Data wydania: 24 lutego 2006
Dynamiczna gra wyścigowa opracowana przez zespół Moonbyte. W Crashday zasiadamy za kierownicami dwunastu zróżnicowanych samochodów i podobnie jak miało to miejsce w kultowym Stunts, bierzemy udział w szalonych wyścigach na różnorodnych trasach, na których roi się od przeszkód, ramp i skoczni.
GRYOnline
Gracze
Crashday jest grą wyścigową, za której stworzeniem stoi zespół Moonbyte. Produkcja pojawiła się na platformie PC, a czerpie garściami z dorobku takich tytułów, jak marka Carmageddon oraz kultowe Stunts.
W Crashday zasiadamy za kierownicami jedenastu zróżnicowanych samochodów, biorąc udział w szalonych wyścigach na dwudziestu sześciu trasach. Do naszej dyspozycji oddano zarówno superszybkie auta, jak i ciężkie pojazdy terenowe, czy też sportowe hatchbacki. Warto zauważyć, że twórcom nie udało się pozyskać licencji na wykorzystanie prawdziwych marek i modeli, jednak ich projekty przypominają rzeczywiste odpowiedniki w wystarczającym stopniu, by rozpoznać wśród nich Nissana Skyline'a, Lamborghini Countach, Chevroleta Corvette C5 czy wreszcie Dodge'a RAMA SRT 10. Same tory także są różnorodne – zmagania toczą się na drogach asfaltowych, pośód przemysłowej zabudowy czy wreszcie na bezdrożach. Na wielu z nich roi się od ramp i skoczni, na których można wykonywać efektowne ewolucje.
Wyścigi podzielono natomiast na siedem kategorii, a oprócz klasycznej walki o przekroczenie linii mety na pierwszej pozycji (Race), możemy wziąć udział w walce na arenie (Wrecking Match), spróbować nie doprowadzić do detonacji bomby zainstalowanej w naszym pojeździe (Bomb Run) lub przekazywać ją rywalom (Pass The Bomb) czy wreszcie wcielić się w kierowcę-kaskadera bawiącego publiczność (Stunt Show); ich dopełnieniem jest Hold The Flag, w którym przechwytujemy uśmiechniętą buźkę i staramy się przewozić ją przez punkty kontrolne oraz Wrecking Match, czyli walka na arenie z innymi zawodnikami. Powyższą listę zamyka natomiast Test Drive pozwalający na swobodną jazdę po trasach stworzonych własnoręcznie przy pomocy wbudowanego edytora – nic nie stoi na przeszkodzie, by podzielić się swoimi gotowymi dziełami z całą społecznością graczy. Warto odnotować, że o zwycięstwie decydują nie tylko osiągi prowadzonego przez nas samochodu i znajomość toru, lecz również umiejętne wykorzystanie broni oddanej do naszej dyspozycji – przeciwników możemy traktować rakietami lub seriami z karabinów maszynowych, co nierzadko potrafi przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę.
Tym wszystkim możemy bawić się zarówno w pojedynkę, jak i w towarzystwie innych graczy. Na wydane na platformę PC Crashday składa się bowiem tryb kariery dla pojedynczego gracza, pojedyncze wyścigi z zawodnikami kontrolowanymi przez sztuczną inteligencję oraz specjalne wyzwania. Tryb multiplayer pozwala natomiast na zmagania przez Internet lub w sieci lokalnej.
Trójwymiarowa oprawa graficzna Crashday prezentuje solidny poziom wykonania – na uwagę zasługują przede wszystkim uszkodzenia, jakim stopniowo ulegają pojazdy w trakcie walki o zwycięstwo. Całości dopełnia specjalnie skomponowany soundtrack skutecznie zagrzewający do boju.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Pierwsze informacje o Crashday’u pojawiły się pod koniec 2002 roku. Już wtedy firma Moonbyte pokazała pokaźną galerię zdjęć pochodzących z gry, które wyglądały bardzo atrakcyjnie. Wydawało się, że finalny produkt nadjedzie w ciągu kilku miesięcy...
6 stycznia 2006
Crashday nawiązuje do wielu klasycznych pozycji, ze szczególnym uwzględnieniem kultowych Stunts. Łączy w sobie bardziej nowoczesne rozwiązania z wieloma klasycznymi patentami, w tym możliwością projektowania własnych tras. Będzie hit...?
30 października 2005
W dniach 26-27 października, w Lyonie, gdzie mieści się główna siedziba Atari, odbyła się prezentacja szeregu gier, które znajdują się w planie wydawniczym tego cenionego wydawcy.
Studio Moonbyte Games ogłosiło, że przygotowuje odświeżoną wersję gry Crashday – wydanego w 2006 roku duchowego spadkobiercy kultowego Stunts. Remaster pojawi się na rynku w sierpniu bieżącego roku.
gry
Miłosz Szubert
10 lipca 2017 10:20
Sympatycy gry Crashday mogą skorzystać już z zestawu narzędzi do modyfikacji gry. Niezbędny do tego celu pakiet SDK (Software Development Kit) został opublikowany wczoraj przez firmę Atari.
gry
Krystian Smoszna
18 kwietnia 2006 10:07
Crashday, gra będąca efektem połączenia sił Moon Byte Studios, Replay Studios oraz ATARI, uzyskała wreszcie „złoty” status. Sytuacja taka oznacza, iż faza produkcji została ukończona i gra powędrowała do tłoczni.
