BioShock - poradnik do gry

BioShock - poradnik do gry

BioShock - poradnik do gry

Poradnik, który pomoże przeżyć w podwodnym mieście. Pełny opis przejścia gry, sekretne lokacje, opis broni, plazmidów, toników, a także Achievementów dla wersji XBOX 360.

Cześć - BioShock - poradnik do gry

Cześć. Witaj w naszym poradniku do niesamowitej gry, jaką jest BioShock. Dołożyliśmy wszelkich starań, by niniejsze opracowanie było jednym z najbardziej wyczerpujących źródeł informacji o tejprodukcji na świecie. Przygotowaliśmy szczegółowe mapy wszystkich poziomów w grze, kompletne listy plazmidów, toników, dzienników, rodzajów broni. Opisaliśmy z osobna każdą giwerę, jaką będzie ci dane w grze znaleźć, oraz każdego przeciwnika, do którego będziesz z niej strzelać. Nieważne, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym graczem - nasz poradnik pomoże ci wyjąć z tej cudownej produkcji absolutnie wszystko, co da się w niej znaleźć.

Baw się dobrze!

Krzysztof "Lordareon" Gonciarz & Wojciech "Soulcatcher" Antonowicz

UWAGA: Poradnik został przygotowany tak, by mógł służyć zarówno posiadaczom polskiej, jak i angielskiej wersji gry - BioShock - poradnik do gry

UWAGA: Poradnik został przygotowany tak, by mógł służyć zarówno posiadaczom polskiej, jak i angielskiej wersji gry. Zawarliśmy tu też dodatek dla posiadaczy Xboksów 360 - kompletną listę Achievementów.

UWAGA: W celach organizacyjnych wprowadzamy obowiązującą w poradniku kolorystykę tekstu. Nazwy istotnych przedmiotów (plazmidów, rodzajów broni, toników), które można znaleźć na danym poziomie, pisane są niebieską czcionką. Kolor zielony oznacza miejsce odpowiadające właściwemu numerkowi na mapie. Kolor brązowy wyróżnia dzienniki audio, które zbieramy w trakcie gry.

Informacje o BioShock - poradnik do gry

Autorzy : Krzysztof Gonciarz, Wojciech Soulcatcher Antonowicz

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 36, ilustracje: 204 .

Popularne strony w BioShock - poradnik do gry

BioShock - screen - 2010-01-04 - 176381BioShock - screen - 2010-01-04 - 176380BioShock - screen - 2010-01-04 - 176379BioShock - screen - 2010-01-04 - 176378BioShock - screen - 2010-01-04 - 176377BioShock - screen - 2010-01-04 - 176376BioShock - screen - 2010-01-04 - 176375BioShock - screen - 2010-01-04 - 176374BioShock - screen - 2010-01-04 - 176373

Komentarze Czytelników (42)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
08.09.2007 01:42
👍
odpowiedz
Amo
100
Pro-vocator

Dokładnie - a Wintermoon srry - ale jakieś głupoty raczej opowiadasz, no ale jak już mówiłem - gratuluje wyobraźni ;)

08.09.2007 02:02
odpowiedz
Wintermoon
18
Pretorianin

Strasznie się rozgadałeś, a ja napisałem tylko, że trupy nie umierają do końca, bo ożywia je w pewien sposób ADAM. Taka teoria jak każda inna. Nie mam ci, co wyjaśniać, przecież grałeś w grę i wiesz, o co chodzi, dlaczego mieszkańcy Rapture zachowują się tak a nie inaczej, dlaczego chodzą po ścianach, teleportują się i mają tak poranione ciała i dalej chodzą? Dlaczego Little Sisters są niezniszczalne? To też moja „wybujała koncepcja”?
Ja wiem że łatwiej to wytłumaczyć „zepsutym ragdollem” ale ja tego nie widzę w ten sposób.

A poradnik fajny.

08.09.2007 02:05
😊
odpowiedz
Amo
100
Pro-vocator

Hehehe -> jeszcze raz gratuluje wyobraźni ;) tak, to jest błąd ragdolla jakkolwiek byś sobie tego nie tłumaczył tudzież 2k :)

a jak dalej wierzysz w swoją teorię to proszę nagraj kawałek gameplay'a patrząc się nieruchomo na trupa machającego "rączką" przez 5 minut i daj do oceny tutaj na Golu - choćby graczom, którzy nie mieli styczności z Bioshockiem - a zobaczysz co Ci powiedzą :)

08.09.2007 02:08
odpowiedz
Wintermoon
18
Pretorianin

Naprawdę uwielbiam ludzi, których argumentem jest protekcjonalne HEHEHEHE.
Co jest błędem, ragdolla to, że Little Sisters są nieśmiertelne, bo regeneruje je ADAM a zbierają ADAM ze zwłok?

