Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 czerwca 2017, 09:55

autor: Adrian Werner

Phoenix Point – taktyczna turówka ojca X-COM na nowym zapisie rozgrywki

Do sieci trafił nowy zapis rozgrywki z Phoenix Point, czyli turowej strategii autorstwa ojca UFO: Enemy Unknown, Juliana Gollopa.

PHOENIX POINT W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Snapshot Games
  2. Gatunek: strategia
  3. Platforma: PC

Studio Snapshot Games przygotowało wraz z serwisem IGN nowy materiał video z projektu Phoenix Point. Zawiera on prawie dziewięć minut zapisu rozgrywki, pokazując starcie z bossem opatrzone komentarzem głównego projektanta, czyli Juliana Gollopa, znanego z takich klasyków jak UFO: Enemy Unknown czy Laser Squad.

Phoenix Point zapowiedziano w marcu zeszłego roku. Początkowe etapy produkcji zostały sfinansowane ze środków studia, a półtora miesiąca temu twórcy uruchomili crowdfundingową zbiórkę w serwisie Fig. Cel minimalny ustalono na poziomie pół miliona dolarów i udało się go osiągnąć w siedem dni. Obecnie licznik na stronie pokazuje kwotę 715 tys. dolarów, a do końca akcji pozostało 41 godzin.

Gra zmierza wyłącznie na pecety. Na premierę poczekamy co najmniej do drugiej połowy przyszłego roku. - Phoenix Point – taktyczna turówka ojca X-COM na nowym zapisie rozgrywki - wiadomość - 2017-06-06
Gra zmierza wyłącznie na pecety. Na premierę poczekamy co najmniej do drugiej połowy przyszłego roku.

Dzięki przekroczeniu celu minimalnego autorzy będą mogli dodać do gry kilka dodatkowych elementów, takich jak możliwość korzystania z pojazdów w taktycznych starciach. Przy osiągnięciu 1,25 mln dolarów deweloperzy byliby w stanie zaimplementować podwodne misje, ale zgromadzenie takiej kwoty wydaje się mało prawdopodobne.

Przypomnijmy, że gra ma stanowić rozwinięcie pomysłów z najsłynniejszej produkcji w dorobku Gollopa, czyli gry UFO: Enemy Unknown, znanej również jako X-COM: UFO Defense. Phoenix Point opowie o prehistorycznym wirusie, który na skutek globalnego ocieplenia uwolnił się z więzienia w wiecznej zmarzlinie, doprowadzając do narodzin nowej rasy potworów, powstałych z mutacji ludzi z zwierząt. My pokierujemy organizacją powołaną w celu powstrzymania tego zagrożenia.

Gra ma zaoferować wiele ulepszeń i nowości w porównaniu z cyklem XCOM. Potwory mają ciągle mutować, zmuszając nas do zmian taktyki. Ponadto tryb strategiczny, w których będziemy zarządzali organizacją na mapie świata, ma być pełen niezależnych frakcji, dynamicznie reagujących na nasze poczynania.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Zbiórka w serwisie Fig

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej