Pamiętacie DayZ? Gra jest w najlepszej formie w historii
DayZ przeżywa obecnie złoty okres. Gra ustanowiła właśnie nowy rekord aktywności na Steamie.

Obecnie niewiele się mówi o DayZ, ale to błąd. Survivalowa produkcja studia Bohemia Interactive jest jest bowiem popularniejsza niż kiedykolwiek.
- Wczoraj DayZ ustanowiło nowy rekord aktywności na Steamie. W najgorętszym momencie dnia w grę bawiło się 69 449 graczy równocześnie.
- Społeczność grających w DayZ od kilkunastu miesięcy powoli, ale systematycznie rośnie. Nowy rekord jest także zasługą ostatnich aktualizacji – niedawny patch 1.23 wprowadził ulepszenia grafiki nieba i nowe przedmioty, a pod koniec października gra miała udany crossover z Dying Light 2. Produkcji pomogła także wyprzedaż z okazji Halloween.
- Ogólnie rzecz biorąc DayZ ma się obecnie świetnie. Gra cieszy się dużą popularnością, a aktualizacje utrzymują zainteresowanie graczy.

Zadowolenie społeczności z obecnego stanu produkcji widać także na Steamie. O ile licząc wszystkie recenzje tylko 75% z nich jest pozytywnych, tak spośród tych z ostatnich 30 dni 87% chwali DayZ, co serwis kategoryzuje jako „bardzo pozytywny” odbiór gry.
Przypomnijmy, że DayZ zadebiutowało we wczesnym dostępie na PC w 2013 roku, a pięć lat później ukazała się wersja 1.0. Z kolei w 2019 r. zadebiutowały konwersje na konsole PlayStation 4 i Xbox One.
Warto na koniec wspomnieć, że według niedawnych doniesień studio Bohemia Interactive pracuje już nad DayZ 2. Na projekt długo jeszcze poczekamy, bo ma się on ukazać dopiero po Arma 4. Pierwsze DayZ czeka więc najpewniej jeszcze wiele lat rozwoju.

Gracze
Steam
OpenCritic
- gry o zombie
- statystyki (gry)
- Bohemia Interactive Studio
- survival sandbox
- PC
- PS4
- XONE
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
zanonimizowany1390890 Pretorianin
Jak DayZ to też mody, "wanilia" może się szybko znudzić, nie okłamujmy się nie ma tam za dużo do roboty.
Gra stoi modami i społecznością.
Są mody na misje, mody dodające PVE a PVP tylko w strefach.
Też nie brakuje modów które zmieniają grę w znacznym stopniu, takie które sporo dodają, nawet cały Stalker Cień Czarnobyla jest przeniesiony do DayZ, jest w czym wybierać.
I zazwyczaj serwery społeczności mają dodatkowe anti-cheaty.
Oby DayZ 2 zawierało też sporo elementów PvE w tym właśnie
questy.
Mimo, że mają kilka ekip, to na DayZ 2 sobie poczekamy.
Bo twórcom znów na ostatnią chwilę, czyt. po krytyce graczy skapnęło że ich silnik leży i trzeba go dopieścić, tak jak Arma Reforger która leży i kwiczy.
A do tego Arma 4 odstawiona na bok do bliżej nie określonej przyszłości.
kuzyn123 Konsul