08.09.2007 02:15
odpowiedz
wysia
63
Senator

Wintermoon --> Twierdzisz, ze to cialo wesolo macha stopa, bo ADAM je ozywia?:)
http://pl.youtube.com/watch?v=LBxM2hrzsAk
A tu wiecej:
http://pl.youtube.com/watch?v=s_WbfBfXn1k

08.09.2007 02:18
odpowiedz
Amo
100
Pro-vocator

Wintermoon -> Moje "hehehe" wyraża conajmniej zadowolenie z tego, iż jakaś osoba potrafi błędy w silniku przetworzyć na koncepcje własnej wyobraźni i jest zupełnie sympatycznym "hehehe" :)

A Ty za to strasznie się oburzasz i conajmniej agresją zaczynasz reagować czego w tym wątku o wyjątkowo tak dobrym poradniku chciałbym ominąć ;> wystarczy śmieci o bioshocku w innych wątkach ;>

Jednym słowem mówiać - masz rację - najprawdopodobniej przez modyfikacje 'Adam' i jego obecność w bloodstream'ie ciała tak się zachowują :) tak tak tak :P

wysia -> heheh :D - ale stary, on wie, że to i tak Adam więc co mu po filmikach :D Po prostu ADAM - i wszystko jasne :P

08.09.2007 02:27
odpowiedz
Wintermoon
18
Pretorianin

Nie ma potrzeby abyś pokazywał mi grę bo znam ją dobrze. Ukończyłem ją.

Poruszamy się w świecie fantazji, nie w świecie realnym. W świecie realnym jak pozbawisz kogoś życia to się nie rusza. Ale Bioshock nie jest osadzony w świecie realnym, no chyba ze dla ciebie podwodne miasto z mutantami jest realne. Skoro juz ustaliliśmy, że poruszamy się w konwencji fantastyki, to zapewniam cię, że w tej konwencji mogę ci podać bardzo wiele przykładów ruszających się „zwłok” od zombie po golemy. Animowanie zwłok za pomocą bliżej nieokreślonej „energii” jest całkiem popularnym motywem w książkach i filmach, jak również grach.

Nie widzę, więc powodu, dlaczego mam traktować podrygujące zwłoki, jako efekt błędu w grze skoro idealnie pasują do konwencji i co więcej gra opisuje, dlaczego mogłyby podrygiwać po obrażeniach, po których żaden człowiek nie kiwnąłby małym palcem u nogi.

Nie ma żadnego znaczenia, że „trup” macha ręką w tej grze. W każdej innej grze być może było by to idiotycznie zabawne, ale tu dla mnie nie jest.

Co więcej uważam, że efekt ten, jeżeli nawet niezamierzony jest bardzo dobrym sposobem na budowanie atmosfery nierealności i grozy. Bo nie walczysz przecież z tłumem żołnierzy, walczysz ze zmodyfikowanymi genetycznie ludźmi, którzy ludźmi przestali juz tak na prawdę być, a są stworami, których zachowanie jest nie do końca znane. Nie wiesz, dlaczego LS są nieśmiertelne i nie wiesz, dlaczego zwłoki poruszają się.

Może to trochę makabryczne, ale nie wiem czy wiesz, że podczas rewolucji francuskiej zostało wielokrotnie udokumentowane, że głowy ludzi ściętych ma gilotynie, na krótko po egzekucji mrugały oczami, wyginały ustaw grymasie bólu, a nogi i ręce drgały i podrygiwały.

Z mojej strony to koniec dyskusji na ten temat.

