Okazjonalnie Chronos rąbnie ci takim one-hit killem, i na całej arenie jest tylko jedno miejsce, które wtedy zaczyna świecić. Musisz tam stanąć, a cię nie trafi.
Tym bezpiecznym miejscem jest albo jeden z numerów na tarczy zegara, albo taki obwód wokół całej areny.
Powyższe wypowiedzi nie dotyczyły Silent Hilla. Dotyczyły Hollow Knight Silksong, jak tłumaczyłem już kilka razy.
Silent Hill f nie ma aktów, ma rozdziały.
spoiler start
Nie, jeśli jesteś w akcie trzecim możesz już zdobyć tylko jedno zakończenie - to prawdziwe.
Jeśli spełniłeś wymagania prawdziwego zakończenia, to po pokonaniu ostatniego bossa aktu drugiego masz wybór - możesz użyć Bind by zdobyć domyślne zakończenie lub Needlolin by przejść do aktu trzeciego.
Jeśli jesteś na ścieżce do sekretnego zakończenia, to gra daje mu priorytet nad domyślnym i prawdziwym.
Po obejrzeniu domyślnego lub sekretnego zakończenia możesz też wczytać zapis jeszcze raz, cofnie cię tuż przed ostatniego bossa aktu drugiego i będziesz mógł zdobyć inne zakończenie.
spoiler stop
spoiler start
Pomijając akt trzeci w Silksong stracisz od ośmiu do dziesięciu godzin rozgrywki, około dziesięciu bossów, dużo lore, nie doświadczysz zawiązania wątków Hornet, Lace ani innych bohaterów niezależnych oraz przegapisz kilka bardzo fajnych nawiązań do pierwszego Hollow Knight.
spoiler stop
Niestety sztuczna inteligencja bredzi głupoty i dosłownie nic co ci wyżej napisała nie jest prawdą xddd
spoiler start
Przy domyślnym i sekretnym zakończeniu gra kończy się w akcie drugim. Ba, sekretne zakończenie to jednocześnie najgorsze zakończenie dostępne w grze. Akt trzeci jest dostępny tylko, jeśli jesteś na ścieżce do prawdziwego zakończenia. Dostajesz wtedy fałszywe zakończenie i fałszywe creditsy, po których musisz ponownie wczytać plik zapisu by wejść do aktu trzeciego, w którym da się osiągnąć już tylko prawdziwe zakończenie.
spoiler stop
Ponadto cały ten wywód i komentarz był o Silksong, nie o Silent Hillu.
Sorki, wiem że pytanie nie było do mnie, ale znam odpowiedź, to odpiszę :D
spoiler start
Są trzy zakończenia - domyślne, sekretne i prawdziwe. Domyślne i sekretne kończą grę w akcie drugim, a tylko prawdziwe pozwala na wejście do aktu trzeciego.
Domyslne zakończenie jest proste, pokonaj ostatniego bossa aktu drugiego. Prawdziwe zakończenie już trudniej - musisz ukończyć wszystkie questy poboczne z tablic questowych w Bell Bottom, Bellhart i Songclave oraz zebrać wystarczająco dużo pcheł dla karawany. Jak spełnisz wymagania to odblokuje ci się quest Silk and Soul w Bellhart - musisz go wykonać. Potem pokonaj ostatniego bossa, tuż po walce możesz użyć Bind by zdobyć domyślne zakończenie lub zagrać na Needlolin by przejść do aktu trzeciego.
Jeśli dotarłeś do aktu trzeciego, możesz tam już zdobyć tylko prawdziwe zakończenie.
Sekretne zakończenie to jedyne, które można przegapić na dobre - musisz znaleźć specjalny przedmiot, Twisted Bud. Są powiązane z nim dwa questy, Rite of Rebirth i Infestation Operation. Aby zdobyć sekretne zakończenie musisz pokonać ostatniego bossa aktu drugiego po ukończeniu Rite of Rebirth ale przed ukończeniem Infestation Operation. Jeśli ukończysz Infestation Operation, sekretnego zakończenia nie będzie można już zdobyć na tym pliku, chyba że użyjesz funkcji cofnięcia zapisu. Mocno polecam też najpierw odblokować drogę do ostatniego bossa przed rozpoczęciem Rite of Rebirth, ponieważ w tej ścieżce będzie ci znacznie trudniej.
spoiler stop
Hej, recka Silksong będzie jeszcze w tym tygodniu: przejście całości trochę mi zajęło gdyż chciałem dogłębnie ograć wszystko, a wydarzenia osobiste opóźniły proces pisania.
Jeśli zniechęciły cię początkowe cutscenki, być może - dwójka rozkręca się znacznie szybciej, a cutscenki są rozprowadzone bardziej równomiernie.
Jeśli to rozgrywka cię zniechęciła, raczej nie. Jest tu więcej akcji i znacznie lepsza walka, ale dostarczanie paczek z punktu A do punktu B to nadal rdzeń rozgrywki.
W tym rzecz - w newsie skupialiśmy się na przedmiotach i umiejętnościach, które zawsze będziecie mieli pod koniec gry, niezależnie od tego jak graliście, a tę konkretną broń dla Maelle bardzo łatwo przegapić.
spoiler start
Za wygranie turnieju Maelle dostaje Medanum, czyli ten wspomniany, unikatowy, przekokszony rapier, ale Gustave i Lune dostają Sakaram i Trebuchim, czyli bronie które dropią ze zwyczajnych przeciwników w starożytnym sanktuarium.
Jeśli przegapisz broń Maelle, możesz ją zdobyć pokonując Golgrę we wiosce, ale to walka zbalansowana na początek postgame'u, więc trochę trzeba z tym poczekać. Ja sam wybrałem Gustave'a do walki w turnieju i o istnieniu Medanum dowiedziałem się wiele godzin później, gdy było już znacznie za późno na powrót.
spoiler stop
Hej - to oznacza że coś przeskrobałeś i Henryk jest poszukiwany przez miejscową straż. Strażnicy w tym obszarze będą próbować cię aresztować, a ikonka zniknie dopiero, kiedy opłacisz grzywnę, wymigasz się od kary perswazją lub przyjmiesz karę.
Już poprawione - dzięki za zwrócenie uwagi, chodziło o Śledzia, nie o Orzecha :)
Ulepszony Siwek także wystarczy do ukończenia zadania :D
Struktura wygląda mniej więcej tak samo, proceduralnie generowane mniejsze piętra. Bariery są jednak na innych piętrach, mniej więcej co dwadzieścia, a dzięki mechanice asysty która automatycznie pokazuje Ci jak uderzyć wroga słabością przez Tartarus przechodzi się nieco szybciej niż w oryginale.