Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warlords: Battlecry III - poradnik do gry

Warlords: Battlecry III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dark Elves | RASY | Warlords Battlecry III poradnik Warlords: Battlecry III

Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019

Mroczne elfy to dawni wyznawcy elfickiego wygnańca - Mordaniona. Odkąd Mordanion został wyklęty przez wysokich elfów, mroczne elfy szczerze ich nienawidzą i zwalczają na każdym kroku.

Dark Tower level 1

Wisp - jak zwykle u elfów, Duszek zastępuje robociarza. Niezły z niego konstruktor, nie pracuje w kopalniach, ale można go łączyć z innymi uzyskując konkretne źródła kryształów (Ancient Wisp).

Dark Infantry - uznawany za jednego z najgorszych piechociarzy w grze. Nie bez powodu - jest dosyć drogi, a przy tym słabo uzbrojony, mało wytrzymały i średnio opancerzony, do tego powolny i kiepsko wyszkolony. Nie da się go w żaden sposób ulepszyć, tak więc inwestowanie w nich jest stratą pieniędzy. Jego jedynymi silnymi punktami jest spora wytrzymałość na żywioły i duża skuteczność w walce z krasnoludami.

Skeleton - bardziej praktyczny oddział, tańszy od Mrocznego Piechociarza, a przy tym odporny na pociski i broń kłutą, szybszy i niewiele mniej wytrzymały. Produkuje się o sekundę krócej, ale jest wrażliwy na broń obuchową, dlatego też czasami nie warto się na nich decydować (np. w walce z plagą, orkami czy minotaurami). Brakuje możliwości ulepszania, dlatego też stają się kompletnie nieprzydatne w późniejszej fazie gry (niedobitków najlepiej wrzucić do wież lub potraktować CTRL+D).

Spider - małe, aczkolwiek szybkie i wcale nie takie miękkie stworzonko. Błyskawicznie się trenuje i wymaga niewiele kamienia. Posiada silną truciznę, więc w dużych ilościach pozostawiają po sobie znacznie więcej, niż tylko martwe odwłoki. Jako jednostka walcząca w pierwszej linii jest zbyt lekko opancerzony i za mało wytrzymały, stosować raczej jako wsparcie i zwiad. Jeśli tylko zdobędziemy gdzieś drugą kopalnię kamienia, warto ustawić Grobowiec na 'Rampant' i nakazać ciągłe produkowanie Pająków - wówczas same będą biegać po mapie i zatruwać napotkane jednostki, które będzie można potem o wiele łatwiej zabić.

Dark Archer - na papierze wygląda kiepsko - niski damage i wytrzymałość, średnie wyszkolenie. Jest jednak niezwykle użyteczny ze względu na zatrute strzały - duże oddziały Mrocznych Łuczników potrafią zatruć jednocześnie całe armie wroga, nawet jeśli będzie się on zasłaniał czarami leczącymi trucizny (kolejne salwy będą odnawiać zatrucie). Dark Archers są w pełni ulepszalni, zarówno pod względem zasięgu i obrażeń, jak i skuteczności w walce z budynkami (Flaming Arrows). Niestety jest jednym z najdroższych łuczników w grze, do tego jest mało wytrzymały i bez obstawy szybko ginie, pomimo średniego pancerza i dużej odporności na żywioły. Trening pochłania sporo czasu.

Dark Tower level 2

Ancient Wisp - sprawdzony patent, niezbędny u elfów. Nie będę się powtarzał, powiem tylko, że obrażenia od błyskawic są u dark elfów bardzo popularne i nie musimy stosować ich w walce.

Dark Rider - przerost formy nad treścią. Potwornie drogi i długi trening, brak ulepszeń, niska wytrzymałość, średnia zbroja i odporność na żywioły, fatalne wyszkolenie. Oprócz tego są nawet nieźle uzbrojeni, ale trochę zbyt wolni jak na jazdę elfów. Ich jedynym zastosowaniem jest polowanie na wrogich bohaterów - w walce z nimi zadają potrójne obrażenia; nawet z pozoru niewielka i niegroźna grupka Dark Riderów potrafi niezwykle skutecznie poradzić sobie z dobrze wyposażonym bohaterem. Niestety, w starciach ze zwykłymi jednostkami Mroczni Jeźdźcy zawodzą na całej linii, zaś czarę goryczy przepełnia bezradność w spotkaniu z jednostkami latającymi.

Queen Spider - matka pająków - Dark Elves | RASY | Warlords Battlecry III - Warlords: Battlecry III - poradnik do gry

Queen Spider - matka pająków. Znacznie skuteczniejsza, wytrzymalsza i nieco szybsza wersja, posiada bezcenną zdolność składania jaj na ciałach zabitych żołnierzy wroga, z których później wykluwają się małe Pająki. Jest to rewelacyjna zdolność, gdyż duże grupki Queen Spiders nie są drogie do wystawienia, zaś całkiem skutecznie radzą sobie z dużymi chmarami słabych jednostek wroga, dzięki czemu możemy szybko i za darmo zdobyć hordy Pająków. Nigdy nie należy wysyłać Królowej samej, lepiej łączyć je w grupy, żeby zwiększyć szanse zabicia dużej ilości przeciwników. Jeżeli przeciwnik nie ma w armii zbyt wielu słabych jednostek, możemy sobie je darować lub uzyskać od Pajęczych Kapłanek, które potrafią je przywoływać za darmo.

