Data wydania: 15 grudnia 2010
Reedycja popularnej pecetowej strzelaniny Quake III: Arena (wraz z dodatkiem Team Arena), opracowana przez Pi Studios. Ogólne założenia rozgrywki w Quake Arena Arcade pozostały zgodne z pierwowzorem, a całość koncentruje się przede wszystkim na dynamicznych pojedynkach wieloosobowych, rozgrywających się na ponad 40 zróżnicowanych arenach, z których większość zaczerpnięta została właśnie z trzeciej części cyklu.
Gracze
Quake Arena Arcade to reedycja popularnych PeCetowych strzelanin Quake III Arena i Quake III Team Arena, opracowana z myślą o użytkownikach konsoli Xbox 360 i oferowana w ramach usługi Xbox Live Arcade.
Ogólne założenia rozgrywki pozostały w zgodzie z pierwowzorem wydanym na komputery osobiste. Przystępujemy więc do serii dynamicznych walk, stawiających na refleks, celność i dobre poznanie dostępnych mapek. W Quake Arena Arcade możemy bawić się na ponad czterdziestu różnych planszach, z których większość zaczerpnięta została z trzeciej części serii Quake (między innymi Ankh, Symmetry, Gantry, Hazmat i Forlorn). Warto dodać, że producent zachował wszystkie elementy charakterystyczne dla oryginału, a więc między innymi portale czy stanowiącą śmiertelne zagrożenie lawę.
W Quake Arena Arcade możemy wybierać pomiędzy wieloma ciekawymi giwerami. Arsenał składa się zarówno z dość typowego uzbrojenia (pistolet, karabin maszynowy, shotgun, wyrzutnia rakiet), jak i znacznie ciekawszych narzędzi zagłady. Do tej drugiej grupy możemy zaliczyć między innymi obdarzony ogromną siłą rażenia BFG czy nail gun, który zamiast tradycyjnych pocisków wystrzeliwuje gwoździe. Oprócz broni możemy również korzystać z wielu power-upów, wśród których na uwagę zasługują dopałki regenerujące zdrowie, naprawiające pancerz, poprawiające szybkość przemieszczania się, zwiększające siłę rażenia stosowanych broni czy czyniące bohatera na krótki okres nieśmiertelnym.
Zabawa może być prowadzona ze sterowanymi przez sztuczną inteligencją botami lub z maksymalnie piętnastoma innymi graczami. Lista trybów zabawy obejmuje zaś między innymi takie pozycje jak Free-For-All (klasyczny Deathmatch), Team Deathmatch (potyczki drużynowe), Capture the Flag (przejmowanie flag przeciwnej drużyny), Overload (niszczenie czaszek należących do wroga) czy Harvester (zbieranie czaszek pokonanych wojowników i zanoszenie ich do bazy przeciwnika). Nasze poczynania są na bieżąco monitorowane i podsyłane do ogólnoświatowych rankingów. Do odblokowania jest również dwanaście achievementów.
Producent bardzo duży nacisk położył na zapewnienie wysokiego komfortu rozgrywki. Do przemieszczania postacią wykorzystujemy oba analogi. Pozostałe przyciski pada używane są między innymi do skakania, oddawania strzałów, przybliżania obrazu, wykonywania szybkich obrotów o 180 stopni czy dokonywania zamiany broni. Zmagania walczących ze sobą postaci obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby.
Autor opisu gry: Jacek Hałas
12GRY
Seria pierwszoosobowych strzelanin (FPS-ów), wykreowana przez studio id Software jako rozwinięcie pomysłów z gier Doom i Doom II. Cykl zyskał uznanie wśród graczy przede wszystkim ze względu na znakomitą oprawę wizualną oraz rozbudowany tryb multiplayer.
W Grapevine w Teksasie kończy się dziś QuakeCon 2009, największe święto fanów id Software, serii Quake oraz kilkudniowych imprez związanych z graniem w rozmaite shootery. Aby poczuć klimat tego wydarzenia warto przeglądnąć dostępne w sieci galerie.
gry
Maciej Śliwiński
16 sierpnia 2009
Podczas wygłoszonej w trakcie odbywającej się właśnie imprezy QuakeCon 2007 przemowy John Carmack z id Software ogłosił, że jego firma pracuje właśnie wraz ze studiem Pi Studios nad przeznaczoną dla Xbox LIVE Arcade wersją gry Quake Arena, która pierwotnie ukazała się w 1999 roku na PC jako Quake III: Arena.
gry
Artur Falkowski
4 sierpnia 2007
W sieci pojawiły się spekulacje na temat jednego z kolejnych rozszerzeń oferty usługi Xbox Live Arcade. Owe niepotwierdzone jeszcze informacje zostały zamieszczone przez organizację ESRB. Posiadaczy konsoli Xbox 360 zapewne ucieszy fakt, że po raz drugi na tę platformę trafi klasyczny FPS, należący do serii rozpoczętej w 1996 r. Mowa o dobrze znanej właścicielom PeCetów grze Quake III: Arena, a dokładnie o jej rozszerzeniu, noszącym podtytuł Team Arena.
gry
Katarzyna Grysiewicz
10 kwietnia 2007
Wymagania sprzętowe gry Quake Arena Arcade:
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 31 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Piotr Opolski
GRYOnline.pl Team
2021.06.11
alhaszasz Generał
Pad od x360 tak wygodny do takich gier że można się zesrać
zanonimizowany727268 Legionista
To będzie arcade ? Już kupuje MS pointsy :D
zanonimizowany649524 Legionista
Jak będzie za 800 MSP to się zastanowię nad kupnem.
alhaszasz Generał
kiedyś do kawiarenki na quake III Arena się szło pamiętam
zanonimizowany633556 Generał
A teraz do kawiarenki chodzi sie na zasranego CS,