakładanego, ubiegłorocznego terminu premiery gry DayZ. Samodzielna wersja popularnego moda miała ukazać się w grudniu 2012 roku, ale ostatecznie do tego nie doszło.

Na oficjalnym blogu DayZ pojawiły się nowe screeny oraz informacje na temat samodzielnej wersji popularnego moda do gry ArmA II z dodatkiem Operation Arrowhead. Dowiedzieliśmy się między innymi, dlaczego premiera DayZ nie odbyła się zgodnie z planem, czyli w grudniu 2012 roku.

DayZ - screen #1

Okazuje się, że ubiegłoroczny debiut był jak najbardziej możliwy, ale nie w takiej formie, w jakiej wymarzyli sobie twórcy. Gra DayZ mogła ukazać się w grudniu, jednak byłaby to wtedy tylko nieznacznie usprawniona wersja doskonale znanego moda. Przesunięcie daty premiery pozwoli autorom na przeprojektowania silnika gry i dostarczenia produkcji, „o jakiej zawsze marzyli”.

Na blogu pojawiła się również informacja, że zbliżają się zamknięte testy DayZ, w których weźmie udział ok. 500-1000 graczy. Zastrzeżono jednocześnie, że „skupią się one wyłącznie na architekturze, a nie na projekcie gry”. Kiedy uda się wprowadzić poprawki do wykrytych błędów, wtedy będzie można określić nową datę premiery.

Twórcy pochwalili się, że praktycznie ukończyli prace nad jedną z najważniejszych zmian, czyli kompletnym przemodelowaniem systemu ekwipunku. Gracze będą teraz zbierać najmniejsze części przedmiotów, które okażą się przydatne w przetrwaniu. Wprowadzono m.in. zużywanie się baterii, przenoszenie chorób (np. przez założenie ubrania innego gracza), czy wytrzymałość podnoszonych rzeczy. Na przykład strzelając w głowę osobie z założonym noktowizorem spowodujemy jego uszkodzenie.

DayZ - screen #2

Z innych ważnych spraw wspomniano jeszcze o interfejsie użytkownika. W trakcie jego projektowania inspirowano się Minecraftem i pod względem funkcjonalności ma przypominać produkcję studia Mojang. Na coraz bardziej zaawansowanym stadium znajduje się również warstwa artystyczna projektu, co mają udowadniać zamieszczone w tej wiadomości screeny.

DayZ to samodzielna wersja niezwykle popularnego moda o tym samym tytule. W wyniku dużego sukcesu darmowej modyfikacji do strzelaniny ArmA II, twórcy zdecydowali się wydać swoje dzieło w formie oddzielnego produktu. Początkowo DayZ ukaże się w wersji alfa. W tej formie gra ma kosztować stosunkowo niewiele, a z czasem będzie rozwijana, aż do osiągnięcia statusu końcowego produktu.

DayZ - screen #3

DayZ - screen #4

DayZ - screen #5

TWOIM ZDANIEM

DayZ powinno być…

Po prostu, szybko wydaną, samodzielną wersją moda.
2,7%
Alfą gry z drobnymi zmianami w stosunku do moda.
2,7%
Dopracowaną grą, nie przypominającą zbytnio ArmA II.
88,9%
Nie mam zdania na ten temat.
5,7%
Zobacz inne ankiety