Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 czerwca 2018, 11:54

autor: Adrian Werner

Star Wars od EA Vancouver jednak z fabularną kampanią singleplayer?

Wiele wskazuje na to, że wbrew wcześniejszym spekulacjom, produkcja w realiach Gwiezdnych wojen, nad którą pracuje studio EA Vancouver (dawniej w rękach Visceral Games), będzie miała tryb fabularny dla pojedynczego gracza.

Grafika koncepcyjna z projektu Ragtag. - Star Wars od EA Vancouver jednak z fabularną kampanią singleplayer? - wiadomość - 2018-06-02
Grafika koncepcyjna z projektu Ragtag.

W zeszłym roku firma Electronic Arts zamknęła znane z serii Dead Space studio Visceral Games. Zespół był w trakcie prac nad produkcją o kodowej nazwie Ragtag, czyli osadzoną w uniwersum Gwiezdnych wojen trzecioosobową grą akcji z klasyczną kampanią fabularną. Wydawca zdecydował się przekazać projekt grupie EA Vancouver, ale od początku było wiadomo, że przy okazji ulegnie on głębokiej metamorfozie.

W marcu otrzymaliśmy pierwsze wskazówki odnośnie kierunku zmian. Dzięki ogłoszeniu o pracę dowiedzieliśmy się, że gra będzie miała otwarty świat i rozbudowane elementy sieciowe. Wiele osób zaczęło podejrzewać, że projekt pozbawiony będzie scenariusza. Okazuje się jednak, że twórcy nie mają w planach kompletnego porzucenia fabuły. Najnowsza oferta pracy w EA Vancouver dotyczy stanowiska starszego projektanta elementów sieciowych i wśród jego obowiązków znalazło się zharmonizowanie mechanik multiplayer z trybem fabularnym dla pojedynczego gracza.

Ragtag miało być produkcją w stylu serii Uncharted. - Star Wars od EA Vancouver jednak z fabularną kampanią singleplayer? - wiadomość - 2018-06-02
Ragtag miało być produkcją w stylu serii Uncharted.

Wszystko wskazuje więc na to, że gra EA Vancouver nie będzie nastawiona wyłącznie na wieloosobową zabawę i zaoferuje również coś dla osób preferujących samotną rozgrywkę napędzaną scenariuszem. Oczywiście, nie należy oczekiwać, że ta opcja będzie tak rozbudowana jak to, czym miało być Ragtag, ale liczymy, iż ten aspekt rozgrywki zaprezentuje się lepiej niż rozczarowująca kampania w Star Wars: Battlefront II.

Przypomnijmy na koniec, że projekt EA Vancouver nie jest jedyną produkcją osadzoną w realiach Gwiezdnych wojen, którą ma w planach firma Electronic Arts. Wiemy również, że znane z cyklu Titanfall studio Respawn Entertainment pracuje nad własnym tytułem bazującym na tej licencji. Mamy nadzieję, że przynajmniej jedna z tych pozycji zostanie ujawniona podczas zaplanowanej na 9 czerwca konferencji wydawcy poprzedzającej targi E3.

  1. Electronic Arts – oficjalna strona firmy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej