Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 września 2008, 11:39

autor: Maciej Ostachowski

BioShock - przed premierą

Nowy tryb rozgrywki i kolejny, bardzo wymagający poziom trudności - to główne atrakcje przewidziane w konwersji BioShocka na PlayStation 3.

Przeczytaj recenzję BioShock - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

BioShock był jednym z najgłośniejszych tytułów ubiegłego roku. Przepełniona dramaturgią, elementami horroru i zdrowo kopniętymi motywami historia o upadłym mieście Rapture zaatakowała skutecznie i z zaskoczenia. Ale w sumie, czego innego można się było spodziewać po twórcach System Shocka, jeżeli nie hitu? Nie przypuszczałem jednak, że o BioShocku będę kiedykolwiek pisał jako o grze wybitnej. A tu praktycznie same „dyszki” u recenzentów i ponad dwa miliony sprzedanych egzemplarzy! To mówi samo za siebie. A mogłoby być o wiele więcej, gdyby nie dosyć ograniczony target produkcji – w końcu nie każdemu musi przypaść do gustu bieganie z kluczem francuskim za dziewczynkami wbijającymi igły w ciała martwych wykolejeńców.

Można zauważyć, że kusza nie przysłania już tak irytująco dużo pola widzenia.

O BioShocku w wersji na PC i konsolę Xbox 360 napisaliśmy sporo w ubiegłym roku, ale to nie oznacza że temat został wyczerpany, wszak od dłuższego czasu wiadomo, że ta gra ukaże się również na PlayStation 3. Czym twórcy – a konkretniej nowe studio 2K Marin oraz wspomagające je Digital Extremes – chcą wynagrodzić wygłodniałym graczom te ciągnące się wieki oczekiwania? Nie tylko udostępnionymi wcześniej dodatkami z pozostałych edycji, ale również czymś ekskluzywnym, wyjątkowym. Ilu Xboksowcom przebiegły ciarki po plecach? Dobra, już nie drażnię, bo tak naprawdę, to nie ma wcale za czym rozpaczać. A przynajmniej nie w takim stopniu, jak można się było spodziewać po pierwszych plotkach... Otóż, posiadacze PlayStation 3 dostaną tylko dla siebie całkowicie nowe poziomy, które dostępne będą (a przynajmniej część z nich) do pobrania z PlayStation Network tuż po premierze gry. Ale nie będą to takie zwykłe poziomy... Bo jak można nazwać zwykłymi Pokoje Wyzwań (Challenge Rooms)?!

Pokoje Wyzwań, nasuwające oczywiste skojarzenia z Portalem, mają być specjalnie zaprojektowanymi lokacjami, niepowiązanymi z wątkiem fabularnym, w których naszym zadaniem będzie uratować uwięzioną w jakimś wymyślnym miejscu Siostrzyczkę. A że rozwiązując przy okazji całą masę zagadek, to przecież tylko taki tyci detalik.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.