Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 maja 2018, 12:51

autor: Radosław Kowalczyk

Heroes of Might and Magic II - mod przeniesie grę na silnik „trójki"

Większość modyfikacji, jakie powstają do serii Heroes of Might and Magic, dotyczy otoczonej kultem trzeciej części serii. Tym razem jest inaczej, gdyż to "dwójka" doczeka się nowego, ogromnego projektu tworzonego przez fanów. Nosi on tytuł Heroes of Might and Magic III: The Succession Wars.

Modyfikacja zaoferuje ogrom poprawek oraz nowości, w tym nowe frakcje, jednostki i przebudowany system czarów. - Heroes of Might and Magic II - mod przeniesie grę na silnik „trójki" - wiadomość - 2018-05-14
Modyfikacja zaoferuje ogrom poprawek oraz nowości, w tym nowe frakcje, jednostki i przebudowany system czarów.

Zapewne większość fanów Heroes of Might and Magic bez wahania wskaże „trójkę” jako najlepszą odsłonę serii. Prawdopodobnie to właśnie dlatego rosyjsko-polska grupa moderska H3SW zdecydowała się na stworzenie Heroes of Might and Magic III: The Succession Wars, moda, który przeniesie zawartość darzonej wielkim sentymentem drugiej części cyklu na silnik „trójki”. Co więcej, modyfikacja wzbogaci grę o masę nowej zawartości, która nigdy nie pojawiła się w pierwowzorze.

Modyfikacja tworzona jest już od kilku lat. Choć twórcy postawili sobie za cel przeniesienie Succession Wars na silnik trójki, bez zmian pozostanie charakterystyczna, pikselowa oprawa graficzna o ciepłych barwach. Na uwagę zasługuje jednak imponująca zawartość moda. Oprócz klasycznych frakcji, które otrzymają wyższą rozdzielczość w widoku zamków, pojawią się również trzy nowe strony konfliktu: zamek wiedźmy, derwisza oraz heretyka. Ich wybór nie jest przypadkowy. Jak podkreślają twórcy moda, każda z nowych frakcji jest w jakiś sposób związana z uniwersum gry (na przykład mieszkańcy zamku wiedźmy to wyznawcy wężowej bogini Tsantsy z Bootleg Bay, którzy pojawili się w Might and Magic VI).

Mapy zapełnią się mnóstwem nowych obiektów i jednostek. - Heroes of Might and Magic II - mod przeniesie grę na silnik „trójki" - wiadomość - 2018-05-14
Mapy zapełnią się mnóstwem nowych obiektów i jednostek.

Armie naszych bohaterów zasili aż 45 nowych jednostek, z czego 30 to ulepszenia tych już znanych (w oryginalnym Heroes of Might and Magic II tylko niektóre stworzenia można było awansować na drugi poziom). Pojawi się również całkowicie przebudowany system magii wraz z nowymi zaklęciami. Dorzućmy do tego nowe portrety postaci, artefakty, obiekty na mapie, specjalizacje bohaterów, nowe scenariusze, kampanie oraz wszystkie mapy z Heroes II, a także te odwzorowane z Hereos I oraz III… Zawartość robi wrażenie i nie sprowadza się jak większość modów do kosmetycznych poprawek. Jedno jest pewne, fani „Herosów” otrzymają solidny kawał rozgrywki na długie godziny.

Bohaterowie otrzymają do swojej dyspozycji pokaźną ilość nowych artefaktów oraz specjalizacji. - Heroes of Might and Magic II - mod przeniesie grę na silnik „trójki" - wiadomość - 2018-05-14
Bohaterowie otrzymają do swojej dyspozycji pokaźną ilość nowych artefaktów oraz specjalizacji.

Trzeba jednak mieć na uwadze, że cała wymieniona powyżej zawartość pojawiać się będzie stopniowo, wraz z kolejnymi wersjami modyfikacji. Najnowsza, oznaczona numerem v0.8 swoją premierę będzie miała jeszcze w tym roku.