gry
Piotr Doroń
12 lutego 2006 10:08
Korporacja Atari – wydawca gry wyścigowej pt. Crashday – poinformowała, że ów tytuł, tworzony przez studio developerskie Moonbyte, pojawi się na półkach sklepowych w lutym przyszłego roku. Razem z tą wiadomością globalny dystrybutor produkcji udostępnił garstkę zrzutów ekranowych.
gry
Marcin Kolasiński
8 sierpnia 2005 09:26
Producenci gry Crashday – Moonbyte Studios oraz Replay Studios znaleźli wreszcie wydawcę, który pomoże opublikować wspomniany program na rynku niemieckim. Mowa tu o znanym wszystkim doskonale koncernie Atari. Nasi zachodni sąsiedzi nie ujrzą jednak szybko tego produktu na półkach sklepowych. Premiera Crashday przewidziana jest dopiero na drugą połowę bieżącego roku.
gry
Krystian Smoszna
1 marca 2005 16:37
Pierwsze, nieśmiałe wzmianki o Crashday pojawiły się w październiku 2002, kiedy to studio Moonbyte zaanonsowało tworzenie tego tytułu. Gra zapowiadała się znakomicie - rozgrywka czerpiąca pomysły z dość nowatorskiej gry Stunts, opakowana w nowoczesną grafiką - to tygryski lubią najbardziej. Możliwość ścigania się "wypasionymi" samochodami po trasach pełnych ramp i różnych przeszkód, realistycznie odwzorowany model uszkodzeń oraz opcjonalne wykorzystanie broni do utrudnienia życia naszym oponentom chyba u niejednego gracza spowodowały szybsze bicie serca. Niestety, jakiś czas później firma poinformowała o opóźnieniach w pracach nad grą i słuch o niej zaginął. Aż do dzisiaj ...
gry
Maciej Myrcha
12 maja 2004 11:16
Pierwsze informacje związane z grą Crashday pojawiły się na łamach naszego serwisu jeszcze w październiku 2002 roku (odpowiedni news). Wtedy to właśnie studio developerskie Moonbyte zapowiedziało rozpoczęcie prac nad grą, która miała stać się unowocześnioną wersją hitu sprzed kilku lat, tj. gry Stunts. Zresztą firma mówiła o tym bardzo otwarcie. Dzisiaj mamy styczeń roku pańskiego 2004 i jak się okazuje z wczorajszej informacji prasowej rzeczonego studia wynika, że na pojawienie się pełnej wersji Crashday będziemy musieli poczekać dłużej niż to wcześniej planowano.
gry
Piotr Siejczuk
8 stycznia 2004 14:25
Każdy, kto miał PC’a w dobie, kiedy ten komputer wdzierał się w segment komputerowej rozrywki, bez wątpienia pamięta jedną z najlepszych gier tego okres właśnie na komputery PC. Mowa o Stunts, czyli niesamowitych (jak na ówczesne czasy) wyścigach samochodowych. Wspominam o tej grze dlatego, gdyż panowie z niejakiej firmy Moonbyte wpadli na pomysł stworzenia gry w zasadzie identycznej koncepcyjnie co wcześniej wspomniany Sunts. Oczywiście tylko koncepcja jest podobna, gdyż cała reszta to produkcja na miarę roku 2002. Czy Crashday, bo tak właśnie brzmi nazwa gry, osiągnie sukces na miarę legendarnego Stuntsa?
gry
Fajek
6 października 2002 12:06
Popularne pliki do pobrania do gry Crashday.
Wymagania sprzętowe gry Crashday:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.5 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna 64 MB (GeForce3 lub lepsza), 1.5 GB HDD, Windows 2000/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3332 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Hubert Marciniak
Recenzent GRYOnline.pl
2006.03.15
Pierwsze informacje o Crashday’u pojawiły się pod koniec 2002 roku. Już wtedy firma Moonbyte pokazała pokaźną galerię zdjęć pochodzących z gry, które wyglądały bardzo atrakcyjnie. Wydawało się, że finalny produkt nadjedzie w ciągu kilku miesięcy...
kaerka72 Junior
Bardzo miło było wrócić do produkcji z dzieciństwa,kidyś zagrywałem się w to godzinami,a teraz przeszedłem ją w 2 godziny,ale zawsze zostaje do zabawy edytor tras
XsYdien Junior
EJ TEN PIERWSZY SS JEST MÓJ. Dodałem go swego czasu na FB potem jakimś cudem powędrował na grafikę google
krzysztofek Legionista
Ta gra bardzo mi się podoba. Grafika jak na rok 2006, trasy spoko, najbardziej mi się podoba tunel, utworzyłem sobie trasę i tunel z zielonymi strzałkami miałem przejazd a z czerwonymi x-ami miałem wyjazd z mapy, bardzo fajny krótki tunel udało mi się zrobić i pochylona nawierzchnia drogi. Gra mi się trochę znudziła, bo nie ma nic nowego. Najciekawsze w tym jest to, że działa również na Windows 10, z czego jest bardzo dużym plusem.
zanonimizowany1387945 Centurion
Fajna gra, grafika fajna, ciekawe skoki kaskaderskie sie robi, można trasy budować, wyścigi sa spoko, jedna wada jest tej gry i żal żalów, jest za krótka, jak sie już rozegrałem to sie skonczyła, można ją przejść z 2-3 h żal żal żal żal