Moje ulubione drewno, w które gram non stop. Ale płaczliwa społeczność jedna z najgorszych, co widać z resztą powyżej.
1. Mówienie, że nic nie robią z cheaterami to brednie, w 2022 zbanowano ponad 30 tysięcy. Problem tylko polega na tym, że większość ludzi nie ogarnia mechanik i później nakręca spirale płaczu na reddicie i twitterze o cheaterach, którzy są zawsze i wszędzie. A dalwj niewiele osób wie, że np. wiele ścian, drzwi i elementów otoczenia da się w DayZ przebić odpowiednim kalibrem...
2. NPCty w podstawce to byłaby totalna pomyłka, której na szczęście BI uparcie nie chce popełnić. Jak ktoś chce zaburzających jakikolwiek balans traderów to niech gra na serwerach społecznościowych, których jest masa.
3. Pojazdy - dosłownie od roku non stop coś przy nich poprawiają. Różnica jest bardzo duża, ale wszystko sprowadza się końcowo do wydajności serwera - bo to od niej zależy symulacja pojazdów.
4. Budowanie - rzeczywiście brak większych zmian poza mniejszymi poprawkami, mody są lata świetlne przed oficjalnym budowaniem. Ale niestety domyślam się skąd takie podejście, masa graczy nie lubi budowania bo ktoś im zabudowywuje miejsce na spawn lootu. Ja tego podejścia nie popieram, uważam że to dodatkowe utrudnienie/urozmaicenie ale zależy co kto czego oczekuje.
5. Studio docenia modderów ulepszając ich narzędzia... Powiedział ktoś, kto pewnie nigdy nie próbował zrobić choćby jednego moda do DayZ. To są antyczne programy, które owszem mają wsparcie w postaci łatania bugów, ale nic więcej. Wszystko jest siermiężne i toporne. Jedyne docenienie to, że twórcy pochwalą się w co miesięcznym podsumowaniu paroma modami i tyle. No chyba, że mówimy o Armie Reforger, to dla nich zorganizowali wewnętrzny meeting z pracownikami BI omawiający ważne kwestie. Z rozpędu zaprosili modderów związanych z DayZ i w zasadzie rozmowa zamknęła się na tym, że pracują nad narzędziami do portowania rzeczy z DayZ do Enfusion Engine, na którym stoi Reforger...
6. Co takiego niby im się nagle skapnęło w kwestii silnika? Brzmi jak wypowiedź kogoś kto ostatni raz grał 10 lat temu i słyszał piąte przez dziesiąte. Po pierwsze, to DayZ leci na mixie dwóch silników, starym armowym i częściowo nowym używanym w pełni do Reforgera. Nikt nigdy się z tym nie krył, że większość techu będzie trzeba przepisać od nowa i nikt nigdy nie robił sobie nadziei na skrojenie silnika pod DayZ. W zasadzie to wiele systemów lata temu było przerabianych na króliku doświadczalnym, a później służyło to za podstawę do Reforgera. Dopiero gdzieś od roku DayZ wstecznie otrzymuje jakiś upgrade, przykładowo symulację pojazdów z Reforgera.
Arma 4 nie została odstawiona na bok, tak jak bredzi pan powyżej tylko dalej jest w preprodukcji. Najpierw skończą robić rzeczy z Road mapy Reforgera, a później w pełni przechodzą do 4. Faktem jest, że mają kilka fundamentów zmienić na bazie doświadczeń z Reforgera, ale to nie znaczy, że projekt jest zawieszony. Wystarczy słuchać ze zrozumieniem devlogów.
Ale najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to skomlenie społeczności "ogłoście w końcu dayz2" / "kiedy premiera dayz2" blabla. Szczególnie od konsolowców, którzy muszą żyć bez modów bo pan Microsoft i Sony ich nie lubi. Pamięć złotej rybki wśród graczy to obraza dla złotych rybek. Pomijając oczywiście fakt, że poza wyciekiem Microsoftowym nie ma dosłownie cienia śladu po jakichkolwiek pracach nad DayZ 2.
Co więcej, jak dla mnie to DayZ dla BI to takie niechciane dziecko. Przynosi mnóstwo kasy po czasie, ale wymaga dużego wsparcia, którego nie chce się mu poświęcić. Mam wrażenie, że obecni devovie robią co mogą, ale jest ich po prostu za mało. Plus taki, że jakiś czas temu zaczęli zatrudniać, ale cały czas wiszą te same oferty.
Prędzej doczekamy się przesiadki całej gry na Enfusion Engine niż drugiej części. A jeszcze szybciej może kolejnego DLC bo przygotowują pod to grunt w kodzie gry.
wiesiugeralto Konsul
Jak ktoś szuka fajnego serwera RP w klimacie STALKERA polecam Strefe Wykluczenia, klimat jest, zadania, przygoda i Zona z wszystkimi zaletami i wadami. Mimo że to serwer RP to są częste inicjacje ze strony graczy: Wojsko i Bandyci to admini, Samotnicy, Powinnościowcy i Wolnościowcy gracze a Renegaci to wrogie boty i dość często można ich spotkać w Zonie
UglyDon Pretorianin
Grę wyciągnęli modderzy, jest np. mapa ze Stalkera, mutanty itp.
Po 10 latach twórcy nie dodali wciąż rzeczy które były modzie do army. Np. Rower. Przez spoceńców/cheaterów lepiej grać na pve lub semi pvp serwerach.
Malklaw Centurion
WOW gra jest w stanie w jakim powinna być w wersji na dzien dobry 10 lat temu
brak pre lobby brak mozliwosci szybkiego startu na golsasa z ziomkiem chociaz biorac pod uwage opinie hardkorowych graczy dla ktorych krótka dzienna gierka to 12h to start pewnie jest za szybki xd
wogóle nie oczekuję niczego po dayz 2
aktualnie idealna gra dla normalnych ludzi to COD tryb DMZ ale niestety umrze bo mamy pokolenie graczy bez ... którzy wolą się nadupiać na małych mapach bez końca i wzorować na jakichś kupo czitujących stremerach jadących w najlepszym przypadku na VPN