Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lipca 2023, 12:30

autor: Kamil Kleszyk

Peter Molyneux ma pomysł, którego „nie widziano wcześniej w żadnej grze"

Ojciec serii Fable i niezapomnianego Black & White, Peter Molyneux, zdradził, że jego nadchodzący projekt będzie przypominać największe hity, które stworzył.

Źródło fot. Xbox Game Studios
i

Peter Molyneux to jedna z legend branży gier wideo. Brytyjski twórca pracował nad wieloma popularnymi seriami, które uczyniły go swego czasu niezwykle popularnym i rozchwytywanym. W portfolio dewelopera znajdują się m.in. kultowe RPG Fable oraz strategia Black & White.

I chociaż lista jego sukcesów jest zdecydowanie dłuższa, Molyneux zasłynął czymś jeszcze, czymś, co zdecydowanie nie przystoi takiej personie – składaniem obietnic, których nie był w stanie dotrzymać. Pod koniec 2021 roku głośno było również o jego kontrowersyjnym projekcie gry, która pozwalałby graczom zarabiać pieniądze poprzez handel NFT i technologią blockchain.

  • Od tamtego momentu o twórcy zrobiło się względnie cicho. Aż do teraz. Molyneux udzielił niedawno wywiadu redakcji portalu Gamereactor, w trakcie którego rzucił nieco światła na temat swojego kolejnego dzieła. Tym razem jednak Brytyjczyk (świadom przesadnego wyolbrzymiania swoich planów) starał się być bardziej powściągliwy, jeśli chodzi o obietnice.
  • Nie powstrzymało go to jednak przed tym, aby zdradzić, że pracując nad tajemniczym projektem jego zespołowi udało się odkryć „unikalną mechanikę, która nigdy wcześniej nie istniała w żadnej innej grze”.
  • Twórca dodał, że prace nad nienazwaną jeszcze produkcją trwają od pięciu lat. Co również ważne, gra, którą weteran branży deweloperskiej również współprogramuje (pierwszy taki przypadek od czasów Black & White), ma łączyć w sobie najmocniejsze strony Fable, Black & White i Dungeon Keepera.
  • Molyneux nie chciał zdradzić, jak dokładnie będzie wyglądała rozgrywka, gdyż jest na to jeszcze za wcześnie. Deweloper ujawnił jedynie, że gra zostanie wydana zarówno na konsole, jak i PC.

Należy zauważyć, że powyższe platformy są stosunkowo nowym terytorium dla założonego przez Molyneux studia 22 Cans. Wcześniej tworzyło ono głównie gry mobilne, takie jak Godus i The Trail: A Frontier Journey.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej