Dodatek do gry Stellaris
Data wydania: 17 marca 2020
Czwarte duże rozszerzenie do opracowanej przez wewnętrzne studio Paradox strategii Stellaris o zarządzaniu kosmicznym imperium. Dodatek Federations skupia się na rozbudowie dyplomacji oraz tytułowych federacji.
Gracze
Federations to dodatek do kosmicznej strategii pt. Stellaris. Kładzie on nacisk na dyplomację oraz tytułowe federacje. Za opracowanie rozszerzenia odpowiada Paradox.
Stellaris: Federations w dużym stopniu rozbudowuje rolę dyplomacji w grze. Za sprawą dodatku imperia biorą udział w posiedzeniach galaktycznego senatu. W czasie jego obrad gracz może przegłosować korzystne dla siebie ustawy, jak np. zaangażowanie we wspólną obronność. Polityczne wpływy można pozyskiwać między innymi wykonując przysługi dla przywódców innych państw. Rozbudowaniu uległa również rola federacji w grze. Przynależność do jednej z nich może przynieść graczowi wiele korzyści. Za sprawą opcji dyplomatycznych można zwiększyć spójność wspólnoty oraz odblokować bonusy dla wszystkich państw członkowskich.
Dodatek wprowadza także genezę imperiów. Podczas rozpoczynania nowej rozgrywki gracz może określić, w jakich okolicznościach powstała dana cywilizacja. Przekłada się to na warunki startowe.
Do naszej dyspozycji oddano także szereg nowych budynków, wśród których można wyróżnić mobilną bazę gwiezdną zwaną Molochem czy też megastocznię umożliwiającą szybie tworzenie flot.
Stellaris: Federations do działania wymaga podstawowej wersji gry.
Autor opisu gry: Agnieszka Adamus
Platformy:
PC Windows 17 marca 2020
Xbox One 17 czerwca 2021
PlayStation 4 17 czerwca 2021
Producent: Paradox Development Studio
Wydawca: Paradox Interactive
Gry podobne:
3GRY
Zapoczątkowana w 2016 roku seria strategii kosmicznych. Cykl Stellaris został wykreowany przez zespół Paradox Development Studio, czyli firmę wyspecjalizowaną w gatunku gier strategicznych, mającą w swoim portfolio między innymi takie marki, jak Europa Universalis, Hearts of Iron, Victoria oraz Crusader Kings.
Stellaris: Federations to najnowszy dodatek do kosmicznego RTS-a od Paradox Development Studio. Jak sama nazwa wskazuje, pozwala on na (między innymi) rozbudowane zarządzanie federacją. Okazuje się, że dzięki nowym możliwościom możemy pójść w ślady Imperatora Palpatine'a ze Star Wars.
gry
Damian Gacek
23 marca 2020
Podczas imprezy PDXCON 2019 firma Paradox Interactive zaszalała. Wydawca m.in. pokazał pierwszy zwiastun Werewolf: The Apocalypse - Earthblood, a także zapowiedział dodatki Hearts of Iron IV: La Resistance, Age of Wonders: Planetfall - Revelations, Stellaris: Federations, Prison Architect - Psych Ward: Warden's Edition oraz BattleTech: Heavy Metal.
gry
Adrian Werner
19 października 2019
Wymagania sprzętowe gry Stellaris: Federations:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-530 2.93 GHz / AMD FX-6350 3.9 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 5870 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 7 SP1 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3570K 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 2400G 3.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 Ti lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 124 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Fasola Jasio Generał
Dodanie budynków zwiększających efektywność administracji bardzo wpłynęło na balans. Wcześniej szybka ekspansja dawała potężne kary do kosztu technologii i jedności. Teraz można ciągle być poniżej maksimum więc kar się nie ma.
Mam aktualnie rok około 2420 i wszystkie drzewka tradycji odkryte, wszystkie cuda galaktyczne wybudowane, niektóre technologie powtarzalne mają już ponad dwudziesty poziom, a kolejne wynajduję w 6-10 miesięcy, a dopiero teraz przymierzam się do ring world'ów, które są masakryczne jeśli chodzi o wpływy nauki. Wykorzystuję może 2/3 limitu floty, a mam bodajże 7 flot o sile 250k, bastiony mają ponad 100k siły ich siła ciągle rośnie przez technologię. Jedno upadłe imperium się przebudziło, ale nie ruszam go żeby się umocniło bo teraz to bym zmiótł je z powierzchni galaktyki.
Fasola Jasio Generał
Z wydajnością niestety nie jest dobrze. Gram aktualnie na poziomie grand admiral bez skalowania, właśnie wyskoczył mi kryzys przy moich granicach i jak patrze na ilość i siłę flot przeciwnika to zabawa będzie przednia. Szkoda tylko, że to droga przez wydajnościową mękę.
Ragn'or Senator
Łał Jasio, naprawdę umiesz w to grać. Ja o takich wynikach mogę zapomnieć, choć gra mi się przyjemnie.
Wiem że kluczem jest specjalizacja planet, ale mnie to jakoś nie wychodzi. Zawsze dostawiam to, co akurat jest potrzebne. I koło roku 2320 mam tylko około 2 tyś punktów nauki.
zanonimizowany1172697 Chorąży
Na dniach (właściwie już godzinach) zapowiedziana potężna aktualizacja. Dla mnie osobiście jedyny minus całej sytuacji jest taki, że jednocześnie pojawiła się w końcu Aurora C# (i ją 'rozwalam' jako pierwszą). Tak czy inaczej niezmiernie cieszy coraz większa głębia Stellaris. Tak trzymać. :)
marcin0218 Pretorianin
Czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego jak zajmę np 10 układów wroga, zostaje on wyniszczony, koniec wojny, on upokorzony na ileś tam lat, ale jego układu nie przechodzą do mojego imperium tylko jest status quo? :(((