Dark Tower level 3

Thrall - po wykupieniu Slavehord można przywoływać ich bez konieczności trenowania, za odpowiednią sumkę. Ich jedynym zastosowaniem jest praca w kopalniach - o ich zdolności militarno-konstrukcyjnych lepiej nie wspominać.

Phoenix - najbardziej wkurzający ptaszek w grze, nie dość, że atakuje ogniem na całkiem dużym zasięgu (w większych grupach może całkiem szybko zniszczyć kilka niestrzeżonych budynków), to jeszcze potrafi przejmować kopalnie i budynki, bez konieczności posiadania piątego poziomu Towera i bez angażowania bohatera. Wygodne, szybkie i bezpieczne.

Daemon - możliwy do uzyskania tylko poprzez zdolność Poświęcenie, którą najpierw należy wykupić, a potem liczyć na szczęście poświęcając kolejne jednostki (4% szansy, najlepiej robić to przy pomocy taniego Dark Infantry). Daemon to bardzo silna jednostka latająca, zadaje duże obrażenia i jest odporna na ogień, jednak nigdy nie będziemy posiadali dostatecznej ich ilości, by móc oprzeć na nich armię, tym bardziej, że średnio musimy poświęcić 25 piechurów żeby uzyskać jednego Demona.

Sorcerer - jeden z najlepszych magów w grze. Szybki, średnio wytrzymały, ale dobrze wyszkolony czarodziej dysponujący aż trzema zaklęciami: Raise Zombie (zombiak nie jest dobrym wojownikiem, ale potrafi pracować w kopalniach i wznosić budynki), Pillar of Fire (atak słupem ognia w jedną jednostkę, zadaje poważne obrażenia od ognia, czar super-przydatny, ze względu na olbrzymią skuteczność w starciach z jednostkami walczącymi wręcz) i Darkstorm (zmienia dzień w noc i rozpętuje burzę - są to warunki, w których mroczne elfy czują się najlepiej i uzyskują premię do combat). Jednak jego największą zaletą są zdolności bojowe - duży zasięg i skuteczność przy wysokiej efektywności także w walce wręcz (Pillar of Fire!) czynią z niego niemal podstawę armii. Koniecznie wykupić Darkbolt, który zwiększy bazowy damage Czarownika do 40(!). Jeśli przeciwnik nie jest zbyt silny, możemy wysyłać ich wręcz bez obstawy, zaś pozostawieni w obronie, zasilą szeregi górników darmowymi Zombie. Jest dosyć drogi, zaś konieczność opanowania wielu sztuk magicznych wymaga od niego poświęcenie wiele czasu na naukę. Wrażliwy na chłód i odporny na ogień.

Spider Priestess - dobry caster, skuteczny głównie w obronie bazy. Całkiem szybka i skuteczna (nawet 45 obrażeń od prądu), ale zbyt mały zasięg i brak ofensywnych czarów zmniejsza jej użyteczność. Jest do tego dosyć droga i wrażliwa na chłód, chociaż odznacza się sporą odpornością na magię. Jej jedynym zaklęciem jest Summon Spiders (przywołuje Queen Spider'a), ale przy śmierci zamienia się w Pająki. Generalnie nieźle sprawdza się w wieżach, nie polecam stosować jej w ataku - jest lekko opancerzona i raczej mało wytrzymała.

Dark Tower level 4

Harpy - jednostka powietrzna o niskich zdolnościach bojowych, ale posiadająca czary wybitnie nadające się do zwalczania magów i bohaterów korzystających z magii.

Assassin - specjalnie wytrenowany do zabijania wrogich jednostek jednym ciosem. Diabelnie szybki, dobrze wyszkolony, średnio opancerzony i uzbrojony jedynie w krótki miecz, który sam w sobie nie zadaje dużych obrażeń (ledwie 15), ale posiada bardzo ważną zdolność Assassination. Bazowa szansa na zabójstwo wynosi 4%, możemy przy tym zwiększyć tę szansę wykupując kolejno ulepszenia (dające dwukrotny bonus +3%), osiągając przyzwoite prawdopodobieństwo jednociosowego KO. Co ważne, przy tak dużym wskaźniku morderstwa istnieje duża szansa, iż Zabójca szybko zwróci się ekonomicznie (każda zamordowana jednostka daje +100 złota), z tego też powodu jest to dobra jednostka wspierająca w działaniach Sorcererów - sprawdzają się dobrze zarówno w walce z silnymi oddziałami, jak i z masą słabszych jednostek, chociaż są mało wytrzymali.

