Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 lutego 2014, 13:16

autor: Luc

Kingdom Come: Deliverance - średniowieczny Skyrim od twórców Mafii - Strona 2

Choć życie w średniowieczu trudno nazwać sielanką, legendy o walecznych rycerzach ciągle inspirują wyobraźnię. Dzięki Kingdom Come: Deliverance, powstającej grze studia Warhorse, będziemy mieli okazję stać się bohaterem jednej z takich opowieści.

KINGDOM COME: DELIVERANCE W SKRÓCIE:
  • Pierwszoosobowe RPG osadzone w średniowieczu;
  • Rozbudowany i realistyczny system walki;
  • Ogromny, otwarty świat do przemierzenia pieszo lub konno;
  • Duża swoboda w kreowaniu oraz rozwijaniu postaci;
  • Oryginalny sposób wytwarzania przedmiotów;
  • Gra podzielona na trzy osobno wydawane akty;
  • Pełne wsparcie dla społeczności moderskiej;
  • Brak trybu multiplayer.

W większości współczesnych tytułów przywdziane stalowej zbroi automatycznie przenosi nas w świat pełen smoków, orków i ukrytych skarbów. Choć wyniki sprzedaży kolejnych RPG fantasy są dowodem na ciągle spore zainteresowanie tym gatunkiem, od pewnego czasu coraz śmielej do naszych dysków pukają także bardziej realistyczne odmiany rycerskich zmagań. Sukces serii Mount & Blade czy choćby doskonałe oceny Chivalry: Medieval Warfare dobitnie świadczą o tym, że zapotrzebowanie na gry osadzone w „prawdziwym średniowieczu” jest całkiem spore. Do podobnych wniosków doszli najwyraźniej ludzie z małego studia Warhorse, którzy jakiś czas temu rozpoczęli pracę nad nowym tytułem w takim właśnie klimacie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, otrzymamy produkt, w którym znajdziemy najlepsze cechy hitów pokroju Skyrima, Wiedźmina oraz Dark Souls ... i to w wyjątkowo intrygującej oprawie. Brzmi zbyt pięknie by było możliwe?

Jak widać, zainteresowanie jest spore. Tylko czy pomysł nie spali na panewce? - 2014-02-05
Jak widać, zainteresowanie jest spore. Tylko czy pomysł nie spali na panewce?

Historia oparta na faktach

Kingdom Come: Deliverance - średniowieczny Skyrim od twórców Mafii - ilustracja #2

Czasy, w których rozgrywa się Deliverance to początkowy okres trwającego przez wiele wieków polowania na czarownice. Wszelkie przejawy tzw. magii, wróżbiarstwa oraz paktowania z siłami nieczystymi tępiono zarówno przy pomocy Świętej Inkwizycji, jak i samodzielnie. Na przestrzeni setek lat za praktykowanie czarnoksięstwa stracono ponad 30 000 osób!

Nasza przygoda rozpocznie się stosunkowo „zwyczajnie”. Prowadzony przez nas bohater to prosty, niczym niewyróżniający się syn kowala, bez jakichkolwiek ponadprzeciętnych umiejętności. Spędzając większość czasu w kuźni, zapewne dożyłby w spokoju leciwego wieku, gdyby nie to, że pośród elit królestwa rozpętała się właśnie walka o władzę. Najstarszy syn monarchy i jednocześnie- następca tronu - nie cieszy się poparciem ludu, co skrzętnie postanawia wykorzystać jego zazdrosny brat. Utkana przez niego intryga owocuje nie tylko pojmaniem władcy, ale także i wybuchem wojny domowej, wskutek której młody kowal traci cały dobytek oraz ukochaną rodzinę. Chęć pomszczenia swoich najbliższych oraz obietnica złożona ojcu na łożu śmierci to wszystko, co pozostało naszemu bohaterowi – nie zastanawiając się zbyt długo, rusza więc przed siebie.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?