08.09.2007 02:38
odpowiedz
Amo
100
Pro-vocator

Wintermoon -> świetnie, to wszystko o czym piszesz jest nam doskonale znane - ale nie sądzisz, że producenci przy tak dużym tytule, jak Bioshock z całą jego głębią chcieliby przedstawić "żywotność" takiego "napakowanego" ADAMEM trupa trochę inaczej niż przedstawiając go jako - machającego przyjaźnie "rączką" albo "nóżką" "trupka" ? :)

Sorry - ale większość większości - z większości graczy :) odbiera to tak jak powinno - jest to bug w fizyce odpowiadającej za ciała :) Producent jakby chciał to przedstawiłby to najprawdopodobniej w postaci konwulsji ciał, co by było widoczne na pierwszy rzut oka - a te machania są conajmniej komiczne :)

A jak wyjaśnisz mi to, że jeżeli kluczem francuskim uderze puszke, to fruwa jakby była na sznurku albo conajmniej z kauczuku zrobiona ? :) też jest "zadamowana" ? :)

Przestań, zachowaj dla siebie swoje teorie i ciesz się grą - tyle mam do powiedzenia :)

08.09.2007 10:14
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

Wintermoon --> hehe, myslisz ze te podrygiwania sa zamierzone? To chce ci milo przekazac ze w jednym z wywiadow Havok sam stwierdzil ze jesli 'zawieszenie' czy kolizja modelu wypadnie na miejsce laczenia ruchomych obiektow - u ludzi to sa chyba stawy - to silnik dazy do zniwelowania nacisku ale z racji samego laczenia nie jest w stanie go zniwelowac. Objawia sie to wlasnie machajacymi lapkami, nogami i innymi czesciami. Havok powiedzial ze jest to w pewnym stopniu ograniczenie przez cpu, wiec gdy wwyjdzie kolejna wersja tego silnika, a juz mamy multi-cpu w standardzie, zmienia system i podrygiwanie sie skonczy. Nawet teraz sie zastanawiam czy tej wiadomosci na GOLu nie bylo. BTW - wszystkie gry korzystajace z Havoka przejawiaja dokladnie ten sam problem. Ewentualnie mozna sobie tlumaczyc ze tworcy ten bug wykorzystali pod fabule gry, ale nie zmienia to faktu ze jest to bug.

08.09.2007 10:36
😱
odpowiedz
zanonimizowany453728
7
Legionista

TA GRA TO CUDO!! mam ja od wczoraj i brak mi slow !!!

08.09.2007 12:17
odpowiedz
Chudy The Barbarian
89
Legend

Ta gra rzeczywiscie ma swietny klimat , ale straszna nie jest , bardziej smutna w niektorych momentach , chociaz przestraszyc czasem moze np gdy splicer znienacka Cie zaatakuje ;p Ja tez mialem od groma amunicji dopoki

spoiler start

nie doszedlem do tego miejsca gdzie sie zdobywa aparat dla tego Peacha i trzeba zostawic wszystkie spluwy

spoiler stop

, wtedy mi zabralo prawie cala amunicje i musialem zbierac od nowa , ale teraz znow mam tyle AP do pistoletu i Electrick Buckow ze bez problemu BD rezam :P

A co do trupow tych , to sam widzialem jak po odrabaniu dla ryby glowy ta caly czas mruga albo skacze. Po prostu costam z miesniami jest i sie skurczaja i rozkurczaja , stad te cale zachowanie , przyjmij do wiadomosci ze w BioShocku to poprostu BUG , a nie zamierzone zachowanie :P

08.09.2007 12:37
😊
odpowiedz
Hellmaker
203
Legend

Chudy The Barbarian --->

spoiler start

Spluwy i amunicję możesz odebrać z innego Pneumo kawałek dalej :)

spoiler stop

08.09.2007 13:10
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

Hellmaker--------->

spoiler start

bronie tak, ale amunicje wywala cala.

spoiler stop

08.09.2007 13:11
odpowiedz
U.V. Impaler
175
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

$aimon ---> Całej amunicji chyba nie odbiera, ale sporą część na pewno się traci.

08.09.2007 18:03
odpowiedz
Konrad312
81
Konsul

Mnie akurat Target Dummy bardzo się przydaje, można łatwo napuścić kogoś na plamę oleju albo do wody, no albo poprostu odwrócić ich uwagę. ;] BTW EK BioShocka rulez :D

08.09.2007 19:06
odpowiedz
Tomcio_666
64
Knight of Cydonia

Świetnie napisany poradnik! Pozdrawiam!