Dark Tower level 5

Blackguard - jeden z silniejszych generałów walczących wręcz. Doskonale wytrenowany do walki, mobilny, świetnie uzbrojony i opancerzony, dosyć wytrzymały na obrażenia (szczególnie pochodzenia 'żywiołowego'). Jako że jest to jednostka elitarna, produkcja jest czasochłonna i wymaga dużego nakładu finansowego. Prawdziwym skarbem jest jego czar Invisibility, dzięki któremu może stać się zupełnie niewidzialny dopóki nie zaatakuje. Umiejętność rewelacyjna, gdyż pozwala ona kilkuosobowej zgrai Czarnych Strażników bezkarnie zapolować i zabić wrogiego bohatera (ale uwaga na czar True Seeing z Divinity Magic!). Podobnie jak wiele innych oddziałów mrocznych elfów, Blackguard jest ciepłolubny.

Storm Dragon - mroczne elfy niespecjalnie potrzebują smoków, a już na pewno nie takiego, który zadaje elektryczne obrażenia - główna siła bojowa nie będzie miała z tym problemów. Jeśli już rzeczywiście potrzebujemy coś silnego, lepiej spojrzeć na Drakolicza.

Dragonliche - generalnie Drakolicz przyda się tam, gdzie mroczne elfy będą miały problemy - przy spotkaniach z oddziałami atakującymi chłodem - Dark Elves | RASY | Warlords Battlecry III - Warlords: Battlecry III - poradnik do gry

Dragonliche - generalnie Drakolicz przyda się tam, gdzie mroczne elfy będą miały problemy - przy spotkaniach z oddziałami atakującymi chłodem. Nieumarły smok posiada nienaturalną odporność na zimno, przez co zmusimy przeciwnika do przegrupowania swych oddziałów zadających ten typ obrażeń. Jeżeli zimno nie jest dla nas tak wielkim problemem, możemy sobie spokojnie odpuścić smoki.

Kargoth - słabiutki tytan. Mało wytrzymały, zadaje niskie jak na tytana obrażenia i nie wyróżnia się zasięgiem. Do tego słabo wyszkolony i opancerzony, nie wygląda zachęcająco. Jego jedyną mocną stroną jest szybkość i prądowe źródło obrażeń. Zdecydowanie szkoda pieniędzy, jeżeli cierpimy na ich nadmiar, lepiej dostawić kilka Tree of Pain lub kupić sobie Drakolicza.

ZALETY

Łucznicy są całkiem nieźli i w dużych ilościach potrafią zatruć całą armię wroga, są w pełni ulepszalni. Spider to tani i bardzo szybki zwiadowca roznoszący truciznę. Dark Rider to jedna z lepszych jednostek zwalczających bohaterów wroga, jest przy tym całkiem szybki i trudno mu uciec. Bardzo silni magowie (Sorcerer, także Spider Priestess), wyposażeni w szereg użytecznych zaklęć, są na tyle uniwersalni, że z powodzeniem mogą stanowić podstawę armii. Alternatywna wieżyczka (Void) jest całkiem niedroga i zadaje duże obrażenia magiczne. Assassin po wykupieniu wszystkich ulepszeń potrafi być diabelnie niebezpieczny, także dla bohaterów wroga. Najlepszym hero killerem jest zdecydowanie Blackguard, który potrafi stać się niewidzialny i zaatakować wrogiego bohatera z zaskoczenia. Ancient Wisp w dużych ilościach całkowicie wystarcza jako źródło kryształów, może również być wykorzystwany do walki. Harpia to dobra broń na magów wroga.

WADY

Jednostki dostępne na początku są w większości kiepskie i drogie, pierwsze starcia z wrogiem są zazwyczaj trudne do wygrania (Dark Infantry to najgorszy oddział piechoty w kategorii cena/jakość). Najważniejsze oddziały są wrażliwe na chłód, przez co armie mrocznych elfów można łatwo skontrować budując dużo jednostek atakujących za pomoca tego żywiołu. Przez całą grę brakuje silnego oddziału walczącego wręcz (dopiero pod koniec dostajemy strasznie drogiego i długo produkującego się Blackguarda). Główna siła Dark Elfów atakuje za pomocą błyskawic, bardzo trudno jest pokonać oddziały posiadające odporność na ten rodzaj obrażeń. Nie ma żadnej broni oblężniczej, co przy braku jednostek zadających ogniste obrażenia (częściowo potrafią to łucznicy, ale są słabi i wymagają olbrzymich inwestycji) powoduje, iż przeprowadzenie skutecznego i w miarę bezpiecznego ataku na bazę wroga jest bardzo trudne. Brakuje możliwości poprawienia dochodu surowców, ilość rzeczywiście użytecznych ulepszeń jest niewielka. Wispy nie potrafią pracować w kopalniach i zjadają cenny kryształ podczas treningu i 'fuzjonowania' się w Ancient Wispy.