Autor programu wspomniał, że głównie interesują się tym osoby, które mają problemy z widzeniem, bądź czytaniem, więc to raczej w tym kierunku zmierza projekt
W jednym akapicie wspominam, ale ogrom paskudztwa grafiki w Twierdzach 3D powoduje, że to temat na elaborat, a nie nie pojedynczy artykuł
Owszem, bo nostalgia potrafi przysłaniać prawdę. Nikomu nie odmawiam niczego, po prostu na tle nowych produkcji Obek wyraźnie odstaje. Owszem, Remastered poprawił parę rzeczy, ale jest to moim zdaniem zdecydowanie za mała skala zmian, względem tego, na co liczyłem.
To nie do końca prawda — zmiana silnika także powoduje konflikt z większością bardziej rozbudowanych modów, a zwłaszcza ze skryptami. Co prawda moderzy już to ogarniają, ale brak oficjalnego wsparcia (oraz narzędzi) mocno utrudnia robotę. Zwłaszcza że Obek był bardziej "problematyczny" pod względem modowania niż taki Skyrim. Jak próbowałem wgrać niektóre mody, to mocno się gra krzaczy np. dodające nowe postaci.
Ale tak jak wspomniałem w tekście — wolałbym nie musieć już naprawiać gier za pośrednictwem modów ;)
Dokładnie, przepłaciłem, bo poniosło mnie z zakupem ;) Cieszę się, że mimo to działa i śmiga.
Też się zdziwiłem, ale to oficjalne wymagania ze Steam. Podobnie miałem w trakcie pobierania — zarezerwowana przestrzeń 150 GB, chociaż sama gra waży coś koło 100 GB.
Nigdy nie byłem fanem strzelanek tego typu, bo zawsze czułem, że jakby podmienić dinozaury na cokolwiek innego, niewiele by się tam zmieniało. Co nie zmienia faktu, że dalej są to świetne gry. Co do Tomb Raider to dinozaury pojawiają tam tylko epizodycznie ;)
Głównie dlatego, że bez modów gra niestety jest niegrywalna. Brałem pod uwagę produkcje, które można ogrywać bez "zewnętrznej" pomocy społeczności. Co nie zmienia faktu, że ma w moim sercu specjalne miejsce :)
Niestety Jurassic World Aftermath to moje największe na VR. Powtarzalne mechaniki oraz brak klimatu, który na początek jest gęsty, a potem im dalej w Park, tym gorzej.
Oczywiście, że znam Dino Trauma, ale warto zauważyć, że w topce nie znalazł się także Turok oraz Dino Crisis. Nie trafiają do mnie produkcje z "masowym" strzelaniem do dinozaurów, zwłaszcza że chciałem się ograniczyć do moich prywatnych wyborów ;)
I wciąż ma społeczność, która go rozbudowuje. Niestety... za bardzo wyprzedził swoje czasy, zwłaszcza pod kątem technologii.
Raczej wybór tych najmocniejszych pozycji, które zapadły mi w pamięć. W Dino Island także spędziłem masę czasu, zwłaszcza kreując różne gatunki i zapisując w zeszycie sposoby na ich uzyskanie ;)
Walka została nieco "wygładzona". Animacje walki są płynniejsze, a samo wyprowadzanie ciosów jest łatwiejsze. Przeciwnicy dużo częściej starają się teraz otoczyć Henryka, chociaż okazjonalnie (w ciaśniejszych miejscach np. wąskiej drodze) dalej występuje kolejkowanie ;)
Dzięki, starałem się, aby artykuł był jak najbardziej przystępny. Tematem szermierki mocno się jaram i starałem się, aby nie przesadzić z entuzjazmem :)
Tak, ja także doceniam stare cRPG-i, gdzie legendarne bronie potrafiły być legendarne. Pamiętam w Morrowind, jak uwielbiałem gromadzić artefakty, bo czuć było ich potęgę.
A co do trzeciego pytania — przewrotnie sądzę, że system walki w KCD jest bardzo przystępny, wymaga jednak zmiany pewnych nawyków. I moim zdaniem warto, abyś spróbował swoich sił KCD! :)
Na padzie da się walczyć i jest to w "miarę" intuicyjne. Zdecydowanie jednak wygodniej walczy się z użyciem myszki i klawiatury — szybszy czas reakcji i dużo łatwiej manewrować w trakcie pojedynków.