08.09.2007 20:50
odpowiedz
zanonimizowany412009
5
Chorąży

Nie przeczytałem całego, bo nie chcę tracić przyjemności z gry, która dojdzie do mnie dopiero w poniedziałek, ale z tego, co wychwyciłem bardzo skrupulatnie napisany i nie omieszkam przy drugim przechodzeniu gry z niego skorzystać. :)

09.09.2007 16:41
😍
odpowiedz
mac167
23
Legionista

5 minut temu właśnie skończyłem (bez solucji) i musze powiedzieć że zawiodłem się na zakończeniu .
Cały ten pomysł naprawde fajny ale zakończenie ... O_O.
Myślałem że chociaż będe mógł później połazić a tu D**A :/

09.09.2007 23:18
👎
odpowiedz
Pan Kapitan
27
Chorąży

nie wiem czym sie tak jaracie, ta gra to imo nic specjalnego. dobrze ze kumpel odpupil ja ode mnie z 10% znizka za rozpakowane pudelko wiec wiele nie stracilem :P

09.09.2007 23:24
odpowiedz
Soulcatcher
217
Anthem

Pan Kapitan ---> pewnie dlatego odkupił że wie co dobre

09.09.2007 23:32
😊
odpowiedz
zanonimizowany408075
0
Generał

Pan Kapitan-> Może kupił ją od ciebie, bo umie myśleć?

09.09.2007 23:55
odpowiedz
Uno07
134
Golf R

Poradnik -przejrzysty i chyba dobrze napisany.Przejrzałem tylko początek ,żeby nie psuć sobie zabawy.

10.09.2007 00:15
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

Tez wlasnie skonczylem gre.

spoiler start

Tez sie zawiodlem na zakonczeniu. Zrobione jakby na chybcika i niezbyt tzymajace klimat. Ostatni boss byl latwiejszy niz niejedna walka z daddy'm. Poza tym po ubraniu sie w kostium daddyego, myslalem ze bedzie mozna pochodzic po dnie oceanu a tu kapa - procz pierwszej sceny to w calej grze chyba nie mozna sie bylo zanurzyc pod wode. Jedna rzecz mnie zdenerwowala strasznie, jak przed chwila przeczytalem poradnik - ze najlepsze toniki sa z Researchów, ktore jakos wogole mi nie wychodzily. Robilem setki fotek i jedyne co usprawnilem, to ze z tych pajakow mozna brac serce jako first aid kit, i informacje na kogo dobrze dziala jaki typ amunicji. W ten sposob ominal mnie kamuflaz i te dwa w deche toniki

spoiler stop

Sama gra - swietna. Momentami prosta, niekiedy troche trudniejsza, ale co najwazniejsze - zbalansowana i nie nudna.

25.09.2007 20:47
odpowiedz
ulopiarniak
11
Chorąży

Pytanie z innej beczki , kto jest silniejszy Uszatek czy Tatusiek

29.09.2007 17:44
odpowiedz
umek
30
Szczęśliwy Konfident

o kimkolwie mowa...

poradnik fajny, jestem na neptune's bounty... warto czasem rzucić okiem, czy czegoś nie opuściłem, zwłaszcza, że gdyby nie wy, to w medicalu poszedłbym prosto do tego lekarza;)

30.09.2007 17:51
odpowiedz
Stalker1
40
wkurzający typ

kwestia: "Would you kindly" zapewne stanie sie kultowa odzywka graczy ;)

26.01.2008 08:30
😜
odpowiedz
tomek9989
30
Chorąży

miało nie byc żadnych szkodliwych substancji, a jednak papierosy w grze zabierają "życie"

23.07.2014 16:16
odpowiedz
Lechiander
66
Fuck Black Hole

Hej!
Mały problemik:
Jak dostać się za te drzwi? Lokacja Olimp, pokój dość charakterystyczny, nie powinno być problemu z przypomnieniem gdzie to - tam gdzie parka Houdinich sobie tańcuje i dopóki im nie przeszkodzimy, zajmują się sobą.
Mapka pokazuje, że za tymi drzwiami są schody prowadzące do lokacji, która jako jedyna jeszcze nie została przeze mnie odwiedzona.

23.07.2014 19:06
odpowiedz
Lechiander
66
Fuck Black Hole

Chyba mam.

spoiler start

Było nie zabijać Cohena na końcu Fortu Frolic...
Może się komuś przyda.

spoiler stop

09.04.2015 12:26
odpowiedz
ixi1992
44
Centurion

Mógłby ktoś udostępnić wszystkie nagrania audio z tej gry. Najlepiej na maila: ixirafał@gmail.com. Byłbym wdzięczny, bo sam wszystkich nie znalazłem, a chciałbym całość chronologicznie przeczytać, aby lepie poznać fabułę ;)