Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 maja 2012, 08:20

autor: Adrian Werner

Fatalne kwietniowe wyniki amerykańskiego rynku gier

Firma badawcza NPD Group poinformowała o wynikach finansowych osiągniętych przez amerykański rynek gier w kwietniu tego roku. Niestety, opublikowane dane nie dają powodów do optymizmu.

Fatalne kwietniowe wyniki amerykańskiego rynku gier - ilustracja #1
Prototype 2

Organizacja analityczna NPD opublikowała raport z wynikami amerykańskiego rynku za kwiecień tego roku. Niestety, ponownie nie dają one powodów do optymizmu. Przychody ze sprzedaży gier, konsol i akcesoriów wyniosły łącznie 630,4 mln dolarów, czyli o 32% mniej niż w analogicznym miesiącu w roku ubiegłym.

Jeszcze gorzej poradził sobie rynek nowych gier. Amerykanie wydali na nie jedynie 292,1 mln dolarów, czyli aż o 42% mniej niż kwietniu 2011 roku.

Największą popularnością cieszyły się następujące tytuły:

#

Gra:

Platformy:

Wydawca:

1.

Prototype 2

X360, PS3

Activision

2.

Star Wars Kinect

X360

Microsoft

3.

Call of Duty: Modern Warfare 3

X360, PS3, Wii, PC

Activision

4.

Tiger Woods PGA Tour 13

X360, PS3

Electronic Arts

5.

NBA 2K12

X360, PS3, PS2, PSP, Wii, PC

Take-Two

6.

The Witcher II: Assassins of Kings - Enhanced Edition

X360

Warner Bros

7.

Mario Party 9

Wii

Nintendo

8.

Mass Effect 3

X360, PS3, PC

Electronic Arts

9.

Just Dance 3

Wii, X360, PS3

Ubisoft

10.

MLB 12: The Show

PS3, PSV

Sony

Patrząc na tę listę warto mieć na uwadze, że przeznaczone na Wii jRPG Xenoblade Chronicles w ogóle nie zostało wzięte pod uwagę przez NPD ponieważ dostępne było tylko w sklepach sieci Gamestop. Według niektórych analityków nie przeszkodziło to jednak grze w staniu się trzecią najpopularniejszą produkcją kwietnia.

Fatalne kwietniowe wyniki amerykańskiego rynku gier - ilustracja #2
Xenoblade Chronicles

Sprzedaż samych konsol wygenerowała 189,7 mln dolarów przychodu, czyli o 32% mniej niż w kwietniu 2011 roku. Najpopularniejszą platformą ponownie okazał się Xbox 360, którego Amerykanie zakupili 236 tysięcy sztuk. Jedyną pozytywną wiadomością z kwietnia był wzrost przychodów segmentu akcesoriów, których sprzedaż przyniosła 148,6 mln dolarów, czyli o 1% więcej niż w roku ubiegłym.

Analitycy winą za fatalne wyniki obarczają niewielką liczbą nowych gier. Jak pokazały takie przeboje jak Call of Duty: Modern Warfare 3 czy The Elder Scrolls V: Skyrim amerykańscy gracze wciąż chętnie kupują wysokiej jakości produkcje. Natomiast w miesiącach, w których brakuje premier podobnego kalibru, przychody całego rynku ulegają załamaniu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej